Kattane kan tydelegvis føle om eit menneske kan lede Krafta eller ikkje, og det same kan hundar, men hundane liker ikkje Aes Sedaiar. Når det gjeld menn, er situasjonen motsett trur eg. Hunder liker menn som kan lede Krafta, katter misliker dei.
Noen som vet hvordan det er med andre dyr da? Som f.eks. sau? Eller blir disse lett oversett fordi det stort sett er katter og hunder som regnes inteligente? (og ikke påstå at jeg synes sauer er smarte dyr, det er de ikke)
Ulver kan, ulvebrør kan ikkje. Ulvane var forundra over at Perrin ikkje kunne kjenne at ei kvinne som kan lede Krafta, om eg ikkje hugser heilt feil. Ulvebrødre og Drøymarar er to forskjellige ting.
Åja. Da har jeg feiltolket. Og jeg mente at jeg trodde ulvene kunne kjenne ulvebrødre. Og samtidig kom jeg på en teori om at alle drømmere var ulvebrødre, men det stemmer jo ikke. I såfall hadde Egwene også blitt smittet samtidig med Perrin. Så bare glem den teorien.
Jeg kan ikke huske dette, men jeg ser ikke bort i fra det. Men bruker de s'reditene (elefantene) som ridedyr? Såvidt jeg husker brukte de dem til arbeid, krig og underholdning. Men det er vel kanskje ikke så usannsynlig at de sitter oppå dem da.