Røyking

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Du kan kjøpe rullings! Er så billig atte :D
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

nei, da slutter jeg heller. :P
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Skal du først røyke så gjør du det med stil. Noe annet enn tykke gode sigarer duger ikke. Sigarer all the way. Den skal forøvrig bare tennes med fyrstikker eller Zippo-lightere. For det er stil. Ellers kan man gå for sånn dritlang tøff pipe. Det er stilig til 1000. Kanskje jeg skal begynne for the sake of it? J/K :lol:
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Sigar og pipe er kult, men man må kjøre stil ved siden av også:

Sigar (og da snakker vi ikke puslete, tynne Henry Wintermans): smoking (evnt. svart dress, hvit skjorte, svart slips), blankpussa sko og et champisglass i høyre lanke. Gull i den ene tanna. Eventuelt gangstastilen.

Pipe: her kan man enten velge den selvsagte fantasystilen (langpipestilen), med langt sølvgrått hår og skjegg, kappe og/eller frakk og kul lue. Gandalv bør være til inspirasjon for enhver "fantasypiperøyker". Ellers er det den gamle, gode "Hollywoodlooken" (kortpipestilen) som gjelder, gjerne ispedd farfars gamle diplomatfrakk.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1316
Joined: Mon Mar 27, 2006 18:52
Location: Oslo

Post by Shallis »

Nå får dere slutte assa=P Det er ikke noe stil ved å røyke...
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

stefan_hoy wrote:Sigar og pipe er kult, men man må kjøre stil ved siden av også:

Sigar (og da snakker vi ikke puslete, tynne Henry Wintermans): smoking (evnt. svart dress, hvit skjorte, svart slips), blankpussa sko og et champisglass i høyre lanke. Gull i den ene tanna. Eventuelt gangstastilen.

Pipe: her kan man enten velge den selvsagte fantasystilen (langpipestilen), med langt sølvgrått hår og skjegg, kappe og/eller frakk og kul lue. Gandalv bør være til inspirasjon for enhver "fantasypiperøyker". Ellers er det den gamle, gode "Hollywoodlooken" (kortpipestilen) som gjelder, gjerne ispedd farfars gamle diplomatfrakk.
altså.. vet ikke helt om hverken smoking eller skjegg hadde sett spesielt stilfullt ut på meg.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Stine wrote:
stefan_hoy wrote:Sigar og pipe er kult, men man må kjøre stil ved siden av også:

Sigar (og da snakker vi ikke puslete, tynne Henry Wintermans): smoking (evnt. svart dress, hvit skjorte, svart slips), blankpussa sko og et champisglass i høyre lanke. Gull i den ene tanna. Eventuelt gangstastilen.

Pipe: her kan man enten velge den selvsagte fantasystilen (langpipestilen), med langt sølvgrått hår og skjegg, kappe og/eller frakk og kul lue. Gandalv bør være til inspirasjon for enhver "fantasypiperøyker". Ellers er det den gamle, gode "Hollywoodlooken" (kortpipestilen) som gjelder, gjerne ispedd farfars gamle diplomatfrakk.
altså.. vet ikke helt om hverken smoking eller skjegg hadde sett spesielt stilfullt ut på meg.
Neida, men da har vi en stulfull versjon for damene også: den klassiske damen i rødt. Da har man gjerne sånn stilig "tut" på røyken som man innhalerer gjennom, silkehansker og silkekjole i rødt og perlekjede. Til hverdags kan du jo alltids bytte silken i noe annet stoff, som bumull? hm..
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer
Posts: 2735
Joined: Thu Aug 25, 2005 20:21
Location: Trondheim

Post by Faile »

nå stine. hvordan går det? :P
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 855
Joined: Sun May 29, 2005 11:50
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

Faile wrote:nå stine. hvordan går det? :P
ehem. jeg påsto aldri at jeg skulle slutte å festrøyke. så hvis vi ikke regner med den halve tipakningen som forsvant i kveld, går det bra. :P
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 1520
Joined: Wed Jun 01, 2005 18:14

Post by Akira »

Ja folkens. Det er uhipt å røyke, stump den NÅ. http://www.femina.no/php/art.php?id=305758
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Eivind
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 1470
Joined: Thu Apr 28, 2005 18:18
Location: Oslo

Post by Eivind »

De hadde veldig bra bildetekst der.
femina.no wrote:Det er til enhver tid tre av fire nordmenn som ønsker å slutte å røyke, i følge Sosial- og helsedirektoratet.
Imponerende med tanke på at bare en av tre røyker.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Det er til enhver tid tre av fire sigarettrøykende nordmenn som ønsker å slutte, ifølge Sosial- og helsedirektoratet.


Leste ihvertfall jeg,
Simen
Ta’veren
Ta’veren
Posts: 602
Joined: Sat Apr 30, 2005 14:17
Location: Lillestrøm

Post by Simen »

Jeg tror de har endra på den, for hvis du ser på diskusjonstråden nederst er det flere som har pekt på det. Hvis ikke det var eivind som skrev der òg.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

De har nok det, copypaste er jo ikke verdens vanskeligste kunst, så Eivind klarte nok det riktig.
Ajah!
Hengiven
Hengiven
Posts: 135
Joined: Fri Nov 18, 2005 23:33

Post by Ajah! »

Akira wrote:Skal du først røyke så gjør du det med stil. Noe annet enn tykke gode sigarer duger ikke. Sigarer all the way. Den skal forøvrig bare tennes med fyrstikker eller Zippo-lightere. For det er stil. Ellers kan man gå for sånn dritlang tøff pipe. Det er stilig til 1000. Kanskje jeg skal begynne for the sake of it? J/K :lol:
I all verden, hva er det De insinuerer? Zippo-lightere er noe av det mest bannlyste som finnes i sigarverdenen. Det som gjelder er gass-lightere med ren flamme (Colibri, Porsche), indirekte antenning med en bit sedertre eller fyrstikker der alt svovelet er helt borte. Jeg røyker forresten sigarer iblant, men jeg har ingen problemer med det, og det kan ofte gå et par måneder uten.
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
Post Reply