Tv-serier

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Locked
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ceres wrote:Ja - Ted hadde et virkelig råttent plott, men den kunne ha vært så utrolig bra... Hadde bare Ted ikke vært en robot, men en virkelig mann... (Og uten drepinga av han, selvfølgelig). Den hadde vært en utmerket måte å utforske Buffys forhold til det å eventuelt få en ny far, og Buffys forhold til sin mor. Episoden var rett og slett virkelig bra helt til han ble robot-fyr.
Nettopp. Den robotgreia var der nok hovudsakeleg for å gi dei ein enkel måte å kunne la fyren "bli borte" på. Skjønt eg skjønnar ikkje kvifor dei ikkje kunne tweaka ting litt og satt han i fengsel i staden.
Og at Oz er et år eldre er liksom ikke så nøye for meg. Det var ganske mange episoder på rappen hvor han bare var borte vekk. Det var sært.
Vel, eg veit ikkje med deg, men min erfaring er at det tek litt tid før nokon blir integrert inn i ein vennegjeng når dei hovudsakeleg kun er eit bekjentskap av ein i gjengen. Ville vore merkeleg om Oz over natta plutseleg hang støtt rundt dei.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Joda, enig i det, men han kunne da i det minste gjort en opptreden i disse episodene på slutten. (Det irriterte meg sterkt.)

(Og btw... Msn'n min fungerer ikke for tida, for dem som skulle lure...)
Urban tilværelse
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Ted ble forøvrig spilt av samme skuespiller som spilte faren til JD i Scrubs... :)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

John Ritter, måtte han kvile i fred.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Gud velsigne hans sjel. :(
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Vil bare oppdatere dere og si at jeg er i gang med sesong tre nå. Buffy, altså. Har også her sett noen episoder før, men dog. Mye bra her. Likte spesielt godt Lovers Walk og The Wish. Har desverre ikke kommet lenger.

Ser også litt videre på Angel sesong en, men har heller ikke her kommet så langt. Buffy-episoden var ikke helt det store, desverre... Men jeg kommer til å se videre uansett. Liker Angel godt alt i alt, og Cordelia også, faktisk. Hehe...
Urban tilværelse
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Sesong 1 har nokre meget gode Faith-episoder når du kjem eit stykke inn i den, direkte fortsettelse på episodene hennar i sesong 4 av Buffy. :D
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Hm... Faith har aldri enda vært blant mine favoritter. Håper du har rett når du sier det blir bedre.

Vel vel. Angel er forresten ikke særlig rask av seg. :cry: Men har da enda litt igjen på sesong tre på buffy.
Urban tilværelse
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Da har jeg endelig lastet ned the OC. Har sett de to første episodene, og damn! Gode episoder! Tror jeg kan bli hekta..
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

stefan_hoy wrote:Da har jeg endelig lastet ned the OC. Har sett de to første episodene, og damn! Gode episoder! Tror jeg kan bli hekta..
Jeg tror du er godt på vei til å bli nytt favorittmedlem! :wink: Uansett, stå på. Du har mye godt i vente.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ceres wrote:Hm... Faith har aldri enda vært blant mine favoritter.
Faith er av ein eller annan grunn desidert best på "Angel". Muligens fordi heile "menneskelege svakheitar og mørke sider"-temaet passar betre der, veit ikkje. Men episodane hennar på Angel er klart betre enn dei på Buffy.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Loki wrote:
Ceres wrote:Hm... Faith har aldri enda vært blant mine favoritter.
Faith er av ein eller annan grunn desidert best på "Angel". Muligens fordi heile "menneskelege svakheitar og mørke sider"-temaet passar betre der, veit ikkje. Men episodane hennar på Angel er klart betre enn dei på Buffy.
Karakteren har voldsomt potensial. Blir kjekt å følge henne ut i Angel. Jeg har snart kommet til episoden hvor Buffy denger henne og hun blir bevisstløs nå.

Det er litt synd at av de sesong tre episodene jeg har sett er de fleste helt på slutten. Gjør liksom sesongen litt mindre opplevelsesrik for min del. Synes helt klart at de beste episodene til nå har vært Lovers Walk og The Wish. Utrolig bra intro til Anya. Litt i en episode her, litt der...

Den er egentlig ganske god den episoden Dopplegangerland - hvor Willow blir vampyr. Det var bra spilt og skrevet.

Men yndligsepisoden min er selvsagt Spikes episode. "Hello Joyce..." og "Why don't you come on in, Angenl?" Weee! :)
Urban tilværelse
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ja, det er ein grunn for at trailerene for Buffy sesong 3 (ekstramateriale på ein av DVDene) viser noko ala fire ulike klipp av Spike frå "Lover's Walk" og dermed later som om han er langt meir med i sesongen enn han er. :lol:
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Men det er en herlig episode også da. Hele plottet - Cordelias kommentar om hvilken idiot som vil tilbake hit, Spikes kjærlighetssorg. Spikes besøk hos Joyce. Elsker den grimasen han gjør over nakken til Joyce mens Angel står i døra... Og "Han har dem antakeligvis bare på fabrikken..." Hm...

Jeg kan ikke noe for å smile når jeg tenker på den episoden. Uansett...

Noen som så at Piratebay ble utsatt for en heftig razzia i går? Sto i vg...
Urban tilværelse
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Ceres wrote:Jeg kan ikke noe for å smile når jeg tenker på den episoden. Uansett...
Liker den sjølv, eg. :D "I'll find her, then I'll tie her up, and I'll torture her until she loves me again." *nikke besluttsomt* XD
Noen som så at Piratebay ble utsatt for en heftig razzia i går? Sto i vg...
Nei, det hadde eg ikkje fått med meg, gitt. Men eg brukar hovudsakeleg torrentspy, så vedgår ikkje meg. :lol:
Locked