Tv-serier
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Det der er ikkje poetry, det er salmer. Hymner. Truvedkjenningar.
Master Joss guide us. Master Joss lead us. In your wit we are humbled, in your genius we are sheltered, in your light we thrive. We live only to observe you. Our lives are [to a frightening degree] yours.
Master Joss guide us. Master Joss lead us. In your wit we are humbled, in your genius we are sheltered, in your light we thrive. We live only to observe you. Our lives are [to a frightening degree] yours.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Kort? Serien dekker då årevis, berre Egypt-episoden dekker vel eit heilt år.
Og nei, dei to hovudpersonane var ikkje ekte, og det same gjeld deira nærmaste omgangskrets og Cæsars trufaste slave, men dei fleste andre var det, sjølv om dei såklart er tolka i varierende stor grad av skaparene av serien. Ocatvion til dømes, er jo Keiser-Augustus-to-be.
Plottene ser forøvrig ut til å vere ganske historisk korrekte, i alle fall i forhald til kva eg såg på wikipedia (eg gjekk ofte inn der etter å ha sett episodene)
Og nei, dei to hovudpersonane var ikkje ekte, og det same gjeld deira nærmaste omgangskrets og Cæsars trufaste slave, men dei fleste andre var det, sjølv om dei såklart er tolka i varierende stor grad av skaparene av serien. Ocatvion til dømes, er jo Keiser-Augustus-to-be.
Plottene ser forøvrig ut til å vere ganske historisk korrekte, i alle fall i forhald til kva eg såg på wikipedia (eg gjekk ofte inn der etter å ha sett episodene)
Last edited by Loki on Wed Jan 25, 2006 20:12, edited 1 time in total.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Hm.. Syns ikke Octavion ble no særlig eldre, bortsett fra at det så ut som om han gikk på stylter i de siste episodeneLoki wrote:Kort? Serien dekker då årevis, berre Egypt-episoden dekker vel eit heilt år.
Hvis det var likt opplegg som det er nå, så var det i VK1. Hadde bedøk, og dermed ingen eldre historie eller geografi. Så dette var jo en serie det var greit å få med seg. Bra kvalitet og gode skuespillere, det er heller ikke tørt og kjedelig. Likte spesielt Attia (Mora til Octavion).Ceres wrote:Har tenkt å muligens laste ned jeg også... Var den noe bra eller?
(Husker minimalt fra historien tredjeåret fra romerriket. Eller var det vk1? Husker noe om tallet tredve... Hm...)
Nei, det er jo eit problem når dei nyttar same skodespelar... men slaven som overlevde sjukdommen berre for å bli drept av den sjalu... Pullo?... mange år etter eldest jo tydeleg ganske mykje i løpet av serien.Eivind wrote:Hm.. Syns ikke Octavion ble no særlig eldre, bortsett fra at det så ut som om han gikk på stylter i de siste episodeneLoki wrote:Kort? Serien dekker då årevis, berre Egypt-episoden dekker vel eit heilt år.
Eg likte òg henne. Men både Cæsar, Pompeius, Brutus og Marcus Antonius var tøffe, samt den meir ansvarlege av dei to legionærene (eg hugsar ikkje kven som heitte kva lengreBra kvalitet og gode skuespillere, det er heller ikke tørt og kjedelig. Likte spesielt Attia (Mora til Octavion).
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Er ikke lurt å gi selv makta i en styreform som ligner på monarki i Romerriket, vet du.Eivind wrote:Ante ikke at Cæsar var så kort ved makten
(Marcus Antonius fikk jo på pukkelen fordi han innlata seg hos ei dronning og dermed ble mistenkt for å forsøke å snikgjeninnføre monarkiet. Hvis det var noe romerne var stolte av, så var det at de kjeppjaga sine egne konger, og da er det jo poengløst å innsette nye.
Siden han var en svekling med krøplingtendenser, høres dette meget, meget bra ut.Syns ikke Octavion ble no særlig eldre, bortsett fra at det så ut som om han gikk på stylter i de siste episodene
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Er det virkelig ingen andre enn vi admins som ser på the O.C.?
I går kom den 13. episoden i sesong 3, den beste episoden på flere måneder.
Anbefaler de som liker drama, humor og spenning, å skaffe seg sesong 1 av the O.C. Det er vel først og fremst en familieserie (les: jenteserie), men den ene hovedpersonen (Seth Cohen selvsagt), gjør denne serien utrolig bra for gutter også
. Aldri funnet så mange bra quotes fra en serie før.
I går kom den 13. episoden i sesong 3, den beste episoden på flere måneder.
