Tv-serier

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Locked
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Jepp! Sopranos er bra! Digg sang og! Hmm, har den sangen på datan hjemme, men husker ikke hva han som synger den heter, er det ikke han som har den Heaven sangen og?
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Bandet heter Alabama 3, og aner ikke vilke andre sanger de har.. Heaven..?
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Hmm, trur jeg lasta den ned med Cohan eller noe jeg!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Thomdril
Asha’man
Asha’man

Post by Thomdril »

Googla det, og det ser ut som Cohen har låta også.. Men jeg lurer på om det er originalen og den på sopranos er cover av Alabama 3, men jeg er ikke sikker..
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Sammael
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Sammael »

Sopranos er bra, har fulgt med fra første sesong og er spennende hvordan de blander Tony's "forretnings" problemer sammen med de psykiske problemene hans, og hvordan dette har effekt.
John Gabriel's Greater Internet Fuckwad Theory:

Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ja, det er ei råbra serie.

Var det forresten noen som så "Rikets røst" på TV2 i går? Og pleier dere å se det til vanlig?
For jeg så det for første gang i går, og jeg tror det er noe av det minst morsomme jeg har sett på ganske lang tid...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Såg det ikkje i går. Såg det sporadisk forrige sesong. Med to-tre hederlege unntak (som Espen Eckbos fantastiske gjengivelse av den europeiske politiske situasjonen via eit Pacman-kart) må eg sei meg einig, bedrøveleg dårlege greier.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Så litt. Var litt bra når han skulle ''slå henne tilbake kjøkkenet'' også de danseband-sangene da! Men plager ikke å se på det! Holder meg til Walkabout! Selv om det ikke er så bra nå som da de var i Irland! Det var bare genialt!
- Davram Bashere
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Ashaman wrote:Så litt. Var litt bra når han skulle ''slå henne tilbake kjøkkenet'' også de danseband-sangene da! Men plager ikke å se på det! Holder meg til Walkabout! Selv om det ikke er så bra nå som da de var i Irland! Det var bare genialt!
Ja synes innholdet har blitt litt for politisk i Walkabout nå, mistet en del av feel-good stemningen som var i Irland.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Rikets røst?? Det hender jeg svitsher innom i reklamepausene på det jeg ser noen ganger. (Pleide å gå på torsdager). Makan til trøstesløse greier... Selvfølgelig sikkert ett og annet unntak, men stort sett er det makabre og triste greier.
Urban tilværelse
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Vel, admins, nå driver jeg og ser Prison Break. Såg episode syv forrige uke på tv3, og tenkte det sikkert ikke var så dumt å se litt til siden jeg jo møter så sterk motstand mot mine meningsytringer angående tema. Har nå sett ep 8, 9, 10, 11 og 12, og skal snart til med 13, 14, 15 og 16. (Det er vel bare seksten?) Gidder ikke se 4, 5 og 6, har sett de tre første, føler ikke jeg gikk glipp av så mye, har som sagt svitshet innom i blant og fått med meg hovedpoengene.

Dere påsto at serien kom seg med antall episoder, og det skal jeg gi dere nogen lunde riktig i. Man får mer en fot innenfor, og enkelte av personene er interessante å følge, da spesielt Michael Scoufild og Abrouzi. Peter Stormare spiller godt som alltid. Litt sært det med at han finner Jesus i sin dårlige samvittighet over å ha indirekte myrdet Jimmie (gutten), men la gå...

En del andre aspekter er også ganske så sære. Som for eksempel - kunne skrevet mye her, men nøyer meg med dette ene... - Scoufield visste trykket i den gamle og delvis rustne vannkrana på pascalen. Nok til å kunne rekne ut nøyaktig hvor lang tid det ville ta for krana til å fylle sjakta med vann... Mhm... Spesielt merkelig ettersom man måtte skru hjulet et visst antall cm for å oppnå nøyaktig dette trykket, og scoufield, han var istand til å skru dette nøyaktige antallet cm. På den rustne gamle krana...

En annen ting er at det går så seint! Det er så utrolig mye drama... I hver episode skjer omlag 2-3 ting, resten er bare bygging fram mot andre sekvenser... Men men. Håper slutten tar tak i de løse trådene og ruller opp litt.

