Jeg må meddele at Otto Jespersen har vært i hjembyen min og skal ha med det i ei sending. Tror det blir kommende sending. Da skal han trekke frem byen ved Rondane, Otta. Her bor jeg. I en trist by som ikke er en by. Det positive er at det ikke er langt til fjellet. Men nå er det heller ikke lenge til jeg skal flytte til Trondheim for å studere. Håper det blir Trondheim. Håper i hvert fall på Trondheim. Men når avhenger av om jeg blir innkalt til militæret eller ikke. Har også tenkt på å kanskje jobbe litt før jeg begynner å studere på høgskole/universitet. Men i hvert fall så blir det en reportasje om der jeg bor på Rikets Røst i nær fremtid. Det er mye å trekke frem og håper han trekker frem mye av det jeg reagerer på.
Det blir i den ukentlige reportasja om en øde plass i distriksnorge. Jeg vet ikke hva som kommer på reportasja. Holdte meg unna sentrum den dagen. Hvis jeg har kommet på tv ville nok de fleste ledd seg skakke. Jeg ville også sikkert skaffet meg fiender blant naboer og også blant nabobygder. Ikke alle bygdene da, men mange. Det Otta er "kjent for" er Turboneger-saken og villkatter.
Reagerer veldig sterkt på de ønskene "stjernene" krever for å opptre. Skulle faen fått vann fra springen og en seng. Så kunne pengene gått til hjelpearbeid og kjemping for å redde trua dyrearter. Når jeg blir kjent for min sære humor og min fantastiske fordøyelse, skal jeg kreve 10 kg melkesjokolade, 100 liter H-melk og mye, mye annet! Jeg ville også krevd fem dobbeltsenger sånn at jeg kunne variert. Jeg skulle selvsagt også hatt seksten baderom med ulike typer toalett.
Det skal bli godt å forlate denne plassen her, og reise til Trondheim. Da blir sesongkort på Lerkendal et must. Gleder meg! Håper i hvert fall at det blir der jeg ender opp med å studere. I hvert fall med det jeg tenker på å studere nå så blir det Trondheim.
Otto driter jo generelt ut de han intervjuer da. Og de øde stedene han presenterer er jo kjedelige saker. Zahid Ali kommenterte faktisk Øyer da han skulle på Galdhøpiggen. "Kan det bo noen her?" sa han. Da hadde han svingt av E6 bare for å si det