Tv-serier

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Locked
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

"The Pretender"... aldri sett, men no som du seier det hugsar eg at ein god kamerat av meg anbefalte den på det sterkeste for halvanna år sidan. :oops:

Sukk, sjå-lista mi blir lengre og lengre...

Nikita har eg aldri sett, nei. :-)
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

TVNorge sendte The Pretender for noen år tilbake. Jeg så på sporadiske episoder - var ikke så gammel at jeg hadde kontroll på fjernsynskontrollen til familiens ene tv - og husker jeg likte serien godt. Det er visst tre sesonger. Kunne egentlig ønsket å se dem sammenhengende nå i voksen alder, men det blir det vel aldri noe av. Utorlig dyrt med tv-serier. Gjerne 5-600 kroner for en sesong. Spesielt av sånne litt eldre, utdaterte greier.
Urban tilværelse
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

I følgje min Pretender-diggende kamerat vart serien kansellert, så det var visstnok mange store spørsmål som forblei ubesvart.

Sånt provoserer meg så innmari.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
aviendha
Hengiven
Hengiven

Post by aviendha »

har ikke hørt om The Pretender, jeg :oops: hva handler den om??
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Har aldri sett en eneste episode, men mener at den handler om en agentfyr som kan late som om han er andre folk fordi han er så flink til ting.

Eller noe sånt. :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Jupp, det er omtrent det eg veit om den òg. :lol:
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Hører det trengs en oppklaring!

Plottet var omtrent som dette. Jarod - hovedpersonen - møter vi som voksen. Hans barndom ble tilbrakt på et senter der en mengde forskere hadde jobbet for å "produsere" et individ med utrolig høy inteligens og fysisk overlegenhet. Ved å klone og forske og utnytte mennesker, kvinner og barn fant de dnaet som til slutt ble Jarod, og brukte hele hans barndom på å lære ham viktige ting, utnytte hans intelligens for å løse deres problemer (statens problemer), lage våpen etc etc. Jarod er som dere forstår en av verdens mest intelligente fyrer, og han bestemmer seg for å rømme.

Hvem er foreldrene hans? Hvem er opphavet hans, hvor kommer han fra, hvem er jenta han lekte med som liten? Store deler av hukommelsen hans er borte, hvorfor... Dette er sentrale spørsmål i serien som hele tiden beskriver hans flukt og senterets kamp for å bringe han tilbake. På veien møter han mange mennesker som trenger hans hjelp, og gjør så godt han kan for å hjelpe.
Urban tilværelse
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Hm, minner meg litt om den der serien som gjekk på tv2 for nokre år sidan... "Now and again" eller noko. Men han var fysisk "perfekt", ikkje intelligensmessig. (Skjønt for all del, han var ikkje dum). Tøff serie. Den vart såklart kansellert den òg. -_-
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Hehe, jeg vet hvilken du mener, supermann reinkarnert, hjernen fra en femtiåring som "omkom" i krasj bil/tog, og som ble satt inn i en perfekt kropp. Pretender er en mørkere serie, litt mer spenningsfyllt. Likte nok pretender bedre, kvaliteten er høyere.
Urban tilværelse
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Jepp, stemmer, me snakkar om same serie. Ingen genial serie på langt nær, men langt over snittkvaliteten på skvipet kanalene sender for tida, og den hadde stort potensiale.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Tja, potensiale og potensiale... Hehe... jeg så i hvert fall på den. Men til mitt forsvar så var jeg fortsatt meget ung hehe, og så også på Dawsons Creek og Felicity...
Urban tilværelse
Damien Frost
Sitter
Sitter

Post by Damien Frost »

Å, jeg husker the Pretender. Når jeg gikk på vgs tor jeg, så starta den rette etter jeg kom hjem fra skolen. Var benka foran tv'n hver dag jeg da. Men det irriterer meg fremdeles at de bare slutta av serien, uten at vi fikk vite hvordan det gikk. :( Mener å huske at den siste episoden var en typisk "cliffhanger".

Når det gjelder "Now and Again" var jeg aldri så veldig imponert. Synes ikke det var så veldig spennende. Husker en episode om et virus eller noe som spiste blekk, så hele episoden handlet om all litteraturen som bare ble "visket" ut av bøkene. Så slutter episoden med at han våkner, og hele greia var drømt. Det ødela liksom serien for meg.
If you fell head first into a pigsty, you'd try to convince everybody you did it on purpose.
-Egwene al'Vere to Nynaeve al'Meara
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ceres wrote:Tja, potensiale og potensiale... Hehe... jeg så i hvert fall på den.
Hovudpersonen var ein familiefar i ein ny kropp, som måtte leve anonymt med kunnskapen om at hans kone og datter levde vidare utan han, og at dei trur han er død.

Eg meinar det er eit seriepremiss som kvalifiserar til å omtalast som "potensiale".
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Fikk endelig sett første episode av Pride and Prejudice i går, så da blir det vel til at jeg prøver å følge med på den når den går på NRK...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Loki wrote: Hovudpersonen var ein familiefar i ein ny kropp, som måtte leve anonymt med kunnskapen om at hans kone og datter levde vidare utan han, og at dei trur han er død.
Husker ikke så mye om serien, bortsatt fra at datteren hans irriterte vannet av meg, hva var det som var galt med henne?
Locked