Eksamen

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Post Reply
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Eksamen

Post by Ceres »

Eksamen: Det nærmer seg juni, og eksamenstida er i gang. For min egen del har jeg to stykk, en i anatomi og en i funksjonsundersøkelse (ortopedi). Det er ei stund til enda, litt over ei uke til første, så jeg har ikke akkurat mistet besinnelsen enda, men jeg har begynt å lese... (Alt annet ville vært selvmorderisk...)

Hva har dere eksamen i, og hvordan ligger dere an?
Urban tilværelse
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Har to eksamener. Den første er til fredag i kognitiv-, biologisk-, og utviklingspsykologi. Har lest det meste av pensum, men skulle lest mer!

Den andre er til mandag, i personlighets- og sosialpsykologi, samt psykologisk metode. Har ikke åpnet de to siste bøkene ennå, selv om jeg har halveis kontroll over de. Sliter litt med denn, tærer på nervene. Leser som en gud på forelesningsnotatene nå, mens jeg sitter på forumet og babler..
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Jeg er også overaktiv i eksamensperiodene, Hoy. Du er ikke alene!

Hvilket år går du på? (Har spurt før tror jeg).
Urban tilværelse
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Hehe, godt å høre. Er førsteårsstudent bare, og året var bare for å samle litt poeng og erfaring til senere studier. Har dermed ikke vært så veldig motivert for å lese i motsetning til f.eks. de som satser liv og helse på å komme inn på profesjonsstudiet i psykologi.

Vet ikke helt hva jeg skal bli, men sikter meg mot journalist eller diplomat (!) for øyeblikket, blir nok endel hardere lesing fra min side når jeg liksom vet at jeg er på "rett" studium :)
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Det er ikke halvparten så imponerende som de eksamnene dere har, som jeg ikke skjønner at dere husker navnet på=P men går da i tiende, og har foreløpig hatt skriftelig eksamen i engelsk, også skal jeg vel opp i muntlig, hvis ikke disse lærerene får ræva i gir og begynner å streike snart! **HåpePåStreik**
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Har eksamen i Hinduismen på 200-nivå (gamalt mellomfag, med andre ord) og Systematisk religionsvitskap på same. Hinduismeeksamenen er sekstimers skuleeksamen, den hadde eg faktisk før i dag, trur den gjekk meget bra, skjønt det er jo når ein trur slikt at fallhøgden er størst. :lol: Den andre, derimot, er eg veldig bekymra over. Eksamensformen er semesteroppgåve, og endeleg versjon skal leverest fredag andre juni. Faget er tørt i utgangspunktet, og pensumutvalget legg vekt på alle aspektene ved faget eg likar minst, så eg har minimal entusiasme der òg. Men eg har såpass gode karakterar i religionsvitskap at om eg skulle ende opp med å søke master i faget treng eg berre ein E på denne oppgåva for å nå minstekravet for opptak uansett, og herregud, eg må då klare stå på den.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Hva for du jobb som da Loki? Religionsforker eller lærer?
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Det fyres løs med eksamner i Lillestrøm og nå snart. I morgen får vi vite hva vi kommer opp i skriftlig (enten IT, matte eller tysk for meg og Stefan, matte, fysikk eller tysk for Eivind), som vil finne sted neste fredag. På mandag og onsdag vil det være norsk eksamner, og en torsdag eller fredag om to uker vil det være muntlig (tysk, historie, matte, religion, norsk).
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Shallis wrote:Det er ikke halvparten så imponerende som de eksamnene dere har, som jeg ikke skjønner at dere husker navnet på=P men går da i tiende, og har foreløpig hatt skriftelig eksamen i engelsk, også skal jeg vel opp i muntlig, hvis ikke disse lærerene får ræva i gir og begynner å streike snart! **HåpePåStreik**
Kanskje ikke har de så fancy navn, men de er minst like viktige, og vi har alle vært gjennom det også!

Hva ønsker du å komme opp i i muntlig da Shallis?
Urban tilværelse
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Vi i tiende i min klasse kom opp i engelsk skriftelig (ikke hatt muntlig enda). Det var jo overaskende hvor likt det var en tentamen.

Skal vel klare enten fem eller seks tror jeg, alt etter hvor mye vekt sensoren legger på paragrafer, og om det er mye høyere krav enn ved en tentamen?

Sitter vel å håper på muntelig i engelsk og. Da slipper jeg å pugge stoff, trenger på snakke litt, og lytte til engelsk...
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

vi får vite skriftelig imorgen. jeg vil opp i matte eller økonomi.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Falya
Hengiven
Hengiven

Post by Falya »

Jeg skriver særemne akkurat nå, 8juni skal jeg opp i tegning,form,farge og kunst og kulturhistorie.
Hørte noen om at klassen min ble trukket ut til å komme opp i matte eller naturfag, blir i så fall neste fredag.

Hadde muntligprøve i naturfag med læreren i dag, fordi jeg hadde gått glipp av en prøve, fikk 5 :D Må si jeg er ganske stolt. Har en dryss med andre prøver,er ikke sikker på hvor mange lenger..... :?

Lykke til alle sammen! :wink:
Falya daughter of Rembold
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

stefan_hoy wrote:Hva for du jobb som da Loki? Religionsforker eller lærer?
Har ikkje filla peiling. Er så mange år til eg har tatt alle fagene eg har lyst til å ta uansett at det er meiningslaust å gå og plage seg sjølv med tanken på å måtte gjere noko etterpå.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

På mandag blir det bokmål, på onsdag nynorsk, på fredag et fag jeg får vite i morra og den 15 juni er det muntlig.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Stefan
Ta’veren
Ta’veren

Post by Stefan »

Wolfbrother wrote:Vi i tiende i min klasse kom opp i engelsk skriftelig (ikke hatt muntlig enda). Det var jo overaskende hvor likt det var en tentamen.

Skal vel klare enten fem eller seks tror jeg, alt etter hvor mye vekt sensoren legger på paragrafer, og om det er mye høyere krav enn ved en tentamen?
Tentamen er en forberedelse på eksamen, så de bør være så like som mulig. Noen ganger får man faktisk tidligere eksamensoppgaver på tentamen.

Selv håper jeg å komme opp i matte både skriftlig og muntlig, og gleder meg til å bli ferdig med norskfaget. Gruer meg til å presse fram nynorskstilen.
Post Reply