Musikk

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Seriøst, det er ikke mange band jeg bare avskriver på denne måten men: Kaizers er bare bråk.

Jeg har vært på Roskilde med dem, og måtte bli båret over inngjerdingen, ikke pga trengsel, men fordi jeg ikke greide mer. Holdt på å bli gal av den kvapsete bare overkroppen til Janove Ottesen og de helt marerittaktige lydene "bandet" hans blåste ut. TUT, PSSH, RIIIIING, TUT,TUT.

Å se fanden i hvitøyet, kaller jeg det.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Eirin wrote:
stefan_hoy wrote:
Mistet litt av interessen for hop hop.
Samme her. Det jævligste bandet av alle jeg har hørt er uansett Kaizers! Et band kan ikke bli mer oppskrytt enn det! Noe så innigrønnjævelig smertefullt å høre på! Ned med Kaizers!
HMF!!!
Kaizers er det beste bandet noensinne!!

Lenge leve Kaizers!!!!
Kaizers er kanskje originale, men bra er det derimot ikke.
stefan_hoy wrote:For min del synes jeg norske rappere holder et nivå kun et lite hakk over pure nybegynnere. De er stort sett elendige. Det hellige unntak er og blir Warlocks, kanskje et par Paperboyslåter og noe Dirty Oppland.

Resten er bare innrøyka tullinger som tror de er musikalsk begavede bare fordi de røyker hasj.
Word.
Moiraine Sedai wrote:Hører ikke på noe hardrock, metall eller annet bråk.
HAHAHA, OMFG. Du tar kaka. Metall er kunst som vanskelig kan overgås av primitive sjangre som hip og hop og hipp som happ.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

stefan_hoy wrote:Seriøst, det er ikke mange band jeg bare avskriver på denne måten men: Kaizers er bare bråk.

Jeg har vært på Roskilde med dem, og måtte bli båret over inngjerdingen, ikke pga trengsel, men fordi jeg ikke greide mer. Holdt på å bli gal av den kvapsete bare overkroppen til Janove Ottesen og de helt marerittaktige lydene "bandet" hans blåste ut. TUT, PSSH, RIIIIING, TUT,TUT.

Å se fanden i hvitøyet, kaller jeg det.
Hehe... Vel - det er jo en grunnrytme som tenderer i ompa-ompa-stilen. Polkaaktig. Deretter er det lagt på mer rytme og riff som gjør det hele mer interessant. Den første plata var kanskje ganske original, men det beste med Kaizers er vel kanskje party-faktoren. Jeg liker også å høre på dem fra tid til annen, og har alle cd'ene de har gitt ut til nå, og de ligger godt bevart på mp3-spilleren min og skal ledsage meg rundt i lang lang tid.
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

HAHAHA, OMFG. Du tar kaka. Metall er kunst som vanskelig kan overgås av primitive sjangre som hip og hop og hipp som happ.
Smarteste kommentaren på lenge. Du er litt trangsynt du?
Eirin
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Eirin »

Åhneidadu!!

Jeg sier det igjen! Lenge leve Kaizers!!

Detta er ekte genier, det er kanskje litt bråkete genier, men genier likefullt!!!
"Guns don't kill people,
People kill people.
And homeworks do to!"
-Ingvild
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Kjetil wrote:
Smarteste kommentaren på lenge. Du er litt trangsynt du?
Jeg? Trangsynt? Hva får deg til å tro det? :lol:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Eirin wrote:Åhneidadu!!

Jeg sier det igjen! Lenge leve Kaizers!!

Detta er ekte genier, det er kanskje litt bråkete genier, men genier likefullt!!!
Vær så snill, ro deg med utropstegnene. Vi er ikke tunghørte.

g33k3n wrote:Jeg? Trangsynt? Hva får deg til å tro det?
Tja, en litt kraftig utalese for en ganske uskyldig meningsytring.
Last edited by Kjetil on Mon May 01, 2006 20:45, edited 1 time in total.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Kjetil wrote: [quote="g33k3n]Jeg? Geek? Neineinei, du misforstår. Me viking, me use big axe on you.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Må nesten slutte meg til horden som ikke takler Kaizers. Alle sier at "de er dritbra på fest!" men dessverre (ja, liksom. HELDIGVIS! sier jeg) tilhører jeg den tilsynelatende gruppen som ikke mister musikksmaken min bare fordi jeg har fått i meg noen øl. Støy er støy, og det blir faktisk bare verre av fyll, i og med at fylla også girr litt susing i øra...

