Røyking
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

- Posts: 838
- Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
- Location: Tinn
Skal du først røyke så gjør du det med stil. Noe annet enn tykke gode sigarer duger ikke. Sigarer all the way. Den skal forøvrig bare tennes med fyrstikker eller Zippo-lightere. For det er stil. Ellers kan man gå for sånn dritlang tøff pipe. Det er stilig til 1000. Kanskje jeg skal begynne for the sake of it? J/K 
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

- Posts: 838
- Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
- Location: Tinn
Sigar og pipe er kult, men man må kjøre stil ved siden av også:
Sigar (og da snakker vi ikke puslete, tynne Henry Wintermans): smoking (evnt. svart dress, hvit skjorte, svart slips), blankpussa sko og et champisglass i høyre lanke. Gull i den ene tanna. Eventuelt gangstastilen.
Pipe: her kan man enten velge den selvsagte fantasystilen (langpipestilen), med langt sølvgrått hår og skjegg, kappe og/eller frakk og kul lue. Gandalv bør være til inspirasjon for enhver "fantasypiperøyker". Ellers er det den gamle, gode "Hollywoodlooken" (kortpipestilen) som gjelder, gjerne ispedd farfars gamle diplomatfrakk.
Sigar (og da snakker vi ikke puslete, tynne Henry Wintermans): smoking (evnt. svart dress, hvit skjorte, svart slips), blankpussa sko og et champisglass i høyre lanke. Gull i den ene tanna. Eventuelt gangstastilen.
Pipe: her kan man enten velge den selvsagte fantasystilen (langpipestilen), med langt sølvgrått hår og skjegg, kappe og/eller frakk og kul lue. Gandalv bør være til inspirasjon for enhver "fantasypiperøyker". Ellers er det den gamle, gode "Hollywoodlooken" (kortpipestilen) som gjelder, gjerne ispedd farfars gamle diplomatfrakk.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
-
Stine
- Den Fortapte

- Posts: 855
- Joined: Sun May 29, 2005 11:50
- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
altså.. vet ikke helt om hverken smoking eller skjegg hadde sett spesielt stilfullt ut på meg.stefan_hoy wrote:Sigar og pipe er kult, men man må kjøre stil ved siden av også:
Sigar (og da snakker vi ikke puslete, tynne Henry Wintermans): smoking (evnt. svart dress, hvit skjorte, svart slips), blankpussa sko og et champisglass i høyre lanke. Gull i den ene tanna. Eventuelt gangstastilen.
Pipe: her kan man enten velge den selvsagte fantasystilen (langpipestilen), med langt sølvgrått hår og skjegg, kappe og/eller frakk og kul lue. Gandalv bør være til inspirasjon for enhver "fantasypiperøyker". Ellers er det den gamle, gode "Hollywoodlooken" (kortpipestilen) som gjelder, gjerne ispedd farfars gamle diplomatfrakk.
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

- Posts: 838
- Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
- Location: Tinn
Neida, men da har vi en stulfull versjon for damene også: den klassiske damen i rødt. Da har man gjerne sånn stilig "tut" på røyken som man innhalerer gjennom, silkehansker og silkekjole i rødt og perlekjede. Til hverdags kan du jo alltids bytte silken i noe annet stoff, som bumull? hm..Stine wrote:altså.. vet ikke helt om hverken smoking eller skjegg hadde sett spesielt stilfullt ut på meg.stefan_hoy wrote:Sigar og pipe er kult, men man må kjøre stil ved siden av også:
Sigar (og da snakker vi ikke puslete, tynne Henry Wintermans): smoking (evnt. svart dress, hvit skjorte, svart slips), blankpussa sko og et champisglass i høyre lanke. Gull i den ene tanna. Eventuelt gangstastilen.
Pipe: her kan man enten velge den selvsagte fantasystilen (langpipestilen), med langt sølvgrått hår og skjegg, kappe og/eller frakk og kul lue. Gandalv bør være til inspirasjon for enhver "fantasypiperøyker". Ellers er det den gamle, gode "Hollywoodlooken" (kortpipestilen) som gjelder, gjerne ispedd farfars gamle diplomatfrakk.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Ja folkens. Det er uhipt å røyke, stump den NÅ. http://www.femina.no/php/art.php?id=305758
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
I all verden, hva er det De insinuerer? Zippo-lightere er noe av det mest bannlyste som finnes i sigarverdenen. Det som gjelder er gass-lightere med ren flamme (Colibri, Porsche), indirekte antenning med en bit sedertre eller fyrstikker der alt svovelet er helt borte. Jeg røyker forresten sigarer iblant, men jeg har ingen problemer med det, og det kan ofte gå et par måneder uten.Akira wrote:Skal du først røyke så gjør du det med stil. Noe annet enn tykke gode sigarer duger ikke. Sigarer all the way. Den skal forøvrig bare tennes med fyrstikker eller Zippo-lightere. For det er stil. Ellers kan man gå for sånn dritlang tøff pipe. Det er stilig til 1000. Kanskje jeg skal begynne for the sake of it? J/K
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...

