Harry Potter - film 4
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
jeg tror nå han ikke kunne ha klart det om han hadde prøvd... herregud, om han hadde kunnet, så hvorfor ikke? han var jo glad i harry, og alle prøvelser han kunne ha skånet ham for, ville han ha tatt på seg selv!
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

-
Damien Frost
- Sitter

-
Wolfbrother
- Den Fortapte

De fleste "ekspertene" mente jo at han kom til å dø. Det sa de i de første bøkene allerede.
Selv synes jeg at det hadde vært litt artig vist hun tok innersvingen på dem og lot ham leve. Eks, at det ikke var Dumbledore, men en som hadde brukt sånn derre polyeks-greier. Men skal være enig at det er for det beste at han døde selvom det var MEGET trist.
Selv synes jeg at det hadde vært litt artig vist hun tok innersvingen på dem og lot ham leve. Eks, at det ikke var Dumbledore, men en som hadde brukt sånn derre polyeks-greier. Men skal være enig at det er for det beste at han døde selvom det var MEGET trist.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
for there you have been,
-
Damien Frost
- Sitter

-
Rhodry Nossredna
- Trollok

-
Damien Frost
- Sitter

Det gjør jeg også! Det starter så bra på World Cupen, og så slutter det bare brått. De kunne greid å fått inn noen få minutter med det hvertfall, bare så vi har sett Rumpeldunk på høy nivå!
En annen ting jeg kommer på at jeg savner er Veelaene. Lurer litt på hvordan de ser ut. Da de heller ikke er med, får vi liksom heller ikke vite hva som er så "spesielt" med Flour og hvorfor alle gutta liker henne så godt.
Når jeg kommer inn på Flour, må jeg bare si at jeg misliker måten hun er fremstilt i filmen. Hun blir jo fremstilt som helt håpløs, hvertfall under de prøvelsene. Spesielt i den siste oppgaven der hun løper hysteriskt rundt i buskene. Er jo ikke slik hun er i boken! (Hvis ikkke jeg husker helt feil da..)
En annen ting jeg kommer på at jeg savner er Veelaene. Lurer litt på hvordan de ser ut. Da de heller ikke er med, får vi liksom heller ikke vite hva som er så "spesielt" med Flour og hvorfor alle gutta liker henne så godt.
Når jeg kommer inn på Flour, må jeg bare si at jeg misliker måten hun er fremstilt i filmen. Hun blir jo fremstilt som helt håpløs, hvertfall under de prøvelsene. Spesielt i den siste oppgaven der hun løper hysteriskt rundt i buskene. Er jo ikke slik hun er i boken! (Hvis ikkke jeg husker helt feil da..)
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Tror nok ikke du husker feil. Derfor er jeg enig i det. Hun kunne ha blitt framstilt litt bedre. Jeg mener hun klarte den første, men da fikk vi ikke se henne, og på de to siste var hun lattelig.
For once you have tasted flight you will
for there you have been,
for there you have been,
-
Damien Frost
- Sitter

Nei, hun bomma jo litt der også da. Men i filmen synes jeg hun virker mye mer "håpløs" enn hun gjør i boka. Men hva vet jeg, det er noen år siden jeg leste boka, mens for din del er det noen dager! 
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Det er klart, boka er på 680 sider, så det sier seg selv at de ikke kan inkludere alle detaljene. Selv synes jeg de har gjort en kjempejobb med å velge ut det viktigste, men det er likevel mye jeg savner. Dog, når jeg savner noe, er det jo ikke verre enn at jeg leser boka, som fortsatt er sykt bra.Faile wrote:noe som jeg var skikkelig lei meg for var at alle avis-greiene var blitt borte. liker den delen av historien...
En ting som plager meg, med ale filmene, egentlig, er at de ikke får fram Humlesnurrs personlighet godt nok. Slik det er nå, virker han nesten som en gravalvorlig gammel mann, noe som ikke kunna være lenger fra sannheten - han er jo en riktig gammel tullebukk. Sånne små ting trekker litt ned, men igjen: Det er forståelig, på grunn av de relativt strenge tidsbegrensningene som tross alt ligger på filmmediet...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.