Det siste du må gjøre, er å kutte ned til bare et fåtall om dagen. Da blir røyken noe spesielt, kanskje noe du går og gleder deg til, og ikke noe klarer å la være med..
jeg tvang stemora mi til å slutte på dagen da hun flytta inn hos oss... egentlig var det vel bare et fåfengt forsøk på å få henne til å la vær å flytte, men hun var tydeligvis mer glad i pappa enn i røyken. tenke seg til:roll:
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
nei nei, jeg kutter ikke ned... jeg skal slutte momentant. jeg må bare vente til jeg har røyket ferdig det jeg har. tror det funker dårlig å ha røyk liggende mens man prøver å slutte.
Stine wrote:nei nei, jeg kutter ikke ned... jeg skal slutte momentant. jeg må bare vente til jeg har røyket ferdig det jeg har. tror det funker dårlig å ha røyk liggende mens man prøver å slutte.
tror det ville hatt en langt bedre effekt å kaste dem, men jeg ønsker deg lykke til Stine, veit du klarer det
Kjetil wrote:Samle asken, så male den til pulver? Hva slags konsistens har aske i trøndelag? I resten av landet er aske alt pulver
Tja, forskjellige stoffer brenner jo på forskjellig vis, så for å få en jevn og fin konsistens på aska -- unngå klumper og slikt -- tror jeg det ville vært gunstig å la den få noen runder i morteren.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.