Urk, dette blir en lang sesong...
Fotball
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

I kveld er det kampen over alle folkens. De to beste fotballspillerne i verden akkurat nå trekker sabler i Paris. Henry og Ronaldinho tar med seg to meget offensive, pentspillende lag til finalen, måtte det beste laget vinne.
Når det gjelder Odd må det være klart at de er et topplag i år -har ikke tapt ennå - selv om de spiller litt for mye uavgjort. Tommy Svindal Larsen er eliteseriens beste spiller folkens.
Når det gjelder Odd må det være klart at de er et topplag i år -har ikke tapt ennå - selv om de spiller litt for mye uavgjort. Tommy Svindal Larsen er eliteseriens beste spiller folkens.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
-
Terje
- Den Gjenfødte Dragen

Joda, Svindal Larsen er god nok han, men problemet til Odd er vel at så godt som alle baller må innom han før de kan spilles framover. Og det er ikke bra å være for avhengig av en spiller...
Og utrolig nok leder Arse i CL-finalen!
Og utrolig nok leder Arse i CL-finalen!
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
- Verg., Aen., 3.315.
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Men Arsenal er veldig gode de å.
Desuten har de Henry, og han er farlig god.
Men noen andre enn meg som ble skuffet av Hauge? To veldig avgjørende avgjørelser.
Desuten har de Henry, og han er farlig god.
Men noen andre enn meg som ble skuffet av Hauge? To veldig avgjørende avgjørelser.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Wolfbrother skrev:
(slutt)
Jeg skjønner ikke hva Uefa tenkte på når det plukket ut en middels god tippeliga-dommer for å dømme verdens største klubbkamp. Hauge ødelagde hele finalen ved å vise ut Lehmann og dermed hindre Barca å score, å gi Eboue frispark da han egentlig burde vært utvist for filming (han hadde gult fra før) og den siste og avgjørende blemma var å godkjenne Barcas første mål, som var klart offside! Hadde han ikke gjort det så hadde Arsenal vunnet fordi alle kunne se at Barca ble bare mer og mer frustrerte.
Øhhh. jeg må spy!
Men når sant skal sies så var Barca best og fortjente å vinne. What goes around comes around, ikke sant?
Nå gleder jeg meg til VM. Hvem tror dere vinner? Favoritten min i år er Brasil, men jeg håper at både England, Spania og Sveits gjør det bra. Arsenal har spillere med i alle de lagene og de er avhengige av at de vokser i sommer for at AFC skal kunne utfordre Chelsea i PL.
Ellers, Heia RBK!
(slutt)
Jeg skjønner ikke hva Uefa tenkte på når det plukket ut en middels god tippeliga-dommer for å dømme verdens største klubbkamp. Hauge ødelagde hele finalen ved å vise ut Lehmann og dermed hindre Barca å score, å gi Eboue frispark da han egentlig burde vært utvist for filming (han hadde gult fra før) og den siste og avgjørende blemma var å godkjenne Barcas første mål, som var klart offside! Hadde han ikke gjort det så hadde Arsenal vunnet fordi alle kunne se at Barca ble bare mer og mer frustrerte.
Øhhh. jeg må spy!
Men når sant skal sies så var Barca best og fortjente å vinne. What goes around comes around, ikke sant?
Nå gleder jeg meg til VM. Hvem tror dere vinner? Favoritten min i år er Brasil, men jeg håper at både England, Spania og Sveits gjør det bra. Arsenal har spillere med i alle de lagene og de er avhengige av at de vokser i sommer for at AFC skal kunne utfordre Chelsea i PL.
Ellers, Heia RBK!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Er vel ingen tvil om at Hauge ikke hadde sin beste kamp, han var uheldig med særlig en avgjørelse.Lothair Mantelar wrote:Jeg skjønner ikke hva Uefa tenkte på når det plukket ut en middels god tippeliga-dommer for å dømme verdens største klubbkamp. Hauge ødelagde hele finalen ved å vise ut Lehmann og dermed hindre Barca å score, å gi Eboue frispark da han egentlig burde vært utvist for filming (han hadde gult fra før) og den siste og avgjørende blemma var å godkjenne Barcas første mål, som var klart offside! Hadde han ikke gjort det så hadde Arsenal vunnet fordi alle kunne se at Barca ble bare mer og mer frustrerte.
Øhhh. jeg må spy!
Men når sant skal sies så var Barca best og fortjente å vinne. What goes around comes around, ikke sant?![]()
Likevel er han norges beste dommer, og en av europas beste.
