hehe, jeg bare kom til å tenke på noe har om dagen. the amle half av the one power, når den er tainted, har klare paraleller til røyk. hvis man tenker at the one power er som nikotin... mens tainten er som tjæren og all driten man får med på kjøpet...
så det store spørsmålet er når noen skal komme og rense røyken min, så jeg slipper å bekymre meg for å få lungekreft.
Vær litt fornuftig å kutt røyken. Enten det, eller stikk innom på en lungeavdeling på ett av landets mange sykehus. Dersom du fortsatt har lyst til å forgifte deg selv langsomt, så for guds skyld sørg for å dø før du er førti. Kjør av en bro, hopp utfor en skrent - hva som helst. Men dersom du er så uansvarlig at du fortsetter å røyke, så slutt å klag.
Dersom du noen gang har hatt fingrene dine på ei lunge så infiltrert av tumor at du kan kjenne den filtrere ut mellom ribbene, da ville du kutta ut straks.
Jeg forstår ikke hva det er som gjør at folk vil seg selv, og familien og vennene sine, så vondt at de vil la seg selv dø slik.
hehe, hun er faktisk ganske flink. altså, selvføgelig er ikke røyking sunt, men det er heller ikke det verste jeg kan gjøre mot meg selv. har endel ting jeg heller prioriterer å komme ut av enn røyking, med det første.
Stine wrote:hehe, hun er faktisk ganske flink. altså, selvføgelig er ikke røyking sunt, men det er heller ikke det verste jeg kan gjøre mot meg selv. har endel ting jeg heller prioriterer å komme ut av enn røyking, med det første.
Hva prioriterer du høyere enn å slutte å røyke? Jeg er meget nysgjerrig. Mine eneste mulige svar på hva som kunne være værre er som følger:
- alvorlige psykoser
- narkotika
Jeg prøver hardt her... Kan ikke komme opp med noen verdens ting... Vet du at når man er tredve og har røket hver dag i omlag femten år, da ser man klart eldre ut enn en ikke-røyker? Huden får en grågul tone, og man har langt flere rynker enn alderen skulle tilsi. Hendene får tynn hud, neglene blir gulaktige... Og folk fortsetter... Det er meg helt ubegripelig at du i det hele tatt diskuterer, og ikke bare flusher resten av pakken din i do og bare slutter.
sånn siden du absolutt må vite det. har forøvrig sluttet med det meste av andre rusmidler, med unntak av alkohol (til fest altså - jeg er ikke alkoholiker).
begynte å røyke som et preventiv mot angstanfall. det var selvølgelig ikke særlig smart, men det funket en stund, så da syntes jeg ikke det gjorde noe. også blir man avhengig. kommer til å slutte før eller siden, og jeg har ingen visjoner om at det er tøft å røyke. det er bare andre ting jeg er nødt til å prioritere å jobbe med først.
Det er det dummeste når leger frårader alt og ingenting, men det gjelder hvis ikke dem. Har vært borte i mange slike tilfeller. Hvordan skal vi da tro på leger? Nei, man får leve som man vil, men kanskje tenke litt på helsen.
Rambomons wrote:Det er det dummeste når leger frårader alt og ingenting, men det gjelder hvis ikke dem. Har vært borte i mange slike tilfeller. Hvordan skal vi da tro på leger? Nei, man får leve som man vil, men kanskje tenke litt på helsen.
Leger er mennesker de også, og slettes ikke alle er særlig fornuftige, som for mennesker generelt. Dersom noen ikke skal klage er det imidlertid legene. For noen duster.
Når det er sagt så er det virkelig opp til hver enkelt å holde seg unna røyking. Ansvar for eget liv. Dersom man anser seg selv for å være fornuftig så må man slutte med tobakken.
Jeg hater lungeavdelingen. Hater å måtte undersøke folk som likevel skal dø. Perkutere en tumor på størrelse med en potet. Eller å si til folk - desverre, du har KOLS. Det er ingenting vi kan gjøre for deg, du vil langsomt dø og ikke få puste. Ingenting vi kan gjøre.... Ingenting vi kan gjøre... Ingenting vi kan gjøre...
Stine wrote:hehe, jeg bare kom til å tenke på noe har om dagen. the amle half av the one power, når den er tainted, har klare paraleller til røyk. hvis man tenker at the one power er som nikotin... mens tainten er som tjæren og all driten man får med på kjøpet...
så det store spørsmålet er når noen skal komme og rense røyken min, så jeg slipper å bekymre meg for å få lungekreft.
tja, det er sånt jeg tenker på.
Haha, og hvis du på toppen legger til at Robert Jordan er ivrig pipesamler (or dermed også sannsynligvis -røyker), så er det bingo!
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.