Tv-serier

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Locked
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Det kommer an på i hvilket land man befinner seg i. Skandinavia har pene jenter, men f.eks. i Tyskland er det veldig skralt. Når vi admins var på sykkeltur der i 2004, så vi to pene jenter. Det var vel og bra, inntil vi hørte at de snakket norsk...

Men det er jo ingen hemmelighet at det tar seg bedre ut på TV med pene folk...
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

ehm, stort sett ting som gjør jenter sinna. desverre :P

vel, det jeg mener at jenter stort sett er pene og vakre i virkligheten også, men de fleste jenter falmer merkelig fort sent i 20årene.
Nå må du ikke ta det jeg sier som veldig bastante fakta, er bare en følelse jeg sitter igjen med, etter litt forsiktig observasjon av det motsatte kjønn.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Hehe... Ikke noe fare med det du gitt! Selv synes jeg jenter normalt sett bruker for mye sminke og for mye penger på klær, smykker og sko... Når man virkelig ser et mennesker - kommer helt innpå det - er det som regel vakkert uansett... Men klart - pene mennesker gjør seg bedre på tv.

Når det er sagt, så bemerket jg at også pasientene på serien var pene, og om det er noe jeg kan si, så er det at syke mennesker som regel ikke er sminket, velfrisert eller særlig opptatt av liknende ting... De ferreste som er syke er mellom 15 - 35, og riemlig mange er overvektige... (Bare for å ha sagt det.)
Urban tilværelse
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Jeg og Simen har sett en del på the Shield i det siste. Jeg har bare sett 6 episoder enda, men virker som en veldig god serie. Liker egentlig ikke politiserier, men denne har faktisk en god story som fortsetter fra episode til episode. Hovedpersonen Vic er en utrolig dyp rollefigur, med veldig mange forskjellige sider. Både gode og dårlige.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

"The Shield" er for tida nummer tre på sjå-lista mi, faktisk, fordi ein god kamerat har anbefalt den veldig sterkt. Burde eg vurdere å bumpe den opp til nummer to?
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Apropos The Shield: Jeg hørte av en av samboerne mine forrige uke at han feite skalla fyren i The Shield er den samme skuespilleren som i sin tid spilte Scali. Tror jeg holdt på å få sjokk, jeg...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Selv er jeg ikke særlig glad i politi/detektiv-serier, hva er det som gjør at The Shield er bra?
Urban tilværelse
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Loki wrote:"The Shield" er for tida nummer tre på sjå-lista mi, faktisk, fordi ein god kamerat har anbefalt den veldig sterkt. Burde eg vurdere å bumpe den opp til nummer to?
Jeg har bare sett 6 episoder, men det jeg har sett har vært kult. Om den skal bumpes kommer jo an på hvilke serier som ligger foran :P.
Selv er jeg ikke særlig glad i politi/detektiv-serier, hva er det som gjør at The Shield er bra?
Jeg liker heller ikke politiserier, siden de som oftest har en handling for hver episode, og ikke noe karakterutvikling. Men denne serien er annerledes. Hovedpersonen Vic (han som spilte Scali visstnok) spiller en brutal politimann, som man i starten hater skikkelig. Men så får man se flere sider ved han, samtidig som politisjefen prøver å kvitte seg med han. Utrolig god skuespiller.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Stefan wrote:
Loki wrote:"The Shield" er for tida nummer tre på sjå-lista mi, faktisk, fordi ein god kamerat har anbefalt den veldig sterkt. Burde eg vurdere å bumpe den opp til nummer to?
Jeg har bare sett 6 episoder, men det jeg har sett har vært kult. Om den skal bumpes kommer jo an på hvilke serier som ligger foran :P.
Vel, dei seriene som oftest blir anbefalt meg for tida er "Stargate", "Alias" og "the Shield". Driv på med fyrstnemnde, og den er lang så det vil ta tid, men at eg var meint å sjå "Alias" før "Shield" var egentleg kun ei instinktiv greie fordi "Alias" verkar meir sci-fi'aktig, så der kan rekkefølgja fint byttest. :-)

Karakterutvikling er yay. :D
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Det tok meg 4 - 5 sesonger før jeg begynte å like Stargate. Tvang meg selv gjennom store deler av den, bare fordi jeg ville se Ben Browder og Claudia Black sammen igjen, og det endte jo som en stor skuffelse :)
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Fortell litt om denne Stargate, da!