Ehm. Uansett. Jeg har mange kompiser som er rånere ("hadde" er kanskje mer beskrivende) og de hevder at blant annet Return, Europe, Too Far Gone og DDE er bra på fest. As if. Møkkmusikk er møkkmusikk, uansett. (Bemerk at min bruk av ordet "møkkmusikk" naturligvis er høyst subjektiv.)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ayreon
Asha’man
Asha’man

Post by Ayreon »

Er det flere enn meg som skal på Sweden Rock i juni?
3 dager stappet med rock og metall :D :D 8) 8)
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Kom hjem fra landstreffet på Lillehammer i dag, og var på noen konserter gjennom helgen.

På fredag så vi litt på Blend, som åpnet kvelden, men var for lite folk og lite fengende musikk. Kunne sikkert likt musikken deres, men stemningen var ikke den rette.

Senere på kvelden var jeg bare innom Surferosa, og der var det mye folk og kjempestemning. Husker ikke hvordan musikk de spilte, bare at jeg ikke akkurat falt for hun vokalisten.

Lørdagen begynte med en utrolig, fantastisk, helt sinnsykt elendig Dirty Oppland konsert. Hater rap, og vi forlot konsertområdet relativt fort. Som Simen sa: "Dette er en gjeng med tapere".

Senere på kvelden ble det mye bedre. Først var vi på Big Bang, som alltid skaper stor stemning (har jeg hørt), og selv om jeg ikke er noen stor fan, var det ganske morsomt på den konserten. Særlig på "Girl In Oslo", da tok det av.

Avslutningsvis spilte CC Cowboys, og de tre siste låtene "Nå kommer jeg og tar deg", "Tigergutt" og "Vill, Vakker og Våt" var helt konge. Ganske ordinært i begynnelsen av konserten, men tok seg altså sinnsykt opp.

Ellers er jeg utrolig lei av trancelåter, og særlig "Boten Anna"; særlig siden den har festet seg på hjernen :(.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Senere på kvelden var jeg bare innom Surferosa, og der var det mye folk og kjempestemning. Husker ikke hvordan musikk de spilte, bare at jeg ikke akkurat falt for hun vokalisten.
Hehe. Mariann Thomassen. *Brr*. Har Aldri likt damer i thigts :?
Ellers er jeg utrolig lei av trancelåter, og særlig "Boten Anna"; særlig siden den har festet seg på hjernen Sad.
Selv var jeg glad i trance rundt tusenårsskiftet, men aktelsen har synket betraktelig. Er det rart; med låter som dette?

Ellers er jeg enig i Dirty. Elendige på plate, katastrofale på scenen.[/quote]
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Selv hadde jeg ikke hørt så mye på Big Bang før inntil nylig, og jeg er utrolig glad i det bandet nå. Selvsagt er det slik at atte-nittenåringer ikke har så mye peiling på sånt, så der det tar av er på den ene store hiten de har hatt... Men egentlig har de enormt mye vakker musikk.

Og enig i resten du skriver, både om Surferosa, rap og trance. :wink:
Urban tilværelse
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Stefan wrote:Ellers er jeg utrolig lei av trancelåter, og særlig "Boten Anna"; særlig siden den har festet seg på hjernen :(.
Ja, enig der. Det er tragisk at en sånn søppelsang har blitt den offisielle russelåten. :evil:
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Langt bedre band i kongeparken etter hva jeg hørte.

Akkurat nå lider jeg av hjerneteppe, men hvis vi skal stole på aftenbladet var:

I år er 12 band invitert til konserter: Danske Mew vant nylig fire priser under Danish Music Awards, Turboneger spiller i Amfiet natt til 5. mai, og videre Timbuktu, Bigbang, Postgirobygget og Paperboys, som har spilt hip hop til både Alarmpris og Spelemannspris og Karpe Diem, som var russ selv i 2003 og vant talentkonkurransen på treffet det året. Videre kommer Sofian, Klovner i Kamp, Briskeby, Mira Craig og Raskemenn. Russ langs hele kysten finner veien til russetreffet: Sogn og Fjordane, Hordaland, Rogaland, Vest-Agder, Aust-Agder, Vestfold, Telemark, Buskerud, Akershus, Oslo og Østfold er representert på listen. I tillegg kommer russ fra Svalbard for første gang.

der.
Post Reply