Jeg leste nettopp Ituars presentasjon og kom over dette utsagnet: "Favorittforfattere: Jordan, Martin, Koonz..." Det fikk meg til å starte en liten diskusjon om Koonz, men ønsket ikke å forurnese admins gode arbeid med å holde tråden rein, så derfor poster jeg her istedenfor.
Noen som har lest noe av Koonz? Selv har jeg kun lest ei bok, men den var sprø og merkelig nok til at jeg ikke har turt/giddet å ta opp flere. Boka handlet om folk som forvandlet seg tilbake i evolusjonen og begynte å gå løs på andre etc etc... Dere vil vite hva jeg snakker om dersom dere har lest boka. Skal prøve å huske hva den het, bare gi meg litt tid. Flere som har lest noe av Koonz og som har en mening?
Koonz
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
Vet ikke om vi tenker på samme fyren, for jeg har ikke lest den boka ihvertfall. Jeg skrev Dean Koontz. Har lest et par bøker, er vel spenningsbøker, ikke noe fantasy så langt 
En av de beste syns nå jeg er Velocity.
Handler om en relativt normal bartender som finner en lapp på bilen sin:
"If you don't take this note to the police, I will KILL a lovely blonde schoolteacher somewhere in Napa County. If you do take this note note to the police, I will instead KILL an elderly woman active in charity work.
You have six hours to decide. The choice is yours."
En av de beste syns nå jeg er Velocity.
Handler om en relativt normal bartender som finner en lapp på bilen sin:
"If you don't take this note to the police, I will KILL a lovely blonde schoolteacher somewhere in Napa County. If you do take this note note to the police, I will instead KILL an elderly woman active in charity work.
You have six hours to decide. The choice is yours."
Last edited by Kjetil on Wed Jan 04, 2006 17:16, edited 1 time in total.
Det stemmer det - Dean Koonz. Har vært og sjekket bokhyllene mine, og faktisk sto den der enda! (Grunnen til at jeg var skeptisk var at boka bl innkjøpt og lest på ferietur...)
Boka het Midnight og var en #1 New York Times Best Seller eller noe slikt... Her er hva som sto inne i boka som gjorde at jeg kjøpte den:

Boka het Midnight og var en #1 New York Times Best Seller eller noe slikt... Her er hva som sto inne i boka som gjorde at jeg kjøpte den:
The citizens of Moonlight Cove, California, are changing. Some are losing touch with their deepest emotions. Others are surrendering to their wildest urges. And the few who remain unchanged are abosulutely terrified - if not brutally murdered in the dead of nigt. Dean Koonz, the bestselling master of suspense, invites you into the shocking world of Moonlight Cove - where four unlikely survivors confront the darkest realms of human nature. Here is the ultimate masterpiece of fear by the one and only Dean Koonz. Midnight.
Hadde ikke hørt om fyren før, og jeg kan si straks at det ikke var rett bok for strandlivet, men den var jo i og for seg god nok til at jeg leste hele, da!"Bllod-chilling... The eerie mood of this creepy crawly novel is vividly etched.... GRIPPING." - Los Angeles Times.
Urban tilværelse
Dean Koontz
Dean Koontz er en av mine absolutte favorittforfattere. Jeg har lest ca. 30 av hans bøker. Men han har skrevet mange fler, så det er mye igjen.
Jeg liker veldig godt både de gamle og de nye bøkene. Blant de siste jeg har lest er Velocity og Life Expectancy. Nå står snart The Husband for tur.
Ellers anbefaler jeg sterkt Cold Fire, Dark Rivers of the Heart og Strangers.
Jeg liker veldig godt både de gamle og de nye bøkene. Blant de siste jeg har lest er Velocity og Life Expectancy. Nå står snart The Husband for tur.
Ellers anbefaler jeg sterkt Cold Fire, Dark Rivers of the Heart og Strangers.