Big One Pepperoni

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Er Big One pepperoni blitt bedre?

Ja
4
25%
Nei
11
69%
Jeg liker ikke pizza, og kommer derfor ikke til å prøve den
1
6%

Total votes: 16

Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Kanskje du bør ønske deg noen kokebøker til jul wolfie? Så slipper du å måtte ty til frossenpizza når du flytter hjemmefra slik som ceres :p

Jeg har to stk allerede, en for «de som flytter hjemmefra» og en om italiensk mat av Jamie Oliver som jeg fikk til jul.
Last edited by Eivind on Wed Jan 11, 2006 22:53, edited 1 time in total.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Eivind wrote:Kanskje du bør ønske deg noen kokebøker til hjul wolfie?
hjul? :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Vel - Kokebøker er bare til nytte dersom man er flink til å lage mat og har glede av det og tid til det! Når man til daglig bare lager middag til seg selv er det liksom ikke så utrolig stor glede i matlaging, og jeg trives derfor godt med å få unnagjort matlaginga så fort som overhode mulig. (Jeg har to-tre kokebøker skjønner du... Kjøpepizza er ikke så utrolig ofte... Eng gang annenhver uke vil jeg anta... Oftere i perioder, mindre i perioder.)

Vanlige matretter i Ceres-kjøkkenet er:
- wok
- lasange
- pasta med diverse tilgjengelige sauser/kjøtt/skinke
- kjøpe-pizza/fiskegrateng
- supper av ymse slag
- hjemmelagd pizza
- fiskepinner/annen ferdig fisk som tilbredes i stekepanne
- nachos/taco/liknende
- hjemmelagd pizza (rimelig sjelden, men dog)
- kotelett (også litt sjeldent av en eller annen grunn...)
- kylling av ymse slag
- salater av ymse slag...

Må ha glemt noe nå...

Vel - jeg spiser på fakutletet når jeg ønsker litt mer tradisjonell mat, som kjøttboller og poteter og slikt. Greit det med middag for 40 kroner. Som wolfie sa, kjøpepizza koster jo gjerne mer enn tredve det også, og skikkelig middag er jo gjerne bedre! :)
Urban tilværelse
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

høres ut som om du har bedre middagsvaner enn det jeg har :P spiser ofte ikke før i 8-9 tiden, om i det hele tatt, og da gjerne et eller annet enkelt jeg kommer over i kjøleskapet :P bokseananas og kald ris er ikke ukjent middagsmat for å si det sånn. *le*
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

For meg går det i pasta di pesto, lasagne, lapskaus, oksesteik med brun saus, chop sui (eller korleis dæggern ein skriv det), risensgrynsgraut, løvbiff m/pommes frites, pytt-i-panne og pitabrød.

Jepp. Eg varierar mellom åtte-ni rettar. Vanlegvis held nesten kvar rett til to dagar, dog, så det betyr at eg brukar to veker mellom kvar gong eg må byrje på nytt att, så eg blir ikkje lei. Det hender eg berre et nokre rundstykker òg og skipper heile middagen. Erkje så nøye på det. :lol: Dei dagane et eg i det minste vanlegvis to måltid - det er ein stygg tendens til at dersom eg fyrst lagar skikkeleg middag blir det seint, og dagens einaste måltid. :roll:
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Nei, og sushi er best uansett. Det vet vi alle.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Eivind wrote:Kanskje du bør ønske deg noen kokebøker til jul wolfie? Så slipper du å måtte ty til frossenpizza når du flytter hjemmefra slik som ceres :p

Jeg har to stk allerede, en for «de som flytter hjemmefra» og en om italiensk mat av Jamie Oliver som jeg fikk til jul.
Pff. Hva skal du med kokebøker dersom du ikke kan lage mat? Til og med jeg har to kokebøker (muligens tre eller fire), men når jeg skal spise går det som regel i en av disse:

- Nudler med rundstykke og birkebeinerskinke
- Den derre Capricosa-pizzaen til Stabburet
- grøt
- hamburgere
- pølse varma i mikrobølgeovn, servert med spesialsennep, ketchup og lompe
eller ganske enkelt
- Brødskive med Nugatti :P

Enkelta ganger (en til to ganger i måneden) ordner jeg meg også tagliatelle med tilbehør, skinke, eggerøre og potetsalat, eller noe sånt. Men ikke ofte. Tar for mye tid - mat er noe man må ha for å leve, ikke noe man kan koste på seg å kaste bort mye tid på. :lol:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Er du gal??!? Mat er en av hovedingrediensene i livet! Mat er til for å nytes! For å kose seg med! Dersom det er noe jeg ikke har særlig i mot å bruke penger på så er det god mat og god frukt. Jeg er bare ikke særlig flink på kjøkkenet... Men det er da lite som er bedre enn når venner samles og spiser en god middag sammen!??!?
Urban tilværelse
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Eg må sei meg einig med Terje... mat er ein nødvendigheit, ikkje eit mål i seg sjølv. :P Men eg lager vanlegvis middag, dog det er mest fordi eg er endå meir kresen på påleggsfronten enn eg er på middagsfronten så det blir enklest slik. :lol:
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

:shock:

Mannfolk....
Urban tilværelse
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Mat er ikke bare en nødvendighet, det er også til for å nytes, ihvertfall som vi lever i dag. Jeg vil helst bare spise mat jeg liker, og bryr meg faktisk veldig mye om hva jeg spiser.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Terje wrote: eller ganske enkelt
- Brødskive med Nugatti :P
wee :D sånn ser middagen min ut innimellom også. nå kan jeg endelig si at det ikke bare er meg som har litt usunne, hastverks-middager nestegang pappa blir irritert.
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Er det noen som har en favoritt bestillings-pizza da? Min er California Dream hos Peppes. Det er en skinke pizza med rå rød løk og rukkolasalat. Spiste nettopp det her hjemme nå, siden jeg og søstra mi ikke orka å dra ut i alt snøværet og handle middag. Mamma og pappa har nemlig forlatt oss i helga.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Min favoritt bestillings-Peppes er New Orleans. Det er en saftig biffpizza.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Bestiller sjelden pizza. For dyrt. Men det hadde seg nå en gang slik at jeg har hatt ferie, og med det ferie kommer utskeielser, og jeg åt faktisk nettopp New Oreleans på torsdag. Den var ok. Har smakt bedre. Merkelig bismak.

Liker pizzaene mine litt sterke. Stort sett alt glir imidlertid ned...
Urban tilværelse
Post Reply