Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Har såvidt begynt på Death of a Salesman i forbindelse med engelsken.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
hansito
Hengiven
Hengiven

Post by hansito »

Noen som har lest den nyeste Artemis Fowl boken ennå? Den er ikke fult så bra som forgjengerne, men stiller veldig sterkt og er tett oppunder. Greide ikke å legge den fra meg, så jeg anbefaler på det sterkeste å lese Opal Bedraget.
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Jeg har lest dan :P
Skikkelig spennende...
For tida leser jeg Haikerens Guide til Galaksen, jeg må bare fnise litt innimellom :lol: Anbefales!! Ved siden av den boka er jeg midt i Skumringens Korsvei, kan ike legge den fra meg :D
Ayreon
Asha’man
Asha’man

Post by Ayreon »

Leser Serpentwar nå for tida. Det er spennende så jeg leser minst 100 sider om dagen.
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Serpentwar er fantastisk, ja, det var den som hekta meg på Feist igjen.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Ayreon
Asha’man
Asha’man

Post by Ayreon »

Leste The king's buccaneer i går. Veldig bra bok. Har du lest Conclave Of Shadows? Hvis du har: Er den bra, og har den noe med Pug & co å gjøre?
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

King's Buccaneer: Joda, den er god, fin prolog til Serpentwar.

Conclave of Shadows: Har lese dei to fyrste bøkene (er komme tre). Dei er bra - ikkje Feists aller beste, men absolutt ikkje dårlege - og ja, dei har med Pug og gjengen å gjere - noko som er ganske åpenbart med tanke på slutten på Serpentwar Saga - men hovudpersonen(e) er nye, Pug m/fl. er berre bikarakterar. Dei to bøkene eg har lese foregår dessutan i dei mindre kongedømmene aust for The Kingdom, så miljøet er nytt.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Leste ut "The Bonehunters" i går -- bok seks i Steven Eriksons "Tales from the Malazan Book of the Fallen"-serie. Og klimakset ble like stort som jeg hadde håpa:

Seks hundre snikmordermagikere (eller "assassin mages" :P), to nesten-apokalypser, forræderi, rasende mobber, pogromer, propaganda, magisk initiert massesuggesjon, konspirasjoner, siste-øyeblikk-unnsetninger, karakterdøder, overraskende gjensyn med bifigurer fra tidligere bøker, kynisk realpolitikk, pest, deocidale magikere, krigere og snikmordere besatt av guder, blod, gørr, filosofi, vold, og mye, mye, mye mer. Heiko Herrlich! :D

Så nå har jeg begynt på "Neverwhere" av Neil Gaiman. Er den bare halvparten så god som "American Gods", har jeg litt av ei lesning forran meg. :D
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

I går startet jeg på Stephen R. Lawhead, A Gift of Jade. Tviler på at jeg kommer til å fullføre den.

Begynner heller på ei bok jeg plukket ut med "lukk øynene og pek" prinsippet. Brad Meltzer, The Zero Game.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Terje wrote:kynisk realpolitikk,
:D:D:D
deocidale magikere,
Deocidal? Aldri høyrt før. Er dette heimelaga ord for gudedrap, eller?
snikmordere besatt av guder, blod, gørr, filosofi, vold,
*sikle*
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Har sett både "deocidal" og "deicidal", og ja, det betyr noe sånt som "gudedrap". :)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jeg leser opp igjen Tidshjulet nå om dagen jeg. Er på femte boka nå.

Nå benytter jeg samtidig anledningen til å berømme mange forfattere for forskjellene i POVer. F. eks. at ved Perrin's POVer så brukes det smeduttrykk, mens med Matt så brukes det hell og terninguttrykk. Ei annen bok jeg kommer på nå er Ulvebror (steinalderroman) av noen jeg ikke husker nå, men der er det hvertfall brukt enklere språk fra ulvePOV enn fra menneskePOV. Ulven snakker om Raske Våte og Stille Hvite Myke og Høye Haleløse.

NÅ kommer sikkert noen med mange begrunnelser at det er slik, men jeg vet egentlig om det, og at det gjerne skal være slik fordi det er forskjellige tankeganger som beskrives, men jeg er egentlig ikke interessert. Jeg vil bare si at dette er noe av det mest morsomme med mange bøker.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Terje wrote:Har sett både "deocidal" og "deicidal", og ja, det betyr noe sånt som "gudedrap". :)
Hehehehe, alltid gøy når ein innser ein kan nok småord på gresk, latin og engelsk til at ein kan resonnere seg fram til meiningsinnhald. :D
Falya
Hengiven
Hengiven

Post by Falya »

Jeg leser "Sarum" av Edward Rutherfurd akkurat nå. Er ikke fantasy littratur, men fikk anbefalt den av en venn. Handler om Salisbury, byen ved Stonehedge (England) og dens oppbyggning helt fra de første menneskene. Kjempe kul bok! Kan anbefales :D Spesielt hvis du planlegger en tur til Stonehedge i framtiden.
the black wind
Hengiven
Hengiven

Post by the black wind »

jeg har begynt å lese Tidstunnelen det e ein sience fiction bok
anbefales
like a butterfly i fly
like a rock i fall
Locked