Tv-serier

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Locked
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ingenting var irriterende med henne utover hennar stereotype tenåringspersonlegheit. Som jo kan vere ufatteleg irriterende.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Det var vel ei mørkhåret jente med en litt merkelig sveis og skrå øyne om jeg ikke husker helt feil, og hun pleier alltid spille slike litt nevrotiske tenåringsjenter. Likte ikke henne særlig jeg heller.

Han som spilte hovedrollen som supermannen spiller forresten i en eller annen krimserie for tiden, ble litt skremt da jeg så det. Nesten litt som å se han fra Dharma og Greg som politi nå nylig. Men så ser jeg ikke politiserier lenger, da, så jeg kom meg fort etter sjokket.
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Husker litt mer av serien nå, var jo John Goodman som spilte den første versionen av hovedpersonen.

Image
dette forferdelige kvinnemenneske spilte dattra.

Husker at jeg likte serien godt i mine yngre dager, og har ofte tenkt på den siden, og lurt på hvor den ble av. Jeg burde jo selvsagt ha skjønt hva som skjedde :)
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Nesten litt som å se han fra Dharma og Greg som politi nå nylig. Men så ser jeg ikke politiserier lenger, da, så jeg kom meg fort etter sjokket.
Ey, regner med at det er rollen fra Criminal Minds du sikter til. Vil ikke kalle den en typisk politiserie, det handler om en gruppe fra FBI som jobber med å kartlegge "The Unsub's" (gjerningsmannen) profil og analysere oppførselen for å kunne fakke ham. Så hovedsaklig dreier serien om å gå inn i psyken til gjerningsmennene, tenke som de, og finne en løsning før neste offer blir tatt. Veldig spennende, med interessante og svært intelligente mennesker fra denne Behavioral Analysis Unit'en.

Image

Og når vi først er i siget, noen som har sett på The Office? Jeg har sett omtrent alt av den amerikanse nå, og synes det er lett og herlig humor. Virkelig underholdende. Har inntrykk av at de fleste foretrekker den britiske, men tror det har noe å si hva du ser først, for de er veldig like, manuskriptet er nesten identisk, bare amerikanisert. Så for meg som startet med US, føltes karakterene i UK-versjonen upassende og tja, dårligere. I tillegg til at US-versjonen fremstår bedre visuelt.

Her Dwight, den hysterisk morsomme og pliktoppfyllende Assistant Regional Manager'n, som har vært for downsizing (sparke folk) allerede fra jobb-intervjuet. :lol:

Image
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ceres wrote:Han som spilte hovedrollen som supermannen spiller forresten i en eller annen krimserie for tiden, ble litt skremt da jeg så det. Nesten litt som å se han fra Dharma og Greg som politi nå nylig. Men så ser jeg ikke politiserier lenger, da, så jeg kom meg fort etter sjokket.
Heh, tror jeg vet hvordan dette er; så nylig noe jeg er overbevist om at var "hovedpersonen" fra Firefly spille fjollete homse i en elendig "komiserie" på TV2... :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Rambomons
Hengiven
Hengiven

Post by Rambomons »

En serie som er verdt å få med seg er "Heartbeat" (Med hjartet på rette staden). Var en dramatisk sesongslutt i kveld, eller i går for å være helt riktig.

Jeg er også tilhenger av lastebil, Lost, Smallville, Hotell i Særklasse (selv om denne forlengst er avsluttet) og The Simpsons.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Nathan Fillion?
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Wee, i dag begynner Typisk Norsk igjen!
*glede seg!*
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ituar wrote:Nathan Fillion?
Jepp, mener det var han... :|

Forresten noen som ser "Stolthet og fordom" her?
- Verg., Aen., 3.315.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

Rambomons wrote:En serie som er verdt å få med seg er "Heartbeat" (Med hjartet på rette staden). Var en dramatisk sesongslutt i kveld, eller i går for å være helt riktig.
haha, eneste HB episoden jeg har sett denne sesongen. og for en episode :lol:

har aldri sett så mye action i hele mitt liv jeg :P

noen som har sett Cold Case? jeg er liksom litt hekta. svært lik CM som Simen nevnte over. bare bedre plot selvfølgelig...

hovedrolle dama:
Image
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Sitter og ser på Viva La Bam nå, det er en fet serie ass. :lol:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Pride and Prejudice? Jepp. Selvfølgelig må den sees nok en gang! (Men nå har jeg nok sett den fem-seks ganger før, da, så det er mest av prinsipp...) Utrolig koselig historie og flott serie. Liker spesielt to scener som jeg savner stort fra filmen... Badescenene... De er ikke i boka, men de gjør serien litt ekstra spesiell og fin. Collin Firth gjør en god figur!

Med hjarta på rette staden er en serie mamma og pappa ser på. :wink:

Criminal Minds, Cold Case, CSI etc etc... Kjedelig. Samme plott hver bidige gang. Det er grenser for hvor mange ganger man kan bli presantert for et mord og så løsningen uten å gå lei altså...
Urban tilværelse
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Ceres wrote:Criminal Minds, Cold Case, CSI etc etc... Kjedelig. Samme plott hver bidige gang. Det er grenser for hvor mange ganger man kan bli presantert for et mord og så løsningen uten å gå lei altså...
Helt enig!

Når det er sagt, så har jeg nå sett hele første sesong av the shield, og to episoder av sesong to. Serien blir bare bedre og bedre. Anbefales!

Har du sett mye av den nye 24-sesongen Ceres? Er den bra?
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Vel - jeg har sett til episode ti, og jeg synes jo den er overraskende bra til at det er sesong fem... Spesielt er de første fire-fem episodene veldig bra, men det dabber bittelitt etter at Jack på ordentlig måte er introdusert igjen, og en annen situasjon også løser seg. Håper de klarer å holde trykket opp. Synes det er kjedelig å vente ei uke og så laste ned neste. Kjekkere å se alle etterhverandre som jeg gjorde med de første åtte.
Urban tilværelse
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ceres wrote:Pride and Prejudice? Jepp. Selvfølgelig må den sees nok en gang! (Men nå har jeg nok sett den fem-seks ganger før, da, så det er mest av prinsipp...) Utrolig koselig historie og flott serie. Liker spesielt to scener som jeg savner stort fra filmen... Badescenene... De er ikke i boka, men de gjør serien litt ekstra spesiell og fin. Collin Firth gjør en god figur!
Mener du scena i episode 2 hvor Mr. Darcy sitter i badet? :?
Mener jeg har hørt rykter om at den scena ikke var med i boka... :?
- Verg., Aen., 3.315.
Locked