Forfatterspire?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
Forfatterspire?
Jeg holder på å skrive en bok, og så lurer jeg på om dere kan hjelpe meg.
Jeg sliter litt med å finne på navn, så om noen kunne være så snill å komme med forslag på navn til byer, sjøer, personer, fjell, skoger osv. blir jeg kjempeglad! Kanskje jeg legger ut boka her også, hvis jeg tør....
Egentlig skal det bli en serie på tre bøker, men foreløpig: Boka!
Jeg skal skrive bok om et helt nytt univers, så ukjent/spesielle navn er å foretrekke.
(jeg må vel si jeg er litt stolt av meg selv for at jeg virkelig skal realisere dette...)
Samtidig tenkte jeg at hvis det er andre som trenger hjelp eller vil vise noe de har skrevet, så kan de legge det ut her. Det er bare å skrive!
Jeg sliter litt med å finne på navn, så om noen kunne være så snill å komme med forslag på navn til byer, sjøer, personer, fjell, skoger osv. blir jeg kjempeglad! Kanskje jeg legger ut boka her også, hvis jeg tør....
Egentlig skal det bli en serie på tre bøker, men foreløpig: Boka!
Jeg skal skrive bok om et helt nytt univers, så ukjent/spesielle navn er å foretrekke.
(jeg må vel si jeg er litt stolt av meg selv for at jeg virkelig skal realisere dette...)
Samtidig tenkte jeg at hvis det er andre som trenger hjelp eller vil vise noe de har skrevet, så kan de legge det ut her. Det er bare å skrive!
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Tror egentlig ikke vi kan hjelpe så mye her, et forfattet univers skal være spesielt og gjennomført, hvis du får navn fra flere forskjellige hold som er ganske forskjellige blir det ikke så troverdig. På en annen side blir som regel bøker/historier man er ganske alene om best, da de, som sagt, blir mer gjennomført.
Edit: Lykke til likevel.
Edit: Lykke til likevel.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Hei så bra at det er noen andre enn meg som skriver, holder på å lage bokserie selv, skal sende inn boka til forlaget til høst/vinter. Skal bli en Fantasy serie, vet ikke sikkert hvor lang den blir ennå? Vi får se? Har også laget kart, univers m.m.
Lykke til til deg, du har mye jobbing foran deg
Tips1: Tenk endelser når du lager byer
Lykke til til deg, du har mye jobbing foran deg
Tips1: Tenk endelser når du lager byer
Falya daughter of Rembold
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Nynaeve: Hadde vært kult å få litt informasjon om verdenen og selve historien hvis du vil ha hjelp. Hvis du ikke vil røpe for mye for alle og en hver så send på PM\MSN\E-Post.. Så skal jeg hjelpe så godt jeg kan..
Gjelder Falya også, hvis du er interessert.
EDIT: driver faktisk med et bokprosjekt (kanskje serie) selv. Vet ikke hvordan jeg skal forklare hva problemet er, men jeg kommer liksom aldri skikkelig igang p.g.a. at jeg aldri klarer å ta avgjørelser angående de viktige delene, som f.eks hva for slags konflikt, ondskap, plot og sånt.. Har rett og slett for mange idèer..
Gjelder Falya også, hvis du er interessert.
EDIT: driver faktisk med et bokprosjekt (kanskje serie) selv. Vet ikke hvordan jeg skal forklare hva problemet er, men jeg kommer liksom aldri skikkelig igang p.g.a. at jeg aldri klarer å ta avgjørelser angående de viktige delene, som f.eks hva for slags konflikt, ondskap, plot og sånt.. Har rett og slett for mange idèer..
Last edited by Lothar on Tue May 23, 2006 20:17, edited 1 time in total.
kan vise deg en side der jeg har et utkast, men vil ikke røpe for mye, ettersom hvis du legger ut mere enn 3-5 sider kan ikke forlaget gi det ut, er masse lover om sånt. Så til dere som skriver ikke legg ut for mye!!!!Har du lagt ut kartene og det? Det hadde vært kjempegøy å lese noe dere har skrevet
Takk takk for tilbudet, men det går ganske greit. Har holdt på i 2år jeg. Har planlagt for 13bøker, ja du leste rett. Men den kan alltids bli lengere
Jeg blir 17. 8.juni
Ja ok, men må si at det ikke er perfeksjonert for feil og sånt, ettersom hvis jeg henger meg opp i det kommer jeg meg aldri videre, men det er bare et utkast, ok 
Dessuten vil jeg nekte å tro at RJ eller andre forfattere leverte inn et feilfritt 1.utkast!
Dessuten vil jeg nekte å tro at RJ eller andre forfattere leverte inn et feilfritt 1.utkast!
Last edited by Falya on Tue May 23, 2006 23:04, edited 1 time in total.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

For folk med skrivekløe kan jeg anbefale rollespill av diverse slag, enten våres eget Den Store Jakten På Hornet, eller andre rollespill forskjellige steder.
Jeg har såvidt begynt på litt småsaker jeg også, starter veldig flott. Så skriver jeg meg fast eller noe slikt. Kjedelige saker det der. Og skriver jeg meg ikke fast så mangler jeg inspirasjon til å skrive. Kjedelige greier.Lothar wrote:EDIT: driver faktisk med et bokprosjekt (kanskje serie) selv. Vet ikke hvordan jeg skal forklare hva problemet er, men jeg kommer liksom aldri skikkelig igang p.g.a. at jeg aldri klarer å ta avgjørelser angående de viktige delene, som f.eks hva for slags konflikt, ondskap, plot og sånt.. Har rett og slett for mange idèer..
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

Jeg er 15 år, og jeg bestemte meg i går kveld(!) for å skrive bok. Har allerede kommet langt med idèen og sånt. Det er nok fordi jeg lå og tenkte på det fra kl. halv 11 til ved 2-tiden om natta.
Også har jeg prøvd å tegne kart! Det er en stor nyhet i seg selv, siden jeg ellers aldri tegner.
Jeg må nok tegne kartet litt større før jeg kan legge det ut, for akkurat nå er det bar krotet ned i matematikk-boka mi (jeg kjedet meg i timen, skjønner dere).
Også har jeg prøvd å tegne kart! Det er en stor nyhet i seg selv, siden jeg ellers aldri tegner.
Jeg må nok tegne kartet litt større før jeg kan legge det ut, for akkurat nå er det bar krotet ned i matematikk-boka mi (jeg kjedet meg i timen, skjønner dere).
Don't have sex. You'll get pregnant and die!