Utvisningen har han innrømmet at han burde ventet med, og han skulle ønske han kunne endret på den avgjørelsen. Men; i semifinalen ifjor, mellom Liverpool og Chelsea skjedde det motsatte. Dommeren lot spillet gå istedenfor å utvise Cech og gi straffespark; og Liverpool scoret det berømte målet som Mourinho enda ikke har kommet over. Da mente mange at dommeren gjorde feil dag oså...
At du kritiserer Hauge for å ikke ha sett filmingen synes jeg er helt latterlig. Det du skal gjøre, som ekte fotballelsker er å hudflette stygge Eboue som ødelegger fotballen på den måten der. Skuespill kan man drive med på teateret.
Og du sier målet til Barcelona var klart offside? Ekspertene på tv klarte ikke å avgjøre sikkert om det er offside etter mange repriser, og allikevel blir linjedommeren kritisert for å ikke ha vinket??? Regelen er at tvilen skal komme angripende lag til gode, og det skjer altfor, altfor sjeldent. Så da må vi for all del ikke kritisere dommerne når de først gjør det!
Synes synd på Hauge som ikke får dømme i VM; standarden på dommerne ville vært bedre med han. Men FIFA er jo kjent for å ta med dårlige dommere til VM; hvem husker vel ikke at både Spania og Italia ble dømt ut av forrige mesterskap?
Brasil er soleklar favoritt ja, med spisser som Ronaldo, Robinho, Baptista og Adriano.
Jeg skal sammen med fetterne mine på England - Sverige 20. juni, og heier selvsagt på Sverige
Spania har et meget godt lag i år, særlig midtbanen er sterk. Allikevel har de for vane å skuffe i mesterskap.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg er egentlig enig med deg Stefan, det er bare det at jeg er Arsenal fan og har det komplekset att jeg har vansker for å snakke stygt om dem...
Som jeg sa: what goes around, comes around. Det fikk Arsenal dessverre føle så alt for kjært mot Barca.
Jeg synes å huske at Garcias mål mot Chelsea aldri var mål. De brukte rakett-teknologi og avslørte at hele ballen var aldri i mål. Derfor mener jeg at det burde innføres videodømming for å fastlså om mål er mål eller ikke. Det er alt for mye penger på spill til at noen halvgamle dommere skal få avgjøre kampene.
Bare se i Italia. Jeg håper inderlig at de sender det Juve ned i Serie B, og ta gjerne med resten av topplagene for de har sikkert vært med på dritten selv. Dommere er mennesker, og mennesker liker penger. Helt naturlig. Ikke at jeg påstår at Hauge er korrupt, for det er han ikke.
Var det noen av dere som så tippeliga-runden i går?
Her er mitt forslag til Rundens lag (jeg har ikke sett vif-ham kam, men det er ikke så viktig...
):
Lars Hirschfeld, Christer Basma, Arnar Førsund, Frode Kippe, Tore Reginiussen, Ortiz, Frode Johnensen, Martin Andresen, Larsen, Iversen og Mifsud.
Jada, jada. Rbk var drita dårlig. Men jeg holder på mitt inntil noen andre motsier meg.
Som jeg sa: what goes around, comes around. Det fikk Arsenal dessverre føle så alt for kjært mot Barca.
Jeg synes å huske at Garcias mål mot Chelsea aldri var mål. De brukte rakett-teknologi og avslørte at hele ballen var aldri i mål. Derfor mener jeg at det burde innføres videodømming for å fastlså om mål er mål eller ikke. Det er alt for mye penger på spill til at noen halvgamle dommere skal få avgjøre kampene.
Bare se i Italia. Jeg håper inderlig at de sender det Juve ned i Serie B, og ta gjerne med resten av topplagene for de har sikkert vært med på dritten selv. Dommere er mennesker, og mennesker liker penger. Helt naturlig. Ikke at jeg påstår at Hauge er korrupt, for det er han ikke.
Var det noen av dere som så tippeliga-runden i går?
Her er mitt forslag til Rundens lag (jeg har ikke sett vif-ham kam, men det er ikke så viktig...
Lars Hirschfeld, Christer Basma, Arnar Førsund, Frode Kippe, Tore Reginiussen, Ortiz, Frode Johnensen, Martin Andresen, Larsen, Iversen og Mifsud.