Noen andre momenter... Fyren til Victoria blir skutt, og politiet blir ikke kontaktet?? Hvorfor drepte ikke Victoria den gangsteren med det samme hun hadde sjansen, men valgte heller å prøve å rømme før han våknet? Hvorfor er alle kvinnene dukker? Det er en middelaldrende kvinne med i serien, visepresidenten, og hun er pen til tross for at hun har et seriøst image og er noe eldre enn de andre kvinnene. Hvordan kan det ha seg at dødsdømte Scoufield får lov til å gjøre pi? Hvorfor måtte Scoufields klokke være av gull? Hadde vært langt mindre utsatt for å stjeles om den var normal...

Kan jo godt hende noe av dette blir besvart i de siste fire episodene...

(Forresten, underlig stille på forumet i det siste...)
Urban tilværelse
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ceres wrote:Litt sært det med at han finner Jesus i sin dårlige samvittighet over å ha indirekte myrdet Jimmie (gutten), men la gå...
Einig, men eg har tillit til at dette vil vise seg å vere eit bra trekk i dei resterande episodane, dei har ikkje gitt meg grunn til å tvile på det.
En annen ting er at det går så seint! Det er så utrolig mye drama... I hver episode skjer omlag 2-3 ting, resten er bare bygging fram mot andre sekvenser... Men men. Håper slutten tar tak i de løse trådene og ruller opp litt.
Vel, det er ikkje ein serie med standaloneepisoder der kvar episode har ei eiga historie (sjølv om dei tydeleg forsøker å tilnærme seg det formatet så godt dei kan) men ei lang historie delt i bitar, og då blir det mykje bygging. Eg meinar det berre er bra, eg, særleg når spenningsnivået blir halde såpass høgt som her heile vegen.
Og drama er berre bra, drama er det som gjer ein kjent med karakterane og som gir dei rom for å drive interaksjon, for å utvikle seg og for å utfolde seg utover dei få tingene dei er tvungne til å gjere for plottprogresjonen.
Noen andre momenter... Fyren til Victoria blir skutt, og politiet blir ikke kontaktet?
Kven er denne "Fyren til Victoria"? Skjønnar ikkje kven du siktar til.
Hvorfor drepte ikke Victoria den gangsteren med det samme hun hadde sjansen, men valgte heller å prøve å rømme før han våknet?
Fordi det finst mennesker som, tru det eller ei, har ei moralsk overbevisning om å ikkje ta liv samme kva dette innebærer av konsekvenser for dei sjølve. Og ho treng ikkje ein gong ha ei slik overbevisning, ho kan ha trudd at ho slo han så hardt at han ville bli liggende ei stund, eller ho kan simpelthen ikkje ha klart å få seg til å drepe ein bevisstlaus mann.

Det *eg* reagerte på var at ho ikkje tok frå han våpenet hans. Antakeleg var ho for redd for at han skulle vakne mens ho romsterte i jakka hans, eller kvar no pistolen hengde, men...
Hvorfor er alle kvinnene dukker?
Er dei det? Victoria er pen nok, men samanlikna med veldig mange andre kvinnelege hovudpersonar i amerikanske tv-seriar føler eg faktisk ikkje at ho skil seg ut som særleg spesielt pen. Og at ho og den andre kvinnelege karakteren eg kan komme på (ved sidan av legen), kjæresten til Scofields cellekamerat, er over gjennomsnittet pene er ikkje så merkeleg då begge spelar kjærester/eks-kjærester til over gjennomsnittet pene menn. :P Kva legen angår så er der ingen unnskyldning derigården, nei, men at ho er pen er då ikkje verre enn at Scofield er pen, klager du på det eine får du jaggu klage på det andre òg. Det er simpelthen så enkelt at ho, som han, og Victoria for den del, er frontfigurar for serien, og gjennomsnittleg utsjåande hovudpersonar fungerar ikkje i promoteringa av ein serie. Kva resten av castet angår føler eg det er ganske bra fordeling. Klart, litt over snittet er dei fleste, men det går vel meir på at folk som satsar på ein karriere som skodespelarar generelt ser betre ut enn gjenomsnittsmenneskene.
Det er en middelaldrende kvinne med i serien, visepresidenten, og hun er pen til tross for at hun har et seriøst image og er noe eldre enn de andre kvinnene.
No er det då ein tendens til at utsjånad og image kanskje har ein del å sei i amerkanske valg, så at ho eventuelt ser over gjennomsnittet ut anser eg berre som realistisk.
Hvordan kan det ha seg at dødsdømte Scoufield får lov til å gjøre pi?
Kvifor ikkje? Eg kjenner ikkje fengselets reglar på området, men han får gå i kyrkja, kvifor ikkje i pi? Og trur ikkje han heiter Scofield, kun hovudpersonen som gjer det.
Hvorfor måtte Scoufields klokke være av gull? Hadde vært langt mindre utsatt for å stjeles om den var normal...
Antakeleg hadde han ikkje tenkt over det. Han er eit geni, ikkje ein ufeilbarig guddom. Mannen var relativt velstående, å gå med ei gullklokke falt han antakeleg naturleg.

