Jeg håper i alle fall at noe av det du nevner kommer til å skje. Vil bli temmelig døllt hvis han utsetter det enda ei bok, og bare skapre nye problemer for seg selv. Men som jeg sa i en annen tråd, så håper og tror jeg at CoT var så "dårlig" fordi han trengte ei bok til å legge ting til rette i. Forhåpentligvis vil dette som hade et behov for å legges til rette for skje i KoD, og være minst en tre-fire store hendelser.
Forhåpninger:
Borderlanderne i the Black Hills vil ta kontakt med noen. (Grunnen til at de i det hele tatt befinner seg så langt sør antar jeg at har noe å gjøre med at Trolloker snart vil komme rennende ut av The Blight og inn i the Borderlands. Og da må jo disse være svekka, for at de onde skal kunne komme seg sørover! )
Forutsigelse:
Galad vil ta kontroll over WCene og få dem til å innse at de må alliere seg med Aes Sedaiene for å vinne TG...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
RJ har brukt utrolig mye plass på Faile-kidnappinga, og det kan bare bety en ting: Den er viktig. Spørsmålet blir da: Hvorfor er kidnappinga viktig, hva kommer til å skje?
Forutsigelse:
I sin redningsaksjon har Perrin tilfeldigvis ryddet opp i rotet i det området av verden, med profeten og dronninga, samt morgase, shaidoene og hvitekappene. Han har også fått med seg Elyas igjen, og det er jo viktig for TG å ha med seg ulvene. Muligens møtes Perrin og Mat igjen? (Det ville vært på tide, spør du meg! Å få samlet sammen hovedpersonene igjen.)
Jeg klarer ikke helt å få seanchanerne til å stemme inn i bildet, men de har helt sikkert en plass i puslespillet. Problemet med seanchanerne er jo åpenbart: I og med at Tuon mangler er øverste kommando Suroth (=svart) og Anath (Semihrage (helt sikkert feil skrevet!)). Hvordan kan Rand klare å få i stand en avtale med disse? Nei, han trenger helt sikkert Tuon.
En annen detalj er jo at Suroth og Anath har halsbåndet m/ to arbånd i sin besittelse, og rand er på vei dit nå. Hm... De har også kvinna med teen som gjør at channlere mister krafta si.
Last edited by Ceres on Sun Jun 12, 2005 21:10, edited 1 time in total.
Jeg håper for guds skyld at Faile blir reddet. Har sagt det før, og sier det igjen: er dritlei den plotline'n... Jeg likte Perrin fram til Faile ble tatt, og han ble en sytete liten... Ja, jeg skal ikke si mer...
Terje, har du lest prologen til KoD i New Spring, eller hørt om den?
Hvis ikke, godt gjettet!!!
Lanfear84 wrote:Jeg håper for guds skyld at Faile blir reddet. Har sagt det før, og sier det igjen: er dritlei den plotline'n... Jeg likte Perrin fram til Faile ble tatt, og han ble en sytete liten... Ja, jeg skal ikke si mer...
Terje, har du lest prologen til KoD i New Spring, eller hørt om den?
Hvis ikke, godt gjettet!!!
Slik jeg husker det; så leste Terje et sammendrag på dette forumet; mot sin vilje
det er alltid vanskelig å vite hva som kommer i et innlegg, og det er ikke alltid lett å merke med spoiler... og når en heller ikke vet helt hva spoileren dreier seg om, så... det er rett og slett vanskelig å bestemme seg for hva en skal lese eller ikke...
Er enig i at Faile-kidnappingen har blitt for langtrukken, men samtidig synes jeg den perioden hvor Perrin ventet på de første rapportene fra speiderne som prøvde å sporene henne, var den beste delen av WoT så langt.
Treveler wrote:Siden det nærmer seg ny utgivelse så er det vel snart på tide at vi tipper på hva som vil skje i KoD.
Får gjøre et forsøk...
Jeg tror at Moiraine vil bli reddet av Thom eller at de ihvertfall vil møtes. Det kan være de misslykkes i redningsforsøket.
Jeg tror Egwene vil få kontroll over det hvite tårnet, selv om ikke alle AS`er vil følge henne.
Jeg tror det svarte tårnet vil brenne/bli ødelagt og at de søstrene som ble bundet mot sin vilje slippes fri.
Jeg tror at "the nine moons" vil sverge troskap eller ihvertfall tjene Rand.
Jeg tror at Mat vil gifte seg med Tuon.
Og til slutt så tror jeg at Faile ENDELIG vil bli reddet!
vel noen av forutsigelsene slo til da... faile ble reddet, mat og tuon giftet seg, moiraine blir ikke reddet, men det blir planlagt et rednings forsøk, Egwene får ikke kontroll, men skaper splid blandt elaidas tilhengere, ingen troskap fra the nine moons, og ingenting skjer med det svarte tårnet..
(nå skal det legges til at jeg har 80 sider igjen boka da )
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Hehe, ja problemet med forutsigelser flest angående WoT er at folk tar for hardt i. Det er lett å glemme hvor tregt handlingen går fremover i RJ`s bøker. To av seks er vel ikke allverden, men trøsten får være at de resterende 4 vil vel skje i siste bok!
la oss håpe det ja. kommer til å ergre meg over de trådene som ikke blir nøstet opp der. bla. Min syn kommer til å plage hodet mitt noe veldig. de er jo det som har størst sannsynlighet for å ikke bli nøstet opp, ettersom man har en god grunn for å kunne la være... men skulle alikevell ønske at jeg fikk orden på alle sammen...
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.