Tv-serier
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Klarer ikke sette opp noen top 10 liste. Syntes det blir helt umulig med TV serier. Fordi jeg syntes det er vanskelig å skille hele serier på ørtenhundre episoder fra hverandre med ørliten margin. Da må jeg gå inn i bedømme hver epsiode i så fall og dra snitt.
Men mest fordi sist sett er best effekten med TV serier. Utenom Babylon 5 på første er altså ikke disse rangert men bare serier jeg syntes bør nevnes for sine gode kvaliteter innen for et eller flere område:
- Babylon 5
- Firefly (kun 1/2 sesong)
- Jeremiah (kun 2 sesonger)
- John Doe (kun 1 sesong)
- Lost
- Band of Brothers (mini serie)
- Seinfeld
- Babylon 5
- Firefly (kun 1/2 sesong)
- Jeremiah (kun 2 sesonger)
- John Doe (kun 1 sesong)
- Lost
- Band of Brothers (mini serie)
- Seinfeld
A Memory of Light - memoryoflight.com
-
Stine
- Den Fortapte

- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
min toppliste av tvserier som går nå ville se omtrent slik ut:
prison break
big brother (det ER gøy)
desperate housewives
that 70's show
andre ting ser jeg bare på fordi jeg ikke har noe bedre å gjøre. (malcolm i midten, ally mcbeal, friends, dr phil, akutten, hotel cæsar... you name it. holder meg dog unna i gode og onde dager, venner og fiender, glamour... serier som egentlig minner mest om parodier på seg selv, med andre ord.)
MEN. serien over alle serier er sex and the city. og det er ikke så rent sjelden jeg drar frem dvdene og ser det hele om igjen. og jeg gråter alltid når jeg kommer til de to siste episodene..
prison break
big brother (det ER gøy)
desperate housewives
that 70's show
andre ting ser jeg bare på fordi jeg ikke har noe bedre å gjøre. (malcolm i midten, ally mcbeal, friends, dr phil, akutten, hotel cæsar... you name it. holder meg dog unna i gode og onde dager, venner og fiender, glamour... serier som egentlig minner mest om parodier på seg selv, med andre ord.)
MEN. serien over alle serier er sex and the city. og det er ikke så rent sjelden jeg drar frem dvdene og ser det hele om igjen. og jeg gråter alltid når jeg kommer til de to siste episodene..
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Jeg synes det er virkelig rart at det ikke er noen andre her som ser på serier som Gilmore Girls, One Tree Hill, Everwood, The West Wing og Grey's Anatomy...stefan_hoy wrote:Kjerringserier ass!prison break
big brother (det ER gøy)
desperate housewives
that 70's show
Her har du liste:
1. Sopranos
2. Band of Brothers
Urban tilværelse
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

"Gilmore Girls" og "West Wing" har eg sett litt av, og begge ser ut til å ha solid kvalitet, men eg klarar ikkje sette meg ned og følgje med på ein serie utan å ha sett den frå byrjinga.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Gilmore Girls er en fin serie. God kvalitet sånn jevnt over. Denne siste sesongen (6) er litt under pari, spørr du meg, men de foregående har vært virkelig gode. Og The West Wing er jo en skikkelig god serie. Vant en del priser for hvordan den framstilte det politiske livet i USA da den først kom ut. Jeg har ikke sett alle sesongene der, men har sett sån jevnt og trutt. Tror den dabbet litt av rundt 3-4 sesong, men denne siste - syvende sesong - er utrolig god synes jeg.
One Tree Hill er ingen kvalitetsserie. Men jeg synes da den slår en del av dem Stine nevnte ovenfor.
One Tree Hill er ingen kvalitetsserie. Men jeg synes da den slår en del av dem Stine nevnte ovenfor.
Urban tilværelse
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Gilmore Girls er en av de få seriene jeg følger med på. Jeg begynte å bli lei av Rorys utrolig teite oppførsel, men nå er hun endelig på rett kjøl igjen *phu*. Takk og lov!
Jeg ser på Ewerwood en gang iblant, er blitt en stund siden nå... Men den er en veldig koselig serie, selv om jeg syns at dr. Brown kan være utrolig irriterende.
One Tree Hill har jeg ganske nylig begynt å se på, men det er ikke noe jge ikke kan gå glipp av, for å si det sånn.
Desperate Housewifes er jo morsomt, da. Sammen med Gilmore Girls er de to noe jeg ikke kan gå glipp av.
Jeg ser på Ewerwood en gang iblant, er blitt en stund siden nå... Men den er en veldig koselig serie, selv om jeg syns at dr. Brown kan være utrolig irriterende.
One Tree Hill har jeg ganske nylig begynt å se på, men det er ikke noe jge ikke kan gå glipp av, for å si det sånn.
Desperate Housewifes er jo morsomt, da. Sammen med Gilmore Girls er de to noe jeg ikke kan gå glipp av.
. . .
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

The O.C. teller nok inn i denne kategorien; det vil si at alle admins ser på slike serierCeres wrote:Jeg synes det er virkelig rart at det ikke er noen andre her som ser på serier som Gilmore Girls, One Tree Hill, Everwood, The West Wing og Grey's Anatomy...stefan_hoy wrote:Kjerringserier ass!prison break
big brother (det ER gøy)
desperate housewives
that 70's show
Her har du liste:
1. Sopranos
2. Band of Brothers
Har ikke sett One Tree Hill før, bare hørt om det, men bedre enn the O.C. kan det ikke være
Bortsett fra Big Brother (som må være ubeskrivelig kjedelig) og Sex og singelliv, ser jeg på de andre seriene Stine nevnte. Frustrerte Fruer ser jeg sammen med mamma på tirsdagene, Prison Break er sammen med the O.C. yndlingsserien min, mens jeg har sett noen that 70s show episoder på tv2, og det jeg er sett er utrolig morsomt. Vurderer å begynne nedlastingen av sesong 1 - 8.