Beste Film?

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Lang, ja. Dryg, nei. Syntes den var dritspennende hele veien, jeg, selv om det kanskje ble litt vel mye på slutten. Den kunne muligens vært stussa litt - den "åpne" slutten var forøvrig et smart og godt trekk, både i lys av dette og mer generelt.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

OK. Grunnen til at jeg reagerte er vel stort sett at filmene du nevnte er to stykk jeg ALDRI gidder å se opp igjen. Har derimot planer om å se Casablanca i morgen med ei venninne... :D Den gleder jeg meg til. Har ikke sett den før, men har hørt så utrolig mye bra om den.
Urban tilværelse
Nicke
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Nicke »

Simen wrote:Avslutningsscenen i To Tårn er jo det peneste i hele film-trilogien da, hvor Gandalf og kompani dukker opp og rir ned sletta til unnsetning. Den musikken, lyssettingen, vinklingen og alt; filmmagi ble skapt. Rohan-rytter-rittet i neste film er kanskje større, men ikke like vakker og emosjonell vil jeg si.

Ellers er jeg enig i at Jackson gjorde klokt i å utelate visse deler fra bøkene. Film er film.
Scenen til Sam i Osgiliath er noe det beste i hele filmen. Nesten til å få gåsehud av!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Har du sett ekstramaterialet til To Tårn, der Jackson og hun ene av de to co-manusforfatterne forteller om arbeidet med manuset? Der sier de at de la inn den scena for å uttrykke "visjonen" eller "moralen" i Ringenes Herre, slik de så det.

Og ja, det er ei stilig scene. :)

ENDRE: Forresten, kryssklippes det ikke mellom monologen til Sam og rohirrims angrep på orkene? :?
- Verg., Aen., 3.315.
Nicke
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Nicke »

Terje wrote:Har du sett ekstramaterialet til To Tårn, der Jackson og hun ene av de to co-manusforfatterne forteller om arbeidet med manuset? Der sier de at de la inn den scena for å uttrykke "visjonen" eller "moralen" i Ringenes Herre, slik de så det.

Og ja, det er ei stilig scene. :)

ENDRE: Forresten, kryssklippes det ikke mellom monologen til Sam og rohirrims angrep på orkene? :?
Så klart! har kjöpt meg de legre versjonene

Kan ikke no for det men jeg har blitt hekta på samle objekter fra LoTr. Handler som en gal på Weta sideshow sidene
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Visste ikke engang at de hadde noe sånt, jeg. :roll:

Uff, må få sett LotR og ekstramaterialet en gang i løpet av våren. Begynner å bli alt for lenge siden...
- Verg., Aen., 3.315.
Nicke
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Nicke »

Terje wrote:Visste ikke engang at de hadde noe sånt, jeg. :roll:

Uff, må få sett LotR og ekstramaterialet en gang i løpet av våren. Begynner å bli alt for lenge siden...
GENIALT!!!
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Samlemanien tar overhånd. Men det er gøy. Uansett. Jeg har selvfølgelig de utvidede versjonene jeg også og de er noe av det beste jeg vet av film.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
truls
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by truls »

Den beste filmenjeg har sett er jo Ringenes Herre, men detfins også mange andre som er veldig bra.
eLSKer
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Mange magiske øyeblikk i Ringenes Herre triologien. Husker ikke halvparten av dem, men akkurat nå husker jeg talen til Aragorn foran the Black Gate som veldig stort.

Var forøvrig enda bedre på traileren til filmen, hvor det virket som han talte for Rohan rytterne...

Samtalen mellom Pippin og Gandalf i Minas Tirith er utrolig fin.
"Is there any hope left, Gandalf?"
"Just a fools hope"

Det jeg liker best med Lotr filmene, er at alle replikker i hele trilogien er velformulerte, og med en mening bak.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ja, etter mi meining er traileren til RotK den beste LotR-filmen som er laga. :lol:
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Så igjen to av favorittfilmene mine i helga: Ulvenes Klan, og KIngdom of Heaven. Siden jeg hadde sett sistnevnte kun på kino, var jeg bekymra for at den skulle være dårlig, og at det bare var kinoens forstørrelse av virkemidler som forheksa meg.

Hedigvis var ikke dette tilfelle. Naturligvis var den ikke like bra som første gang, men den er allikevel en klar 9'er, om ikke til og med en 9.5'er. Den har liksom alt.

Noe også Ulvenes Klan har. Begge er strålende action, som også kan gi noe mer enn bare underholdning, hvis du er ute etter det...
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

jeg syntes KoH var en av de treigeste filmene jeg noen sinne har sett :P (mulig fordi jeg, av en eller annen grunn, har skikkelige fordommer mot Orlando Bloom...)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Fordommer mot Orlando Bloom finnes i bøtter og spann her også, men han sa liksom ikke så mye i filmen, og da gikk det greit. Han var på en måte den karakteren alle enetalene var sikta inn mot, og da var det bare ansiktstrekkene hans å bry seg om. Og de er tross alt ikke fæle.

Dessuten var det moro å se hvor elegant og liksom radikalt de lira av seg selvfølgeligheter. I tillegg til at det alltid er godt å se noen sette fokus på Midtøsten på en relativt original måte; en måte som i alle fall ikke går for den stereotypide "arabere er onde"-greia...
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Måten de behandla midtøsten var det eneste positive jeg egentlig har å si om filmen. Jeg forstår ikke at det kan være en av dine to yndlingsfilmer? Beste skuespilleren døde jo helt tidlig i filmen. (Faren til OB). I tillegg var naturscenene pompøse og historien rimelig svak. Samt masse andre detaljer jeg ikke gidder å gå nærmere inn på uten å se filmen en gang til. Noe jeg nok ikke gidder med det første.
Urban tilværelse
Post Reply