Dragen
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Fantasy Freak
- Hengiven

-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

"Drizzt Do'Urden is a fictional character in the Dungeons & Dragons-based Forgotten Realms setting. His alignment for the Forgotten Realms roleplaying game series is that of a "Chaotic Good" dark elf ranger who has forsaken both the evil ways of his people and their home (in the Underdark). He is one of only a few drow known to live on the surface. ..."Kjetil wrote:Jeg var nesten helt sikker på at jeg har sett Dragonlance bøker med Drizzt på forsiden. Kanskje Dragonlance er en fellesbetegnelse på flere forskjellige serier?
en.wikipedia.org/wiki/Drizzt
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Det spørsmålet hadde kanskje passa betre i denne tråden, menmen... Trur faktisk ikkje serien er oversatt til norsk. Finn iallfall ikkje nokre norske utgåver på Bokkilden, Mao og Haugen Bok.
Edit: Bekrefta av Terje i den nemnte tråden.
Edit: Bekrefta av Terje i den nemnte tråden.
Terje, tir nov 01, 2005 21:38 wrote:Den er ufattelig nok ikke oversatt, nei...
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Haha, jeg leser om igjen 4. bok og gjett hva jeg fant der.
For ordens skyld er det fra ulvedrømmen og Perrin sin POV. Og siden Perrin er Drømmer eller noe lignende er han jo sanndrømt, og ihvertfall i Tel'Aran'RhiodSom om det å tenke på underlige hendelser utløste dem, mørknet plutselig en del av himmelen over fjellene og ble til et vindu til et annet sted. Rand sto blant virvlende stormvinder og lo vilt, ja vanvittig, med armene hevet, og på vindene red små skikkelser, gylne og skarlagensgrønne,som den merkelige figuren på Dragebanneret. Skjulte øyne fulgte med Rand, og det var umulig å si om han var klar over det. Det "underlige" vinduet forsvant og ble erstattet av et annet høyere oppe, der Nynaeve.....
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.