Walkabout

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Ashaman
M’hael
M’hael

Walkabout

Post by Ashaman »

Er det noen som følger med på Walkabout?

Jeg har sett alle episodene, både denne sesongen, og forige!

Må si at Irland var best! Sinsykt morro å se to karer som reiser rundt i Irland på bare 80 kr!
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Hvorfor bare 80 kroner? Har man det ikke litt artigere og bedre om man bruker litt mer?
Urban tilværelse
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

De hadde ikke penger, men hadde 10 euro eller noe slikt!
Mottoet var ''Norwegian television on low (kryss over low) NO buget!''
Image
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Tror jeg har sagt det et par ganger her før, men kan godt si det igjen:

Walkabout er bra ja!

Mener de nevnte at siden Nils hadde kjøpt så dyr bil i slutten av forrige sesong (den gamle mercedesen de brukte til å kjøre til Ungarn?), så kunne de ikke ha noe budsjett for denne Irlandsturen. Halve poenget her var jo at de hadde kommet i kontakt med Irlands største radiostasjon, TodayFM, hvor de fikk det Irske folkets oppmerksomhet. Dermed skaffer de seg småjobber og overnattinger på diverse hotell, blir tatt med ut på båtturer og kjørt av TodayFM-lyttere.

Og samtidig som de villig deler ut medbrakt fenalår og akevitt, møter de på interessante mennesker som forteller sin livshistorie, og viser oss hvordan alle har hver sin historie, noe Nils og Ronny er gode til å fiske frem. Blant annet kom jeg over en episode hvor de besøkte søstera til Jerry Lee Lewis, som bodde i USAs fattigste by, hvor det faktisk ble skutt under opptak. "Dom skaut rett over hodet på meg!" - sa en noe bedugget Nils.

Jeg har sett en del fra de tidligere sesongene nå, og når det ikke er tunge temaer som blir tatt opp, blir det spilt mye på humor som letter trykket.
Så for deg som er nysgjerrig på verden og mennesker, og som ønsker god underholdning, –Walkabout er noe for deg.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Walkabout er veldig bra og underholdende. Problemet er at jeg hele tida glemmer å se når det er.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Det er da du har bruk for Nrk nett-tv. :wink:

Selve vignett-sangen er ganske kul og. Walkabout fra et av Red Hot Chili Peppers eldre album, One Hot Minute.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Har sett de fleste episodene, og alle i denne sesongen. Har sett de aller fleste på nett-tv da.
Walkabout går kl. 19.55 på tirsdager!
- Davram Bashere
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Walkabout er et av NRKs beste programmer de siste 10 åra; kan kanskje ligne litt på Erik Byes gamle greier? (Ikke at jeg har sett dem, men... :roll: )

Dessverre ser jeg aldri TV, så jeg klarer rett og slett ikke å komme meg inn i rytmen for å huske å se ting. Plagsomme greier.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Simen wrote:Det er da du har bruk for Nrk nett-tv. :wink:

Selve vignett-sangen er ganske kul og. Walkabout fra et av Red Hot Chili Peppers eldre album, One Hot Minute.
Aaah, takk for tipset.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Så akkurat dagens episode på nett-tv! Og det må ha vert en av de beste jeg har sett! Lo meg nesten skakk! Hadde tengt å nevne noe av det beste som skjedde, men fant ut at d var så mye at det ikke var noen vits!
Så konklusjonen er: Logg dere på, og se norsk tv på sitt beste!
- Davram Bashere
Ayreon
Asha’man
Asha’man

Post by Ayreon »

Jeg er alltid opptatt når det går på tv. Veit noen om serien kommer ut på dvd?
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Veit ikke om det kommer på DVD, men man kan jo alltids håpe! Men alt ligger på nett-tv hvertfall! Der ligger det litt egstragreier og, eller, småsnutter er det vell!
- Davram Bashere
Post Reply