Film av Tidshjulet?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Rand al'Thor
- Trollok

Film av Tidshjulet?
Jeg har kommet til bok 6 nå, og jeg tenker stadig på at det hadde vært rå tøft hvis de lager film av Tidshjulet serien, men er det noen som kan si om de har tenkt det eller ikke skal det??
<<Vær hilset Rand al'Thor, Verdens Konge!>>
Det hadde vel vært tøft, men det er jo så fordømt mye å lage film om at det ville vært en tilnærmet umulig oppgave om ikke man kuttet drastisk i historien som med Ringenes Herre. Dessuten er det det samme problemet som med LOTR, og det er det at folk har jo gjort seg opp sin egen formening om serien, og bilder i hodet av folk og fe. Og da får du det dilemmaet at alle ikke blir fornøyde. Jeg er ingen fan av det. Også måtte det ha blitt gjort skikkelig, og det har vi ingen garanti for.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Det er ikkje planlagt noko film, men det var snakk om ein miniserie av Verdens Øye. Me diskuterte det litt i denne tråden:
http://tidshjulet.net/forum/viewtopic.php?t=293
http://tidshjulet.net/forum/viewtopic.php?t=293
Dei treng jo minst ein tretimers film per bok, så det lyder heller lite interessant. Men ein tv-serie kunne blitt bra.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
-
Rand al'Thor
- Trollok

-
Wolfbrother
- Den Fortapte

har null tro på film, masse tro på serie...
men også et ørlite håp om at de vil la serien være i fred. bedre å få blomstre inne i hodet, enn å ødlegges på lerret.
men også et ørlite håp om at de vil la serien være i fred. bedre å få blomstre inne i hodet, enn å ødlegges på lerret.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Blir nok hvertfall aldri noen miniserie tror jeg. Hvis de først skal lage noe av EotW, så vil de sannsynligvis måtte ha et kjempebudsjett, og da vil det lønne seg å lage mange, mange episoder.Ashaman wrote:Får håpe dei lagar en miniserie av Eye Of The World da, og at den blir så populær at dei bare MÅ fortsette serien!
Altså; en miniserie er vel en serie med 2-5 episoder eller noe sånt. Vanligvis er en fjernsynsserie ca 30-60 min. Hvis de lager en miniserie av EotW, så kunne de liksågjerne laget en film synes jeg.Kjetil wrote:Eller så bare missforsto vi hverandre. Trodde du mente at de skulle lage mange mange episoder fra tEotW, istedet for en miniserie fra samme bok.
Skal den først vises på tv, så er vel det for å kunne lage serien lenger? Da vil jeg tro den vil strekke seg til 5-15 episoder, noe som kun er litt mindre enn vanlige amerikanskje tv-serier.