Gratulerer med ny rang

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Med tanke på at vi er laget for å spise rått, i mange tilfeller sykdomsinfisert kjøtt, så synes jeg dette renslighets hysteriet har gått en smule for langt! :)

Hysteri er generelt sett noe som gjennomsyrer hele samfunnet for tiden. Unger får verken lov ti å klatre i trær eller leke i husker o.l. i fykt for at de skal skade seg. Helt fullstendig latterlig! :D
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Treveler wrote:Med tanke på at vi er laget for å spise rått, i mange tilfeller sykdomsinfisert kjøtt, så synes jeg dette renslighets hysteriet har gått en smule for langt! :)

Hysteri er generelt sett noe som gjennomsyrer hele samfunnet for tiden. Unger får verken lov ti å klatre i trær eller leke i husker o.l. i fykt for at de skal skade seg. Helt fullstendig latterlig! :D

Enig i mye av det du skriver, Treveler. Bare tåpelig å nekte barn og klatre i trær og sånt i fare for å skade seg, eller holde barna hjemme i steden for å la dem gå i barnehage å bli utsatt for den naturlige bakteriefloraen pga at sjansen for å bli syk blir større. Sykdom og skade er en del av det som gjør at vi lærer.

Når jeg snakket om gatekjøkken tidligere, og at jeg ikke lenger ønsket å spise gatekjøkken mat, var at jeg oppdaget at burgerene smakte bedre uten kjøttet inni, og at maten ble laget av folk uten hårnett, og som hadde et mildt sagt avslappet forhold til håndvask osv... Slik er det sikkert ikke over alt, men jeg fikk helt fnatt. Og så lukta, da! Iiik...
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Akira wrote:Jeg har faktisk jobba på Kiwi, det var noe så innih******* kjipt. Pleier for det meste å stikke på rema eller meny. Forresten rimi og, den ligger like ved skolen.

Siden jeg har jobbet på butikk (kiwi) så har jeg fått sett "bak kulissene", og butikkene er ikke så spesielt renslige som de skryter av. Mye drit og faenskap inne på lagerrommet på den kiwibutikken jeg jobba på.
Har vært på en del varetellinger på diverse butikker, og da får man se mye møkk! Spesielt Rimi var ekstremt grisete!

Liker Rema best jeg, Det enkle er ofte det beste!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Hele bunten er jo i bunn og grunn samma ulla, men på grunn av samvirkelagstanken som tross alt ligger bak ligger Coop som det heter nå for tida, nærmest mit hjerte, for å si det sånn.

Øh, hva var temaet i denne tråden igjen? :roll:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

temaet var at meg var blitt aes sedai, men siden det nå er et uaktuelt tema, kan vi like gjerne snakke om matbutikker.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Matbutikker er no drit, la oss heller løpe rundt i skauen og jakte på dyr og spiselige vekster. :lol:
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Stine »

problemet er at det ikke er lov til å bo i skauen mer enn tre dager i strekk :P
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Er det ikke det? Hm... Er visst forbryter jeg... :wink:
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Stine »

man må hvertfall søke til grunneier først da...
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Og dersom grunneier er staten? Eller nabon? Har aldri søkt om noe slikt i hele mitt liv.
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Naboen hadde vel rynket litt på nesen hvis du hadde slått opp teltet på plenen utenfor huset.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Vel... Mine naboers "plener" er ikke særlig oversiktlige, for å si det sånn... Det har seg nemlig slik på bondeladet, at alle eier minst ett fjell... :lol:
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Stine »

ja, da må du søke til staten eller naboen...

det er vel heller lite sannsynlig at skogeiere flest gjennomgår skogen sin hele tiden for å se etter folk som har flyttet dit, men sånn er nå iallfall reglene.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Utmark og innmark. Kan ikke huske om det sto noe om tre dager i den lova som regulerte det der, og jeg er for lat til å reise meg, kryssa rommet, bla fram lovsamlinga mi, og sjekke... :roll:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Stine »

men jeg er helt sikker på at det er sånn. så det så.
Post Reply