Anbefaler de som liker drama, humor og spenning, å skaffe seg sesong 1 av the O.C. Det er vel først og fremst en familieserie (les: jenteserie), men den ene hovedpersonen (Seth Cohen selvsagt), gjør denne serien utrolig bra for gutter også
Nå har jeg skaffet meg (hihi) og sett ti av de tolv episodene i sesong to, mangler bare episode 3 og episode 11, og jeg må si de virkelig har løftet serien! Spesielt er det å bemerke at historien nå har fått mer kraft og gjennomslag. Hovedpersonene har også fått tid og mulighet til å utvikle seg på en fantastisk måte. Her må jeg spesielt trekke fram de to unge guttene Kyle og Sean. Utrolig bra gjort å se en slik fremgang!Loki wrote:Virkelig god og virkelig god... Den var langt betre enn sesong ein, i alle fall. Gir sesong 1 5,5/10 og sesong 2 7/10, kanskje 7,5.Ceres wrote:Var sesong 2 av 4400 virkelig god? Så sesong en sånn fra og til da den gikk, men var ikke særlig imponert, og gadd ikke se 2 når den gikk... huff...
Også flere av de karakterene som jeg i sesong en ikke likte i det hele tatt har kommet mer fram, og til tross for at jeg fortsatt ikke er særlig begeistret for dem, så er det bedre nå enn i sesong en. (Lily, fyren hennes, Collier, Seans bror....)
Episode seks var også ganske så spesiell og på en måte gav den serien en ekstra twist som jeg likte godt. (Life Interrupted). Og finalen ble bygd utrolig godt opp gjennom de siste fire episodene. Jeg er imponert. Og enda bedre - jeg likte det.
Er det noen som vet om det kommer en sesong tre? Og eventuelt når??
Og til admins som driver og ser the O.C: Jeg skal ikke si jeg er noe stor fan av serien, men den er ok. Misliker det faktum at det hele er såpass overfladisk og dramatisk og at alle jentene ser ut som dukker. Alt for mye drama. Men jeg har som sagt sett litt på det, som på det meste annet som går på tvn. Liker lost bedre, og for dere som vet hvor godt jeg liker lost...
The O.C: 4,5 / 10
Lost: 6,5 - 7 / 10
The 4400 sesong 1: 3,5 / 10 sesong 2: 7,5 / 10.
Prison Break (som jeg ikke har sett mer enn de tre første episdoene av): 6 / 10
Gilmore Girls: (serie jeg liker veldig godt) 8,5 / 10
One Tree Hill: (jenteserie... hehe... ) 5,5 / 10
The West Wing: (sesong 7 går nå, og jeg liker den godt, men den har vært litt laber i en del sesonger og jeg har ikke fulgt med så godt da) 7,0 / 10
Nip / Tuc : 9,5 / 10. (Utrolig bra serie.)
Akutten: (har nettopp begynt å se igjen etter langt opphold): 5 - 5,5 /10
Krøniken: (dansk, bra!) 8,5 / 10
Everwood: (drama, jenteserie) 6,5 / 10
Ellers går jo tv-serier litt i syklus da, og noen har sluttet og andre begynner. Har garantert glemt forskjellig her. Jeg er ikke særlig glad i CSI eller liknende politiserier. Kan hende jeg ser en episode i ny og ne når ingenting annet går, men det hører med til sjeldenhetene.
Urban tilværelse
Hehe... jeg ventet på nettopp det svaret... Lost karakteren er bereknet i hovedsak på sesong 1 - det er den som står sterkest igjen i minnet. Sesong to gjorde ikke så voldsomt inntrykk på meg. For mye dramatisk musikk.
Og fire komma fem på O.C er da ikke så lavt. Det jo tross alt glamour for tenåringer.
Jeg er enig i at Seth har noe for seg. Han som person er spennende. Også kammeraten hans har noe for seg. Resten av personene derimot...
Og hva ankommer P.B så har jeg hørt "rykter" om at de senere episodene i seriene skal være de beste. Jeg fikk med meg den episoden da de klippet av han en tå. Hærlig...
Men neida. Grunnen til den karakteren (som jo ikke var så dårlig da!) er i hovedsak tre ting: den litt for forseggjorte dramatikken med at broren liksom er arkitekt og skal bryte broren ut av et fengsel, det faktum at alle liksom er så pene - til og med jentungen som har ansvar for medisinsk avdeling i fengselet, og til slutt det faktum at serien ikke er mørk nok til å ta for seg et tema som fengselmiljøet i USA.
Og fire komma fem på O.C er da ikke så lavt. Det jo tross alt glamour for tenåringer.
Og hva ankommer P.B så har jeg hørt "rykter" om at de senere episodene i seriene skal være de beste. Jeg fikk med meg den episoden da de klippet av han en tå. Hærlig...
Urban tilværelse