Musikk

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Hører en god del på fantastiske Gnarls Barkley, har kost meg med den første låta, Crazy, siden nyttår. Nå kommer snart albumet. Som jeg elsker det.

finner lange smakebiter fra alle sangene på albumet her.
http://www.myspace.com/gnarlsbarkley
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Har begynt å høre mye på Rage Against the Machine igjen, jeg. (Og er ikke det et av verdens kuleste bandnavn, så vet ikke jeg.)

Særlig er det "Live and Rare"- og "Live at the Grand Olympic Auditorium"-albumene deres jeg har hørt på, hvor de ogsp har nmed seg gjester fra bl.a. Public Enemy. Og jeg må spørre meg selv: Hvordan kunne jeg for et halvår siden mene at Audioslave var bedre enn RAtM? Tekstene til Chris Cornell er jo akkurat like suppete og innadvendte som de han skrev for Soundgarden, selv om "Out of Exile"-tekstene var litt bedre enn dem på "Audioslave"...

Midlertidig status:

Rage Against the Machine>Audioslave>Zack de la Rocha>Soundgarden, og det til tross for at jeg bare har hørt en av sangene fra de la Rochas soloalbum, og det var en middelmådig sang. For seriøst, har Soundgarden andre skikkelig gode låter annet enn "Black Hole Sun"? Nei, ikke det jeg har hørt, i alle fall...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Jeg hører på Hans Rotmo og mye av det han skrevet om dagen jeg. Morsomt. Og det meste annet som går på radio og ligger på dataen. Da betyr det altså AC/DC, Postgirobygget og Hans Rotmo. Ikke det største utvalget nei. Noen som vet om noen bra gratis nedlastningsider?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Terje wrote:Har begynt å høre mye på Rage Against the Machine igjen, jeg. (Og er ikke det et av verdens kuleste bandnavn, så vet ikke jeg.)

Særlig er det "Live and Rare"- og "Live at the Grand Olympic Auditorium"-albumene deres jeg har hørt på, hvor de ogsp har nmed seg gjester fra bl.a. Public Enemy. Og jeg må spørre meg selv: Hvordan kunne jeg for et halvår siden mene at Audioslave var bedre enn RAtM? Tekstene til Chris Cornell er jo akkurat like suppete og innadvendte som de han skrev for Soundgarden, selv om "Out of Exile"-tekstene var litt bedre enn dem på "Audioslave"...

Midlertidig status:

Rage Against the Machine>Audioslave>Zack de la Rocha>Soundgarden, og det til tross for at jeg bare har hørt en av sangene fra de la Rochas soloalbum, og det var en middelmådig sang. For seriøst, har Soundgarden andre skikkelig gode låter annet enn "Black Hole Sun"? Nei, ikke det jeg har hørt, i alle fall...
Har hørt en del på Rage against the machine, men vet for å være ærlig ikke hvilke album jeg har. La meg se etter. The Battle Of Los Angeles, Renegadesoffunk, Evil Empire og det beste som jeg ikke vet hva heter, men der du finner Killing in the name of og know your enemy blant annet.

Og nå er vi ihvertfall helt enige, Audioslave er langt dårligere.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Synes generelt at den typen musikk er litt i hardeste laget, og hører bare på Audioslave og RAtM en gang innimellom når jeg er i slikt humør. I det siste har jeg hørt mest på Big Bang og Eskobar. :)
Urban tilværelse
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Kjetil wrote:Har hørt en del på Rage against the machine, men vet for å være ærlig ikke hvilke album jeg har. La meg se etter. The Battle Of Los Angeles, Renegadesoffunk, Evil Empire og det beste som jeg ikke vet hva heter, men der du finner Killing in the name of og know your enemy blant annet.
Det siste albumet heter bare "Rage Against The Machine" -- albumet med bildet av munken som tenner på seg på coveret. Og ja, det er det beste. Killing in the Name Of, Wake Up, Bombtrack, Know Your Enemy, etc. -- et strålende album, som ofte befinner seg på mine topp 5-lister når jeg skal ranke albumene jeg har hørt.

Ikke at de andre er dårlige (TBoLA har f.eks. Born of a Broken Man, Maria og Sleep Now In The Fire, mens EE har People of the Sun, Bulls on Parade, Wind Below, og Vietnow mm.), men de har problemer med å hevde seg i konkurranse med RAtM-albumet...
Og nå er vi ihvertfall helt enige, Audioslave er langt dårligere.
Whip out the champagne! :D

Men jeg ville ikke kalt dem "dårligere", bare "mindre gode". :P
- Verg., Aen., 3.315.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Det siste albumet heter bare "Rage Against The Machine" -- albumet med bildet av munken som tenner på seg på coveret. Og ja, det er det beste. Killing in the Name Of, Wake Up, Bombtrack, Know Your Enemy, etc. -- et strålende album, som ofte befinner seg på mine topp 5-lister når jeg skal ranke albumene jeg har hørt.
Stemmer, dette er "gå til skolen" albummet mitt, og har av den grunnen blitt gjennomhørt mange ganger. Perfekt å våkne til, samt bygge opp litt aggresjon. Tekstene derimot kan jeg ikke kjenne meg så mye igjen i, men hele albummet er så gjennomført fantastisk.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Kjenner meg egentlig ikke så godt igjen i tekstene jeg heller, med unntak av sinnet mot status quo og forskjellige autoriteters ummennesklige politikk. Men i det store og hele er tekstene deres altfor paranoide og konspiratoriske for min smak; det virker som om de la Rocha (som stort sett skrev alt på egenhånd, noe fokuset på Latin-Amerika og indianerkamp røper) trodde/tror at hele verden er ute etter å ta ham. :P

EDIT: Men fy faen som jeg foretrekker de la Rochas paranoia over Cornells selvmordsbesettelse. :lol:
- Verg., Aen., 3.315.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Aggresjon bygges best opp med metall. 8)
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Akira wrote:Aggresjon bygges best opp med metall. 8)
Metall passer best som heismusikk
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Metall skal nytes. Gjerne i stående stilling med headbanging til, eller sittende med en kald pils. 8)
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Alt dette kan du gjøre i en heis, nydelig! :p
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Nei, fordi en heis har ikke kvalifiserte høyttalere.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Image
Måtte bare linke det en plass.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Vi har da bildetråd. Funker sikkert like bra der.

Men Akira... Jeg synes du motsier deg selv her.
Akira wrote:Aggresjon bygges best opp med metall.
Akira wrote: Metall skal nytes. Gjerne i stående stilling med headbanging til, eller sittende med en kald pils.
Noen nyter riktignok aggresjon, og det er deilig av og til det også, men hvor aggresiv blir man av å sitte rolig med en pils?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Post Reply