Sensur og ord for off topic

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Kjetil wrote:*test*

faen, elske, pikk, vagina, rumpe, rumpe, rau, jævla, sex.
De som står igjen nå synes jeg er greie nok.

Og sensureringsfilter er litt ineffektivt ja, men vi får ihvertfall blokka det som absolutt ikke hører hjemme og som kan uttrykkes på en bedre måte.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Har dere automatisk filter her? Og isåfall så forkortelser kan gjøres om også? Så KoD bli Knife of Dreams og roflmao det lange utrykket.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

LOL, man kan ha det litt morsomt med sånt filter nå, og når det er på bekostning av noen som ikke har så mye mot det kan vi vel tåle det en 30 minutter?

K-j-e-t-i-l går forøvrig under dekknavnet Agurkmannen. 8)
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Hvis dere vil at forumet skal gå treigt som sirup, så kan vi nok ordne alt sånn og :roll:
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Kjetil er kjekk han.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Syntes filter hørtes morsomt ut, men for all del liker ikke treige sider.

men kan man som sauen sa få eks wot til å bli the wheel og time
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Ok, det ble teit allerede etter 5 minutter. Kjetil er nå Kjetil. Og tror jeg gjør noe om på navnet til tråden, ettersom jakten på en erstatning til "off topic" ikke er så levedyktig, mens sensur var ett hett emne.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Jeg tror andre navn for Off Topic er levedyktig. Trenger bare flere forslag, vi har jo bare mine. Selv om det så ut som mange falt for avsporing.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Simen wrote:
incanus wrote:http://tidshjulet.net/forum/viewtopic.p ... ght=#10682

Noko av det fyrste eg tenkte på når "avsporing" vart nemnt...
Ah, genialt. :D Det morsomme var jo når Ceres ikke tok den...
:oops:

*grøsse*

Og apropo debatten: Synes OT er fint jeg. Enkelt og greit. Avsporing og på vidda er jo ok, men bildene blir som terje påpekte noe vel metaforiske og hm... Vel... Dersom ingen har alt for mye i mot det tror jeg nok jeg holder meg til off topic enn så lenge...

Og huff! La for all del ikke sidene bli trege! Vi klarer oss da vel uten et slikt filter! De som ikke kommer inn i forkortelsene vi bruker innen en time forum-lesing passer definitivt ikke inn. Simple as that. (Nå hadde det selvsagt vært konge å se kjetil bli agurkmannen eller hva det nå var, men uansett...) :P

Og apropo sensurering av kjetils "rike" ordforåd så overlater jeg det til admins, men synes det er kjekt å lese i et ordnet forum, og synes dere har vært dyktige enn så lenge. Og som en digresjon til ordet vagina så har jeg en liten historie fra latinsk-klassen min... Vi fikk presentert en god del ord for det kvinnelige kjønnsorgan, og skulle finne betydningen av disse. Ordet "fitte" er et ord som var ganske vanlig å bruke før, men som nå stort sett brukes i negativt ladede sammenhenger. Dette til tross for at den egentlige betydningen av ordet visst nok er "fruktbart sted." Altså - et meget godt ord. Ikke det at jeg ønsker "fitte" godtatt, på ingen måte. Til det er den sosiale konteksten rundt ordet nå blitt helt feil, men som jeg sa, det var en liten digresjon rundt vagina-diskusjonen...

Hm... Skal slutte å skrive nå...
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Ceres wrote:
Simen wrote:
incanus wrote:http://tidshjulet.net/forum/viewtopic.p ... ght=#10682

Noko av det fyrste eg tenkte på når "avsporing" vart nemnt...
Ah, genialt. :D Det morsomme var jo når Ceres ikke tok den...
:oops:

*grøsse*

Og apropo debatten: Synes OT er fint jeg. Enkelt og greit. Avsporing og på vidda er jo ok, men bildene blir som terje påpekte noe vel metaforiske og hm... Vel... Dersom ingen har alt for mye i mot det tror jeg nok jeg holder meg til off topic enn så lenge...

Og huff! La for all del ikke sidene bli trege! Vi klarer oss da vel uten et slikt filter! De som ikke kommer inn i forkortelsene vi bruker innen en time forum-lesing passer definitivt ikke inn. Simple as that. (Nå hadde det selvsagt vært konge å se kjetil bli agurkmannen eller hva det nå var, men uansett...) :P

Og apropo sensurering av kjetils "rike" ordforåd så overlater jeg det til admins, men synes det er kjekt å lese i et ordnet forum, og synes dere har vært dyktige enn så lenge. Og som en digresjon til ordet vagina så har jeg en liten historie fra latinsk-klassen min... Vi fikk presentert en god del ord for det kvinnelige kjønnsorgan, og skulle finne betydningen av disse. Ordet "vagina" er et ord som var ganske vanlig å bruke før, men som nå stort sett brukes i negativt ladede sammenhenger. Dette til tross for at den egentlige betydningen av ordet visst nok er "fruktbart sted." Altså - et meget godt ord. Ikke det at jeg ønsker "vagina" godtatt, på ingen måte. Til det er den sosiale konteksten rundt ordet nå blitt helt feil, men som jeg sa, det var en liten digresjon rundt vagina-diskusjonen...

Hm... Skal slutte å skrive nå...

Mener du f i t t e eller vagina?
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Hun mente tydeligvis f****, men ble autokorrigert. :P Endra innlegget hennes nå.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Nei, vet du hva! Du kan da ikke sensurere den historien der! Alt blir jo bare feil dersom det står vagina der det helt klart skal stå noe annet! Det er jo på ingen måte brukt i negativ sammenheng, snarere tvert i mot!

*Legge inn protest!*
Urban tilværelse
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Når jeg sa jeg endra det endra jeg det til det gode. Men det her blir bare tull. Ordet er nå anvendelig.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

fitte eller vagina? Ok, regner med at du menere fitte.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Simen wrote:Når jeg sa jeg endra det endra jeg det til det gode. Men det her blir bare tull. Ordet er nå anvendelig.
Takker.

Ser ingen vits i å sensurere for mye der det helt klart ikke er nødvendig. I andre sammenhenger er antakeligvis f-ordet mer sensurer-bart, men å sensurere det i denne forbindelsen blir bare tåpelig.
Urban tilværelse
Locked