Musikk
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Beklager, men den har jeg dessverre ikke hørt. Har ikke så mange album siden jeg er student og ikke har massevis av penger. Og siden jeg er russ og har vært på Englandstur så har jeg ikke så mange penger nå. Så luksusen med å kjøpe plater har det blitt en stopp på. Derfor har jeg bare noen plater av The Doors, Led Zeppelin, Bob Dylan og Green Day. Skulle gjerne hatt noen plater med The Beatles. Jeg skulle kjøpe noen i England, men det var like dyre der. Når jeg først har penger skal jeg skaffe meg alle albumene til de bandene jeg liker. Håper jeg!
Tror ikke tråden Bob Dylan ville ha stimulert til nok aktivitet, så tok den inn her. Ellers fant jeg noe stilig på last.fm, som tillater alle å se hva jeg har hørt på mest denne uken. Dette bildet vil oppdatere seg hver mandag, etter hva jeg har hørt på i forrige uke. Nice?

Ellers er overall charten min slik:

Ellers er overall charten min slik:

Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Åh, de er så herlige. Fatter ikke at disse ikke er større enn det de er; de lager kanskje den beste popen siden Simon&Garfunkel...Rambomons wrote:The Kings of Convenience!!!
Når jeg først er inne på temaet "norsk musikk", så har jeg i det siste begynt å revurdere vurderinga mi av Madrugadas "The Deep End" som et middelmådig album. Som de fleste andre dritbra album krever det bare noen flere gjennomlyttinger enn andre. Herlige greier og mange kongesanger. Og jeg som trodde den eneste bra låta var The Kids Are On High Street...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
Bob er kul han.. Liker også sanger som "story of the hurricane", "Stuck in the middle" og "tamburine man"..
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Noen som har spilt/spiller munnspill? Fant ett her hjemme nå, og det er jo genialt når man først finner ut hvordan det funker! Smaker litt vel mye støv når jeg trekker inn pusten men..
Skal absolutt kjøpe meg et til jeg flytter ut, kan jo has med og spilles overalt!
Skal absolutt kjøpe meg et til jeg flytter ut, kan jo has med og spilles overalt!
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Zeppelin, ja... herlig band.
Her har det gått mye i Madrugada de siste dagene; jeg irriterte meg litt over at jeg bare likte ett av albumene deres (Industrial Silence), så jeg The Deep End, The Nightly Disease og Grit har gått på nesten kontinuerlig repeat siden tirsdag eller noe sånt; fram til å gåt bare avbrutt av et par runder OK Computer og litt Mozart.
Og nå liker jeg stort sett alle albumene deres, selv om Grit fortsatt framstår som relativt svakt, til tross for den utsøkte Majesty, og et par andre. Ble imidlertid litt skeptisk da jeg hørte fra en av "samboerne" mine om et intervju Madrugada visstnok hadde gjort før en konsert i 2000/2001/2002, hvor de bare hadde snakka om hvor høye de skulle bli under konserten...
Det er i slike tilfeller det er godt å ha rykter om avrusning å lene seg på....
Her har det gått mye i Madrugada de siste dagene; jeg irriterte meg litt over at jeg bare likte ett av albumene deres (Industrial Silence), så jeg The Deep End, The Nightly Disease og Grit har gått på nesten kontinuerlig repeat siden tirsdag eller noe sånt; fram til å gåt bare avbrutt av et par runder OK Computer og litt Mozart.
Og nå liker jeg stort sett alle albumene deres, selv om Grit fortsatt framstår som relativt svakt, til tross for den utsøkte Majesty, og et par andre. Ble imidlertid litt skeptisk da jeg hørte fra en av "samboerne" mine om et intervju Madrugada visstnok hadde gjort før en konsert i 2000/2001/2002, hvor de bare hadde snakka om hvor høye de skulle bli under konserten...
Det er i slike tilfeller det er godt å ha rykter om avrusning å lene seg på....
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.