Heisann!
Jeg har nettopp blitt medlem, og jeg vil gjerne bli kjent med dere Jeg har kommet så langt som halvveis i Skumringens Korsvei, jeg begynte å lese i fjor høst. Selfølgelig har jeg blitt helt betatt av serien , den er det beste jeg noensinne har lest!
Etter å ha lest litt i forumet før jeg ble medlem, syns jeg det virker som om man opparbeider seg status. Hvordan funker det?
Velkomen.
"Statusen", eller rangen, er som Wolfbrother sa, bestemt av kor mange innlegg ein har og kva gruppe ein høyrer til (kvinne/mann - mørkefrende/"lysfrende").
Velkommen hit! Har sett noen som kaller seg Moiraine Sedai på et annet forum, NEF, er det deg? Og hvis noen begynner å tro at rangen sin har noe å si her, så tar jeg den fra dem med en gang.
Loki wrote: Kanskje me er grunnleggande antiautoritære?
Ikke umulig, det. Vi er jo to kritiske og oppegående fyrer, og antiautoritær er et trekk som ofte kommer hånd i hånd med disse utmerkede karaktertrekkene.
Lykke til, forresten, Moiraine Sedai.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Eivind wrote:Velkommen hit! Har sett noen som kaller seg Moiraine Sedai på et annet forum, NEF, er det deg? Og hvis noen begynner å tro at rangen sin har noe å si her, så tar jeg den fra dem med en gang.
Kunne aldri ha falt meg inn, ikke en gang under en periode hvor ALLE andre gjorde det... men jeg fortsatte å skrive meningsfylte innleg
Vurderer du å bli ond Moraine ?
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
“A tool made for a purpose is not demeaned by being used for that purpose,” Moiraine’s voice was as harsh as his own, “but a man who believes the Father of Lies demeans himself. You say you will not be used, and then you let the Dark One set your path like a hound sent after a rabbit by his master.”
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.