Filmliste – Top 10

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

charlie og sjokoladefabrikken var bra! elsker johnny depp i den rollen (jada, jada, jeg elsker ham i alle roller, men det er uvesentlig :P). filmen er akkurat passe stereotypisk og enkelte steder litt smågrotesk (hvertfall med tanke på at det er en barnefilm).
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Ceres wrote:Jaja...

Gleder meg nå til å se Charlie og Sjokoladefabrikken med Johnny Depp i rollen som Willy Wonka. Skrev særoppgave om Roald Dahl med hovedblikk på CoS på videregående. Gleder meg... :)
jeg gleda meg også til å se den, men så fikk jeg liksom et lite sjokk da jeg så at den var på norsk.. tror jeg venter med å se den til den kommer på engelsk.. tjaja :?
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Gurthang
Hengiven
Hengiven
Posts: 102
Joined: Sat Jun 04, 2005 23:39

Post by Gurthang »

Er enig med terje. City of God og Eternal Sunshine er to veldige gode filmer. Jeg så Hotel Rwanda i går. Huff, det var triste saker, men filmen var god.
Damien Frost
Sitter
Sitter
Posts: 690
Joined: Sun Jul 31, 2005 11:36
Location: Bodø

Post by Damien Frost »

Faile wrote:
Ceres wrote:Jaja...

Gleder meg nå til å se Charlie og Sjokoladefabrikken med Johnny Depp i rollen som Willy Wonka. Skrev særoppgave om Roald Dahl med hovedblikk på CoS på videregående. Gleder meg... :)
jeg gleda meg også til å se den, men så fikk jeg liksom et lite sjokk da jeg så at den var på norsk.. tror jeg venter med å se den til den kommer på engelsk.. tjaja :?
Her i Trondheim er den både i orginal versjon(engelsk) og dubbet versjon(norsk).. Har tenkt å se den neste uke! Gleder meg! :D:D
Husker å ha sett den første, gamle versjonen en gang.
Har nok HØYE forventninger jeg ja.. :lol:
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Skal se den i morgen. Bestilt bilett nå. Og selvfølgelig skal man se originalversjonen. Og ja... johnny depp må elskes i de fleste roller!


Jeg vil anta at filmen er litt smågrotesk - det er RD måte å skrive på. Dersom filmen ikke hadde hatt disse elementene ville man ødelagt mye av Roald-Dahl-Ånden...
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

:D

Dødsbra!

:D
:D
:D
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Damien Frost wrote:
Faile wrote:
Ceres wrote:Jaja...

Gleder meg nå til å se Charlie og Sjokoladefabrikken med Johnny Depp i rollen som Willy Wonka. Skrev særoppgave om Roald Dahl med hovedblikk på CoS på videregående. Gleder meg... :)
jeg gleda meg også til å se den, men så fikk jeg liksom et lite sjokk da jeg så at den var på norsk.. tror jeg venter med å se den til den kommer på engelsk.. tjaja :?
Her i Trondheim er den både i orginal versjon(engelsk) og dubbet versjon(norsk).. Har tenkt å se den neste uke! Gleder meg! :D:D
Husker å ha sett den første, gamle versjonen en gang.
Har nok HØYE forventninger jeg ja.. :lol:
hmm.. meg vil bo i trondheim... kongsberg er en så liten plass at man ikke tar seg bryet med å ta inn den engelske før etter et par uker.. sånn er det med alle dubba filmer, med untak av HP filmene, de kom på engelsk først...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Ah... mareritt! Dubbing... ahahaha...
Stefan
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 957
Joined: Sat Apr 30, 2005 17:18
Location: Bergen

Post by Stefan »

Mens i metropolen Lillestrøm, der kan man velge fritt mellom norsk og engelsk :D
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1470
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

Vi har nettopp fått kino :D

Dessuten har vi en bibliotek-kiosk for de som foretrekker bøker. Hvis man vil på hovedbiblioteket, må man dra til (bydelen) Strømmen ;)
Ashaman
M’hael
M’hael
Posts: 1746
Joined: Sun Jul 17, 2005 15:55
Location: Fal Dara

Post by Ashaman »

Skal kanskje til Lillestrøm neste uke, på Byggemessen, er ikke helt sikker da(litt dyrt).

Er d noen på forumet som skal dit så kan vi kanskje møtes!!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

Stefan wrote:Mens i metropolen Lillestrøm, der kan man velge fritt mellom norsk og engelsk :D
du er bare stygg.. :evil: hehe... det var det! jeg flytter til trondheim eller lillestrøm, må bare kaste om hvor det blir... :wink:
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin
Posts: 2637
Joined: Sat May 28, 2005 13:19
Location: Oslo

Post by Ceres »

Vil på det varmeste anbefale oslo. Her har vi alt av atraksjoner. Og kinoer... :) Det må man ha. Nøt starwars ep 3 her i vår på coluseum... Flotte greier...
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

hehe.. oslo er lagt med som alternativ :wink:
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
truls
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 40
Joined: Sun Aug 14, 2005 0:07
Location: Lørenskog

Post by truls »

Disse er bra:

Ringenes Herre (Alle tre)
Harry Potter (Alle Fire)
Terkel i Knipe
Rocky (Alle Fem)
Troja
Van Helsing
eLSKer
Post Reply