Jada, jada. Rbk var drita dårlig. Men jeg holder på mitt inntil noen andre motsier meg.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Glory Glory Man United, Glory Glory Man United
and reds keep marching on on on
We are the champions, cause we're the champions,
and we will forever be the champions
When we come like a hurricane
Blowin' everyone away
There's nowhere you can run and hide
So stylish, so skillful
With an iron will too
Eleven devils side to side
We've got all the right moves
So defence is no use
Nothing's gonna get in our way
We're strong we're united
There's no way to fight it
You're never gonna keep us at bay
Manchester United foreva.
and reds keep marching on on on
We are the champions, cause we're the champions,
and we will forever be the champions
When we come like a hurricane
Blowin' everyone away
There's nowhere you can run and hide
So stylish, so skillful
With an iron will too
Eleven devils side to side
We've got all the right moves
So defence is no use
Nothing's gonna get in our way
We're strong we're united
There's no way to fight it
You're never gonna keep us at bay
Manchester United foreva.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Rakettforskningen du snakker om, ble laget av Sky Sports, og er tydelig feil. Benet til Gallas f.eks., som reddet ballen like ved streken, står f.eks. på fem-meteren. Såå lange ben har han faktisk ikke...Lothair Mantelar wrote:Jeg synes å huske at Garcias mål mot Chelsea aldri var mål. De brukte rakett-teknologi og avslørte at hele ballen var aldri i mål. Derfor mener jeg at det burde innføres videodømming for å fastlså om mål er mål eller ikke. Det er alt for mye penger på spill til at noen halvgamle dommere skal få avgjøre kampene.
http://www.liverpool.no/CDA/viewfile.aspx?ID=4609
Selvsagt hadde ikke linjedommeren denne vinkelen. Uansett har jeg aldri forstått klaginga til Mourinho, uten mål ville det blitt straffe og rødt kort. Hvem ville valgt det siste alternativet? Arsenal-fansen vet svaret.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

Jippi! Thomas Rosicky til Arsenal. Endelig en god spiller med erfaring. Ser dessverre ut som det blir slutten for Pires. Men det er kanskje på tide, han begynner å bli gammel...
Er det noen som har sett Rosicky spille regelmessig? Jeg har bare sett ham et par ganger på Dortmund og landslaget. Virker som en kvalitetsspiller. Kan han spille på kanten? Jeg vill ikke se ham skyve verken gilberto er el maestro Fabregas ut av midten.
Hvilke spillere ønsker dere til skal kjøpes til deres respektive klubber?
Jeg ønsker meg en sentral midtbanesjef lignende Martin Andresen eller Svindal Larsen til RBK. Solli har aldri vært og vil aldri bli god nok til å spille på det som skulle vært Norges beste lag.
Arsenal kunne trenge en stor, god spiss. Adebayor imponerte ikke meg, men kanskje Walcott eller van Persie slår gjennom i år... En midtstopper til hadde vært fint, også.
Er det noen som har sett Rosicky spille regelmessig? Jeg har bare sett ham et par ganger på Dortmund og landslaget. Virker som en kvalitetsspiller. Kan han spille på kanten? Jeg vill ikke se ham skyve verken gilberto er el maestro Fabregas ut av midten.
Hvilke spillere ønsker dere til skal kjøpes til deres respektive klubber?
Jeg ønsker meg en sentral midtbanesjef lignende Martin Andresen eller Svindal Larsen til RBK. Solli har aldri vært og vil aldri bli god nok til å spille på det som skulle vært Norges beste lag.
Arsenal kunne trenge en stor, god spiss. Adebayor imponerte ikke meg, men kanskje Walcott eller van Persie slår gjennom i år... En midtstopper til hadde vært fint, også.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Svindal Larsen reiser aldri fra Odd, ta mitt ord på det. Han er Gud for oss - reiste tilbake til grenland tross tilbud fra flere andre større klubber.
At Arsenal får Rosicky er gode nyheter for oss gunners-fans
Blir kalt Mozart pga den utsøkte måten han "komponerer" spillet sitt på. Ellers har jeg ikke sett han noe mer enn deg, men han er trolig meget kompetent. Hipp Hipp!
Blir spennende med Walcott i år, Henry synes å ha veldig positiv innflytelse på de yngre spillerne. Ser ikke bort fra at han slår igjennom.
At Arsenal får Rosicky er gode nyheter for oss gunners-fans
Blir spennende med Walcott i år, Henry synes å ha veldig positiv innflytelse på de yngre spillerne. Ser ikke bort fra at han slår igjennom.
..ellers kan De kalle meg Hoy.