Og forresten - Alias? Den gidder jeg nok ikke å se, blir for gjennomsiktig. Har sett enkeltepisoder som er sendt på tv, og jeg er klar over at man jo bør se flere og etterfølgende episoder, men huff...
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Stargate SG-1 er basert på filmen Stargate. Storien er litt stilig, helt grunnlegende er det at pyramidende i egypt, ikke ble bygd av mennesker, men er egentlig landingsplatformer for utenomjordiske skip :)

Vel, uansett, vår kjære Richard Dean Anderson spiller hovedrollen, kjent fra MacGyver, han leder da SG-1 som reiser og utforsker andre planeter for å sikre teknologi som kan hjelpe jorda og bekjempe noen skumle romvesner som kun er ute etter en ting! :)

De reiser da via Stargates, som er lagd av en eldre rase, og tilfedligvis funnet på jordan. Disse åpner ormhull til en tilsvarende stargate på en annen planet.

Egentlig syns jeg ideen er litt stilig, og om ikke skuespillerne er fantastiske, så blir du vant med dem :) Et pluss er at serien skjer i nåtid.

Personlig tror jeg serien appelerer stort til kvinnfolk. De mannlige skuespillerne er ihvertfall svært populære på diverse fora.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

"Stargate" er ein serie som er god, men ikkje fantastisk, i mine auge. Så langt, i alle fall. Sesong 1 hadde flust i beint fram dårlege episodar, men med nokre få blinkskot her og der. Filmen som serien bygger vidare på er på same måten i mine auge - god, men ikkje kjempegod. Sesong 2 viste at dei tek seg opp, knapt ein einaste direkte svak episode, og om dei held fram slik kan dette bli ein solid, underhaldande serie. Den har svake punkt som (så langt) veldig statiske karakterer, men sterke punkt som ein ekstremt god evne til å utnytte sjangeren og ta opp etiske spørsmål og filosofiske problemstillingar som ikkje-sci-fi-serier ikkje kan ta opp. Ei altfor lett felle å gå i når ein lagar sci-fi er at ein egentleg lagar ein krigsserie, eller ein actionserie, eller ein politiserie, berre at den foregår i rommet. Dette er ikkje tilfellet med Stargate, og det er foreløpig kvaliteten ved serien som har fascinert meg nok til å sjå vidare. (Når det er sagt ville eg nok gitt opp halvveges i sesong 1 om eg ikkje hadde så mange pålitelege anbefalingar om at det vart betre. Og det vart det - til og med andre halvpart av sesong 1 er merkbart betre enn fyrste halvpart.)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Jeg så at noen nevnte Alias lenger oppe, og selv om jeg aldri har sett mer enn enkeltepisoder av denne seria, så fikk det meg til å tenke på ei seire jeg ikke har sett på lange tider, men som bygger på noen av de samme premissene (hvis jeg husker og har forstått ting rett): Nikita.

Husker at dette var favorittserien min da jeg var 12-14. I dag har jeg kanskje et sterkere forhold til den franske filmen serien er bygd på, men...

Noen som har sett denne i senere tid og som har noe å si om den? :?
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Den har jeg sett vet du. Før jeg fikk litt mer avsmak av prinsippet politi-detektiv-serier. Det som fasinerte meg med Nikita var elementet av tvang - :? . Hun var jo tvunget til å være agent, ikke vel? Og så var det godt oppbygd dramatikk som ofte trakk seg over flere episoder. Har sett filmen også tror jeg.

Serien var god den i sin tid, men for meg som for deg er det lenge siden jeg så noe til den, og jeg tror ikke jeg ville ofret så alt for mye tid på den i dag...

Minner meg om en annen god gammel traver - The Pritender. Noen som har sett denne?
Urban tilværelse
Locked