Ashaman wrote:Ja! Slalomen er noe dritt, er jo ikke slik man kjører brett!
Nokon gjer det...
Ashaman wrote:Er slope det samme som jaming?
Er ikkje heilt sikker på kva du meiner med jamming... Slopestyle er når ein køyrer i ei løype med ulike railar, hopp og andre ting. Sjå t.d. video frå X-games. (Bla litt ned i menyen til høgre.) Andreas Ygre Wiig fekk forresten sølv.
(Beklager OT. Einaste forsvar er at X-games ofte vert omtala som ekstremsportane sitt OL...)
Det kan kanskje argumenteres for at snowboardslalom er det nærmeste en kommer en TV-vennlig/konkurransevennlig utgave av "off-pist" (eller hva pokker det heter i snowboard. Er det noe jeg har lite peiling på, osv... ), og at det dermed ikke er så veldig "unormalt"..?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Terje wrote:Det kan kanskje argumenteres for at snowboardslalom er det nærmeste en kommer en TV-vennlig/konkurransevennlig utgave av "off-pist" (eller hva pokker det heter i snowboard. Er det noe jeg har lite peiling på, osv... ), og at det dermed ikke er så veldig "unormalt"..?
Slopestyle er minst like publikumsvenleg som utfor og super-G og snowboardslalom (slik eg ser det). Big-air er kanskje meir publikumsvenleg. T.d. X-games (sjå det førre innlegget mitt) er ein enorm TV-produksjon, og om ESPN klarer det, bør ein OL-arrangør klare det like bra.
Ein annan grunn til at ingen andre øvingar er med i OL, er nok at for å kvalifisere seg, so må ein ha FIS-poeng (eller eit wildcard, av den typen langrennsløparar frå Etiopia/Kenya får). FIS arrangerer berre konkurransar i slalom og halfpipe. (Trur eg iallfall...)
Skulle ein ha med to snowboardgreiner i OL for å reflektere sporten best mogleg, burde det vore halfpipe og slopestyle, men eg trur kanskje FIS er for konservative til å ta erstatte slalom med slopestyle i den næraste framtid.
Gutta fikk sølv, svenskene igjen.. Gidder ikke si mer.
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Faile wrote:sølv og bronse til guttene på skiskyter sprinten. hanevol og andresen. bjørndalen bomma tre ganger... gull til en tysker.
Hmpff .... Flott av Hanevold og Andresen, men Bjørndalen har skuffa så langt i OL må jeg si.. Mulig jeg har litt høye forventninger, og kanskje litt bitter etter at svenskene slo oss, men sånn er det bare :!:
De slo Sveits ja, og det var vel og bra, men om det blir medalje får man vente å se.. Er det forresten noen som veit åssent system det er i curling? Er det en rein cup, med et slags gruppespill i starten eller..?
I utgangspunktet skulle jeg, som er delvis svensk, ha det ganske bra nå, når både Norge og Sverige vinner, men jeg greier ikke å tenke annet enn at svenskene stjeler medaljene våre.
Smålig, eller hur?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Terje wrote:I utgangspunktet skulle jeg, som er delvis svensk, ha det ganske bra nå, når både Norge og Sverige vinner, men jeg greier ikke å tenke annet enn at svenskene stjeler medaljene våre.
Smålig, eller hur?
Godt å høre at du gar hjerte for riktig side av grensa da..
Det er vel også lov å være litt smålig og bitter i idrett!
Har ikke følgt noe særlig med på OL denne gangen Liker det egentlig ganske godt og pleier å følge med. Har for lite tid Og når jeg endelig får skrudd på TVen er det bare curling eller så er det slutt for dagen men men...
Så litt på nyhetene eller noe om OL. Det var mange ledige plasser på tribunene der!! og nesten ingen italienere merkelig nok. Tror det var tre italienere der. Flere nordmenn der da