Men eg er ikkje overbegeistra for serien eg heller. Den har absolutt kvalitet og spenningsinnhald, fine karakterar (foreløpig er det Stormares karakter samt fengelsdirektøren som er mine favorittar) og gøyalt intrikat plott, men den er for premissbasert til at eg klarer å falle komplett for den. Eg likar betre friare seriar som ikkje treng halde seg til eit førehandsgitt rammeverk - som "å rømme frå fengsel" i denne serien - då dei kan pågå over lengre tid og slik har større rom for plott-twistar, karakterutvikling, osv.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Hehe... jeg tenkte meg disse svarene, Loki, det jeg mener med å påpeke dem er at det tilsammen blir en del momenter i serien som smaker litt surt. Hvert og ett er ok hver for seg, men alt i alt fenger det ikke så mye som en del andre serier.

Han hovedvakten, vet du hvem jeg mener? Jeg sliter litt med å plassere han... Spilte han en rolle på 80-tallsfilmene "Politiskolen 1,2,3,4..." ?

Heheh... skulle til å se ep 14 nå, og så viste det seg at den var feilmerket og jeg endte opp med en episode av lost i stedenfor... Huff... *laste laste*

Sesong 5 av 24 har begynt igjen...
Urban tilværelse
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ceres wrote:Hehe... jeg tenkte meg disse svarene, Loki, det jeg mener med å påpeke dem er at det tilsammen blir en del momenter i serien som smaker litt surt. Hvert og ett er ok hver for seg, men alt i alt fenger det ikke så mye som en del andre serier.
Veit såklart mange serier som er betre enn den, men blant dei som går på norske tv-kanalar no for tida kjem eg på få... nemn eit par-tre?
Han hovedvakten, vet du hvem jeg mener? Jeg sliter litt med å plassere han... Spilte han en rolle på 80-tallsfilmene "Politiskolen 1,2,3,4..." ?
Eg har òg slitt med å plassere han... men ser ikkje ut som om om han var involvert på Politiskulen, nei. http://www.imdb.com/name/nm0931898/ Skjønt personlegheitsmessig har jo karakteren hans mykje til felles med den drittsekksoffiseren i Politiskulen-filmane.
Sesong 5 av 24 har begynt igjen...
Jepp. Har same forhaldet til det som "Prison Break", egentleg, veldig bra gjennomført men for premissavhengig for min smak. Men sesong 5 har jo Buffy og Angels David Fury som co-executive producer og staff writer, så kanskje den løfter seg endå eit hakk denne sesongen. (Eller kanskje ikkje. Er grenser for kor mykje dei kan få ut av døgnlange terrorismekatastrofer før det blir kjedeleg.)
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Ceres wrote:Vel, admins, nå driver jeg og ser Prison Break. Såg episode syv forrige uke på tv3, og tenkte det sikkert ikke var så dumt å se litt til siden jeg jo møter så sterk motstand mot mine meningsytringer angående tema. Har nå sett ep 8, 9, 10, 11 og 12, og skal snart til med 13, 14, 15 og 16. (Det er vel bare seksten?) Gidder ikke se 4, 5 og 6, har sett de tre første, føler ikke jeg gikk glipp av så mye, har som sagt svitshet innom i blant og fått med meg hovedpoengene.
Det er bare 13 episoder, serien begynner igjen i mars.
Ceres wrote:(Forresten, underlig stille på forumet i det siste...)
Vi har vært på tyskklassetur i Lübeck fra søndag til torsdag. :P
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Locked