Knife of Dreams kommer ut 11. oktober (Unngå spoilere!)

Diskuter nyheter, rykter og annet som er WoT relatert

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Robert Jordan sier i dag (til Dragonmount) at Knife of Dreams er ferdigskrevet :D Neste uke vil den bli sendt til Tor Books for Editorial.

Yes, Knife of Dreams is finally done. Harriet and I completed the editing this past weekend, and today I finished going over the glossary. A day or two to mull it over and make sure there isn't anything else I want to do, and off it goes to [Tor Books]. It seems like a pretty good book, to me. A long-running thread or two finally get tied off

Virker lovende dette, selv om han selvsagt syntes det er en god bok; ellers ville han jo ikke gitt den ut slik!?
Han forteller også om framtidsplanene:

I am doing cleanup on my notes in preparation for starting the twelfth book, but I will get in a little fishing this summer, and maybe some golf. Of course, [Harriet and I will] be in San Diego for the International ComicCon [...] and in Atlanta for DragonCon at Labor Day. They have a complete Wheel of Time track, and they've been asking me for years, but this is the first time I've actually been free to attend.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Antar at tråden det er snakk om er:

Perrin-Faile-Morgase-Galad tråden

Kanskje blir det også litt fortgang på en del andre ting? Hører gjerne mer om hva som skjer med Egwene i White Tower, og Rand og Seanchanerne...

For ikke å nevne Aelfinn/Eelfinn/Mats minner, og Slayer, Fain, etc etc...
Treveler
Hengiven
Hengiven

Post by Treveler »

Ettersom Rand knapt var nevnt i CoT kommer det til å klikke visst han blir oversett i denne boken også.
Vimes
Trollok
Trollok

Post by Vimes »

Gleder meg noe sinnsykt til den kommer, kommer til å stenge meg inne til boken er gjennomlest, for så å vente i elendighet til neste.

Og ja, ser helst at Rand blir viet mer oppmerksomhet i KoD
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Det største problemet, slik jeg ser det, er at utgivelsen muligens kommer midt i den verste semesteroppgaveperioden... :(

Om enn ikke midt mellom to, eller like etter en. *krysser det some finnes av bevegelige kromslemmer* :P
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Vimes wrote:Gleder meg noe sinnsykt til den kommer, kommer til å stenge meg inne til boken er gjennomlest, for så å vente i elendighet til neste.

Velkommen Vimes! Høres ut som du passer utmerket godt inn i dette selskapet.

Jeg synes at måten CoT sluttet på inbydde den til to historier: Egwene og det kvite tårn, og Rand + Seanchanerne. I tillegg bør RJ snart gjøre slutt på Faile historien. Hva er egentlig vitsen med hele den greia? Han må jo ha hatt noe bakenforliggende med det hele? Hvis ikke ville han vel ikke brukt så mye plass på den.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Ceres wrote:
Vimes wrote:Gleder meg noe sinnsykt til den kommer, kommer til å stenge meg inne til boken er gjennomlest, for så å vente i elendighet til neste.

Velkommen Vimes! Høres ut som du passer utmerket godt inn i dette selskapet.

Jeg synes at måten CoT sluttet på inbydde den til to historier: Egwene og det kvite tårn, og Rand + Seanchanerne. I tillegg bør RJ snart gjøre slutt på Faile historien. Hva er egentlig vitsen med hele den greia? Han må jo ha hatt noe bakenforliggende med det hele? Hvis ikke ville han vel ikke brukt så mye plass på den.
Amen for det.
Vimes
Trollok
Trollok

Post by Vimes »

Ceres wrote:Velkommen Vimes! Høres ut som du passer utmerket godt inn i dette selskapet.
Takk skal du ha :)
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ceres wrote:I tillegg bør RJ snart gjøre slutt på Faile historien. Hva er egentlig vitsen med hele den greia? Han må jo ha hatt noe bakenforliggende med det hele? Hvis ikke ville han vel ikke brukt så mye plass på den.
Perrins "shambalaya" (chamberlain), den Caemlynske innkeeperen, og Tallanvor vet hvem Morgase egentlig er. *Når* Perrin møter WCene og Galad i KoD, vil sannheten komme for en dag, og alle slå seg sammen for å knuse shaidoene. Kanskje vil også The Brotherless skifte side?

Satser (les: håper) på at det er dette som vil skje. :D
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Men er det nok? Jeg mener, han har brukt utolig mye plass på Faile historien. Burde den ikke være av høyeste betydning for seier ved TG eller noe sånt? Virker bare litt merkelig at det "kun" er for å beseire shaidoene...
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Det har jo vært mye problemer i de områdene, og det er mange "players" i "gamet" ( :lol: ), så hvem vet hva som kan skje?
- Verg., Aen., 3.315.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

terje wrote:Kanskje vil også The Brotherless skifte side?

Satser (les: håper) på at det er dette som vil skje. :D
hvorfor skulle de gjøre det?
Vimes
Trollok
Trollok

Post by Vimes »

Hmmm...jeg skjønner at jeg må lese meg opp en del før jeg leser KoD, har lekket en del info ut av hodet igjen skjønner jeg :roll:

Ikke sundt med overdreven festing :wink:
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Vimes wrote:Hmmm...jeg skjønner at jeg må lese meg opp en del før jeg leser KoD, har lekket en del info ut av hodet igjen skjønner jeg :roll:

Ikke sundt med overdreven festing :wink:
Har kommet gjennom 250 sider av EotW nå, og nyter virkelig å lese serien om igjen :D
Taraisilwèn
Hengiven
Hengiven

Post by Taraisilwèn »

Må til byen å handle nå snart, snart ferdig med TGH, nesten redd for å lese den ut siden jeg ikke har en ny bok å begynne på me den gang:P
Herligt med sommerferie, får tid til å gjemme meg på romme å bare lese:) og alltid litt extra koselig å gjøre det når det regner ute (takk gud for jeg bor her jeg bor:P)
"Almost dead yesterday, maybe dead tomorrow, but alive, gloriously alive, today."
~Mat Cauthon
Post Reply