Røyking
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Hørte en genial sak om røykeslutt. (litt gammel da, på den tiden en pakke kostet 50kr.)
Var en mann som røykte endel, så kona ville få han til å slutte, men klarte ikke å overtale han, så hver gang han kjøpte seg en pakkerøyk, så la hun en 50 i ett skrin. Dette gjorde hun i ett år. På dagen ett år senere tok hun med seg alle 50-lappene, så sa hun; ''Nå skal jeg gjøre det samme som deg.'' Og så satte hun fyr på hele bunken med lapper.
Mannen sluttet å røyke samme dag.
(Gadd ikkje skrive nynorsk nå, er litt vel trøtt.)
Var en mann som røykte endel, så kona ville få han til å slutte, men klarte ikke å overtale han, så hver gang han kjøpte seg en pakkerøyk, så la hun en 50 i ett skrin. Dette gjorde hun i ett år. På dagen ett år senere tok hun med seg alle 50-lappene, så sa hun; ''Nå skal jeg gjøre det samme som deg.'' Og så satte hun fyr på hele bunken med lapper.
Mannen sluttet å røyke samme dag.
(Gadd ikkje skrive nynorsk nå, er litt vel trøtt.)
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
- Davram Bashere
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

- Posts: 4724
- Joined: Tue May 03, 2005 0:22
- Location: Trondheim/Eidsvåg
- Contact:
Hahaha, alle sørlendingers svake punkt, det der.Kjetil wrote:Du, nå trår du over streken, CB er magisk
Meget godt poeng. Bare se på vanilje og den derre gule greia som vi bruekr gurkemeie i stedet for, fordi den ekte gule greia er for dyr...Krydder er vel en god ide, kiloprisen kan nok presses høyt opp.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

- Posts: 838
- Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
- Location: Tinn
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

- Posts: 838
- Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
- Location: Tinn
Hehe, visste ikke at det fantes en substitutt engang.Jepp. Plagsomt å huske navnet på substitutten, men ikke på den ekte tingen.
Jeg røyker ikke selv, men til fest tar jeg gjerne en blås. Hvis jeg måtte starte å røyke ville jeg valgt Petterøes Mild 10 pakning, ikke på grunn av smak, men på grunn av stil. Skulle fått designpris den pakka!
Eller kanskje det hadde blitt Teddy. Jo, det hadde nok blitt Teddyen; ferdigrulla røyk uten filter i en flott, lav tjuepakning.
Den siste røyktypen jeg ville begynt på er kanskje Eventyr 3. Phøy! Smaker alt det du trodde du hadde gjemt for dama under teppet. I tilegg er det bilde av en rev på pakningen. Tilfeldig?
Neppe.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Ashaman wrote:Hørte en genial sak om røykeslutt. (litt gammel da, på den tiden en pakke kostet 50kr.)
Var en mann som røykte endel, så kona ville få han til å slutte, men klarte ikke å overtale han, så hver gang han kjøpte seg en pakkerøyk, så la hun en 50 i ett skrin. Dette gjorde hun i ett år. På dagen ett år senere tok hun med seg alle 50-lappene, så sa hun; ''Nå skal jeg gjøre det samme som deg.'' Og så satte hun fyr på hele bunken med lapper.
Mannen sluttet å røyke samme dag.
Kjekt... Målbevisst kvinne...
Urban tilværelse
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

- Posts: 2715
- Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
- Contact:
Det er vel for mye å håpe at du ble kjempelei røyken, er det ikke? Lykke til hvertfall.Stine wrote:problem solved. jeg røykte opp all røyken min på 17. mai. eller var det 16? hvor var skillet?
veldig intelligent, føler jeg. røyke 40 røyk for så å slutte cold turkey.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

- Posts: 838
- Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
- Location: Tinn
