Godteri: Hvorfor er det så godt?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Godteri: Hvorfor er det så godt?
Hehe... Tittelen snakker for seg selv... Selv elsker jeg sjokolade. Noe som i og for seg er litt synd i og med at jeg ikke tåler melk særlig godt. Men litt sjokolade går bra. Problemet er vel egentlig at litt ofte blir litt for mye...
Og på kino må jeg selvsagt ha popcorn.
Hva med dere? Jeg har ei søster som bare må ha lakris... Og ei venninne som elsker tørket frukt. Kan ikke forstå at det skal reknes som godteri, men hun insisterer...
Og på kino må jeg selvsagt ha popcorn.
Hva med dere? Jeg har ei søster som bare må ha lakris... Og ei venninne som elsker tørket frukt. Kan ikke forstå at det skal reknes som godteri, men hun insisterer...
Urban tilværelse
Godteri er digg 
Stemte for sjokolade, siden det alltid er en sikker vinner. Er jo ganske vanskelig å velge en type favoritt-godteri, men M&M's og mørk sjokolade er noe av det beste som fins. Veldig synd at det ikke selges M&M's i Norge, bortsett fra hos Deli de Luca, siden det er så godt. Men kjøpte en pakke på Kielferga
Noe annet som også er veldig godt er sånt godteri man kjøper på apotek, tok med meg 3 bokser hjem fra Lübeck, for ikke å glemme marsipanen derfra. Nå har forøvrig påskemarsipanen kommet, hvis noen har lyst på det 
Forøvrig så bør de som vil holde seg unna godteri spise mye pepper. Pepper inneholder krom, som demper følelsen av at man vil ha noe søtt å spise.
Stemte for sjokolade, siden det alltid er en sikker vinner. Er jo ganske vanskelig å velge en type favoritt-godteri, men M&M's og mørk sjokolade er noe av det beste som fins. Veldig synd at det ikke selges M&M's i Norge, bortsett fra hos Deli de Luca, siden det er så godt. Men kjøpte en pakke på Kielferga
Forøvrig så bør de som vil holde seg unna godteri spise mye pepper. Pepper inneholder krom, som demper følelsen av at man vil ha noe søtt å spise.
Heldiggris! Du er vel sikkert tynn som en strek og trener tre ganger i uka også eller?
Og jeg er enig i at banan er bedre enn vingummi. Ikke særlig glad i vingummi. jeg har imidlertid heller ikke noe glede av godteri tidlig på dagen. Trives ikke en gang med syltetøy til frokost - for søtt for tidlig...
Og jeg er enig i at banan er bedre enn vingummi. Ikke særlig glad i vingummi. jeg har imidlertid heller ikke noe glede av godteri tidlig på dagen. Trives ikke en gang med syltetøy til frokost - for søtt for tidlig...
Urban tilværelse
Hehe, jeg er ikke veldig tynn, men husker jeg la opp noen bilder på presenter deg her en plass, men trening? Jeg elsker trening, om jeg hadde hatt tid hadde jeg trent to ganger om dagen (gjorde det når jeg var i militæret, for et utrolig overskudd), men har det altfor travelt så det blir med et par dager i uka.
Tynn som en strek, det er meg ja, tror det er umulig at jeg blir feit, så da kan jeg kose meg med så mye godteri jeg vil
Har heller ikke den store sansen for vingummi, det føles bare litt sånn for hardt. Og når jeg kjøper drikke når jeg er ute, så går det nå mest i forskjellige former for vann. Brus kan være litt for søtt, og nå har det blitt så mye godt vann å velge mellom, favoritten min er Bris.Ituar wrote:men stort sett drikker jeg heller vann enn brus, og banan smaker bedre enn vingummi
Han med bildene? Hva skal det bety?
Er flere triks for å unngå godtesjuka, men pepper har jeg aldri hørt om.
Kan drikke mye vann, trene, spise proteinrik mat, spise frukt, alt dette demper sulten.
Spise ting du ikke liker, røyke (dårlig ide generelt sett da men) ødelegger matlysten
hvis ikke noe av dette hjelper, så gir du fullstendig faen, og spiser altfor mye, gjerne til du spyr, så lærer du kanskje til neste gang
Er flere triks for å unngå godtesjuka, men pepper har jeg aldri hørt om.
Kan drikke mye vann, trene, spise proteinrik mat, spise frukt, alt dette demper sulten.
Spise ting du ikke liker, røyke (dårlig ide generelt sett da men) ødelegger matlysten
hvis ikke noe av dette hjelper, så gir du fullstendig faen, og spiser altfor mye, gjerne til du spyr, så lærer du kanskje til neste gang
Spise proteinrik mat? Ha, det tror jeg ikke noe på. Riktig nok hjelper det på sultfølelsen, men man spiser jo sjelden godteri fordi man er sultne da... Godteri er gjerne noe sosialt betinget.
Og jeg lurer på om jeg har hørt noe om at krydret mat skal være godt for noe, men husker ikke hva for øyeblikket!
Man kan jo uansett ikke spsie særlig mye marsipan da, Eivind! En bit er soom regel nok, en stang, eller ett egg...
Men det er godt.
Og røyking, det var en dårlig dårlig ide! Hold deg tynn for øyeblikket, men pådra deg KOLS og lungekreft og alt annet grusomt og end opp på sykehuset med ventilator og prednizolon, få pukkelrygg og abdominalt fett som femtiåring i stedenfor... Ha! Folk som røyker er teite.
Og jeg lurer på om jeg har hørt noe om at krydret mat skal være godt for noe, men husker ikke hva for øyeblikket!
Man kan jo uansett ikke spsie særlig mye marsipan da, Eivind! En bit er soom regel nok, en stang, eller ett egg...
Og røyking, det var en dårlig dårlig ide! Hold deg tynn for øyeblikket, men pådra deg KOLS og lungekreft og alt annet grusomt og end opp på sykehuset med ventilator og prednizolon, få pukkelrygg og abdominalt fett som femtiåring i stedenfor... Ha! Folk som røyker er teite.
Urban tilværelse