Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Rambomons
Hengiven
Hengiven

Post by Rambomons »

Det som er problemet er at det er så mange bøker jeg kunne tenke meg å lese akkurat nå, men jeg får så vidt tid til å lese en. Jeg tenkte å fortsette med Shannara-serien så jeg blir ferdig med den. Det er over et halvår siden jeg leste i den serien. Takket være særemne. Men nå er det 3 timer til særemne-presentasjon så da kan jeg snart begynne på Shannara-serien igjen.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Gjekk presentasjonen din bra?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Rambomons
Hengiven
Hengiven

Post by Rambomons »

Jeg var endelig klar for presentasjonen min om "Sagaen om den siste Nattkrigeren", men tiden gikk og plutselig var timen over. Så presentasjonen ble det ikke noe av. Veldig irriterende. Det første jeg må gjøre etter vinterferien er å presentere særemnet. Jeg trodde at denne uken her skulle bli veldig hard, men den blir ingenting i forhold til uken etter vinterferien. Men i vinterferien skal jeg ikke tenke på det. Da skal jeg nyte været, hvis det blir et vær man kan nyte, og lese i Tidshjulet, se på filmer og henge med gode venner.

God ferie!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

*Grønn av missunnelse!*

Tenk den som hadde ferie...

Har forresten enda ikke kommet meg helt gjennom alkymisten. Bør vel kanskje lese litt mer snart, men det er så mye annet for tiden...
Urban tilværelse
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Jeg har akkurat begynt på Sir Gawain and the Green Knight, Pearl & Sir Orfeo av Tolkien.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ceres wrote:Har forresten enda ikke kommet meg helt gjennom alkymisten. Bør vel kanskje lese litt mer snart, men det er så mye annet for tiden...
Skal ikke Alkymisten være et makkverk uten like? (De jeg kjenner som har lest den sier i alle fall så. "Kvasifilosofi i en innpakning som tilsynelatende er tilpassa en gjennomsnittlig 14-åring" tror jeg den ble beskrevet som... :P)

Var på bilblioteket i dag, og baldde i utgått-hyllene deres. Der fant jeg "Magic Bus" av en eller annen norsk forfatter -- en slags roadmovie-bok om en bussreise fra Amsterdam til Katmandu, gjennomført av hippier og sånt noe. Har hatt lyst til å lese den siden jeg gikk på ungdomsskolen eller noe sånt, så jeg tror jeg begynner på den i kveld. Hvilket betyr enda en utsettelse for Verdens Øye... :roll:
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Kan være det, fikk ikke helt sansen for boka enda i hvert fall, men håper den tar seg opp. Hm... ser at det kun er to og ei halv uke igjen til eksamen. Kanskje jeg bør legge den vekk til midten av mars og konsentrere meg om andre ting.
Urban tilværelse
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Det hørtes ikke dumt ut, nei... ;)

Begynte på "Dinotopia" av en fyr som heter Gurney til etternan i dag. Utrolig bra bok, egentlig....
- Verg., Aen., 3.315.
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Terje wrote:Begynte på "Dinotopia" av en fyr som heter Gurney til etternan i dag. Utrolig bra bok, egentlig....
Den har faktisk eg og lest, for mange år sidan, og den ligg på rommet mitt framleis. Etter kva eg hugser, kan eg seie meg einig i di meining om den. Førenamnet til forfattaren er James, forresten.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Har sett den på tv! Likte storyen, må kanskje lese boka en gang! Er det ikke en verden som ligger gjemt, og som bare noen kommer inn i, og der lever menneskene sammen med dinosaurene, og noen dinosaurer snakker?
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Jo, det er den.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Da var den lest ferdig - på cirka 3-4 timers ukonsentrert lesing. Var i aller høyeste grad ei utrolig fin bok, men slutten var egentlig litt skuffende, siden jeg hadde forventa litt mer enn bare det som kom; kanskje litt om hva den gamle mannen hadde drevet med siden han dro...

Men for all del, ei flott bok. Og så de illustrasjonene, da.

Så nå blir det enten å lese ferdig Magic Bus eller å begynne på Heksen Belladonna, som søstra mi prøver å pushe på meg.
- Verg., Aen., 3.315.
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Dinotopia i bok? Vittig. Har sett at det har kommet en film, men har ikke sett den da. Synes hele greia var litt vittig med mennesker og dinosaurer om hverandre, og en liten medhjelper ved navn Zippo eller noe slik. :lol:
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Papegøyegrisen Bix? :P
- Verg., Aen., 3.315.
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Terje wrote:Papegøyegrisen Bix? :P
:shock:

Er det virkelig med noe slikt??? Må vel nesten se filmen eller lese boka nå altså. Dette blir jo bare bedre og bedre. :lol:
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Locked