skal skrive om CoT og lurer på hvem er hovedpersonene kan liksom ikke sette fingeren på det er litt mangen
ps jeg er ikke ferdig med boken ennå og dette skal være en bokanmeldelse
Hvem er hovedpersonene
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
- Hengiven
Hvem er hovedpersonene
like a butterfly i fly
like a rock i fall
like a rock i fall
-
- Den Gjenfødte Dragen
Det er fordelaktig å gjøre leksene sine selv. 
Dessverre er jeg ikke særlig god på bokanmeldelser, men du kan jo sjekke ut omtalen av CoT som ligger ute på hovedsidene til tidshjulet.net?
Oi, nå la jeg nettopp merke til at det ikke er skrevet noe om CoT der. Men, men...

Dessverre er jeg ikke særlig god på bokanmeldelser, men du kan jo sjekke ut omtalen av CoT som ligger ute på hovedsidene til tidshjulet.net?
Oi, nå la jeg nettopp merke til at det ikke er skrevet noe om CoT der. Men, men...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Hehe, vi får nå svi for at vi ikke skrev anmeldelse rett etter å ha lest boka.Terje wrote:Det er fordelaktig å gjøre leksene sine selv.
Forhåpentligvis kommer den engang i fremtiden...
I og for seg veldig greit å begynne med de universelle hovedpersonene og deres bevegelser. Hva gjør Rand? Mat? Perrin? Deretter Egwene? Elayne? (Nynaeve er jo bare en del her, ikke særlig selvstendig, så henne ville jeg bare nevnt...) Deretter bør godeste Cadsuane nevnes. Etter dette har du en del bi-plott igjen, men dette er stort sett ikke særlig interessant for lærere og andre som ikke selv har lest bøkene. Konsentrer deg om det viktige alltid. Og skriv for ditt publikum.
Kan jo også anbefale engelskspråklige sider som wotmania, dragonmount og theoryland dersom du ønsker litt mer innput.

Kan jo også anbefale engelskspråklige sider som wotmania, dragonmount og theoryland dersom du ønsker litt mer innput.
Urban tilværelse
-
- Hengiven
sitat fra arke om hva vi skal gjøre:fortell litt om hovedpersonene, og om hvilke omgivelser(miljø)de lever i (oppholder seg i.)
Rand hopper jo nermest rundt omkring og de andre er jo spredt og det blir litt rart å skrive: Mat er foreløpig i Ebou Dar men er snart et annet sted
kan dere hjelpe meg om hva som blir best å skrive
Rand hopper jo nermest rundt omkring og de andre er jo spredt og det blir litt rart å skrive: Mat er foreløpig i Ebou Dar men er snart et annet sted
kan dere hjelpe meg om hva som blir best å skrive
like a butterfly i fly
like a rock i fall
like a rock i fall
Du er nok desverre nødt til å formulere deg selv, men jeg ville startet oppgaven med en introduksjon til forhistorien, helt kort. "Alt godt i verden er på vei mot en ende. Den eneste som kan redde lyset er en ung mann med spesielle evner - Rand al'Thor, dragen. I denne boka må Rand ta et tak om situasjonen og binde sine venner og uvenner til seg før det siste slaget skal stå. Verden er for hans føtter." Deretter ville jeg droppet å nevne stedene han befant seg, men heller nevne hans humør, hans mørke, hans smerte, hans glede. Til slutt ville jeg nevnt hans venner - Mat, Perrin, Egwene og Elayne som på hver sin kant hjelper han med å nå sitt mål. Så enkelt ville jeg gjort det.
Urban tilværelse
-
- Hengiven