Olympiske leker 2006
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Olympiske leker 2006
Jeg startet Handball VM tråden tidligere, og følger her opp med en tråd om de tradisjonsrike vinter-lekene. Denne gang i Italia. Hvordan kommer dette til å ende? Ingen store favoritter i den tradisjonelle hovedgrena vår, langrenn for menn. Ole Einar er jo storfavoritt i skiskyting, og så har vi jo noen hoppere på vei opp og ei kvinne, Marit Bjørgen, som muligens, om frisk, kan kjempe i toppen.
Estil og Svartedal vil sikkert prøve hardt, men ... Hm ... Lund Svindal vil sikkert også prøve, og Kjus og Aamodt... Linda Tjørhom, Liv Grete Poiree.
Noen tanker? Pleier dere å følge med på denne begivenheten?
Estil og Svartedal vil sikkert prøve hardt, men ... Hm ... Lund Svindal vil sikkert også prøve, og Kjus og Aamodt... Linda Tjørhom, Liv Grete Poiree.
Noen tanker? Pleier dere å følge med på denne begivenheten?
Urban tilværelse
Hm.. jeg hørte nettopp i helga at man i legemiljøet vet hva man får eksamen i på forhånd, så dette hørtes høyst merkelig ut. Noen drev nemlig å diskuterte makta til legeforeninga når jeg var på familiebesøk i helga. Det var visst bare i Norge at de fikk lov til å kontrollere opplæringen, og det ble visst veldig kameratslig etterhvert som man kom lenger ut i studiene, så dette hørtes ut som ubegrunna frykt for meg.
Det jeg skal gjøre under OL i år, er å se gratis på mobil-tv og ergre meg over den elendige kvaliteten mens jeg misunner Simen sin mobil
Det jeg skal gjøre under OL i år, er å se gratis på mobil-tv og ergre meg over den elendige kvaliteten mens jeg misunner Simen sin mobil
Ikke søren! Man har selvfølgelig ei ega lita bok full av såkalte "læringsmål" som gir en grov oversikt over hvilket pensum man må kunne. Så på den måten vet man jo hva man får på eksamen, men de spesifikke oppgvaene vet man jo ikke, og pensum er jo større på medisin en på de fleste andre fag. En eksamenskomite samler inn haugevis med oppgaver, velger ut 2 ganger fire oppgaver (to sett, ett til konten og ett til eksamen) og velger et tilfeldig til eksamen. Komiteen består av fire pers, og disse kan ikke kontrolleres før etter eksamen er overstått.
Har forresten aldri forstått poenget med mobiltv. Bruker dere det mye??
Har forresten aldri forstått poenget med mobiltv. Bruker dere det mye??
Urban tilværelse
Nei, det er så dårlig kvalitet i mine øyne at det bare blir tull. Men jeg må jo nesten bruke det i de periodene det er gratis siden jeg har 3G telefon.
Regner med at OL blir som alle år, Norge gleder seg over at de er overlegne i mange grener og skryter virkelig av dette mens de bjeller med bjellene sine og ser på premieutdelinger.
Regner med at OL blir som alle år, Norge gleder seg over at de er overlegne i mange grener og skryter virkelig av dette mens de bjeller med bjellene sine og ser på premieutdelinger.
Det blir stas med OL. Jeg pleier å stå opp ekstra tidlig for å få med meg de siste nyhetene og slikt. Blir helt oppslukt av OL. Det er jo så gøy, særlig siden vår nasjon har så mange dyktige utøvere som sikkert kommer til å ta gull.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Jeg har heller ikke lest noe særlig om alder, men det kan godt være det var et reglement jeg ikke har fått med meg. Når det er sagt så ser jeg grunnen til at de har latt han være hjemme. Vi må jo huske at de virkelig store - Estil, Svartedal, Aukland, Skjelldal og en del av de andre - forbereder seg på OL og ser NM som trening på veien, oppladning eller liknende. For Peter Northaug var NM hans eneste sjanse til å vise hva han dugde til, og han tok sjansen og gjorde det meste ut av det.
Landslagsledelsen måtte ta et vanskelig valg, og de valgte å satse på de litt mer etablerte løperne. Mange av de de har plukket ut er jo med for første gang. Andresen og Gaustad i hvertfall, husker ikke hvem flere... Rønning? Jaja... Og de har prestert rimelig godt over lang tid. Det ville være synd for dem også å miste sin sjanse til OL...
Men for all del - han burde fått bli med, det synes nå jeg.
Landslagsledelsen måtte ta et vanskelig valg, og de valgte å satse på de litt mer etablerte løperne. Mange av de de har plukket ut er jo med for første gang. Andresen og Gaustad i hvertfall, husker ikke hvem flere... Rønning? Jaja... Og de har prestert rimelig godt over lang tid. Det ville være synd for dem også å miste sin sjanse til OL...
Men for all del - han burde fått bli med, det synes nå jeg.
Urban tilværelse
Herrestafetten blir vel et høydepunkt, som alltid. Ikke like spennende som da Alsgård og Dæhlie var aktive, men allikevel gøy. Kan ikke helt forklare hvorfor da
.
Ellers synes jeg skiskyting er den mest spennende sporten, objektivt sett.
Har aldri fulgt så lite med på vinteridrett som jeg har gjort denne sesongen. Tidligere har jeg vært klistret til skjermen hver helg, men i år fikk jeg ikke med meg hoppuka en gang...
Ellers synes jeg skiskyting er den mest spennende sporten, objektivt sett.
Har aldri fulgt så lite med på vinteridrett som jeg har gjort denne sesongen. Tidligere har jeg vært klistret til skjermen hver helg, men i år fikk jeg ikke med meg hoppuka en gang...