Enheten?

Still dine spørsmål fra bøkene

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Enheten?

Post by Lothair Mantelar »

I disse eksamens tider så prøver jeg alltid å holde nervene i sjakk ved å bruke Rands tanketriks. I boka så beskrives det som om at man mater alle følelsene i en en flamme, og når du er "tom" så blir du flytende utenpå ditt eget sinn, kald som stål.

Er ikke dette en fantastisk ting å få til? Jeg har prøvd og prøvd, men får det rett og slett ikke til. Kan noen hjelpe meg med dette. Kanskje forklare det nøyere og gi meg noen tips? Jeg regner nesten med at det må være noen buddhistiske munker som lurer rundt i dette forumet, klare til å hoppe frem med all slags meditasjontriks. :D

Hvis dere har noen andre triks dere bruker for å holde roen, så nøl ikke med å med å poste dem. Alt mottas med takk!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Hvis dere har noen andre triks dere bruker for å holde roen, så nøl ikke med å med å poste dem. Alt mottas med takk!
Ta deg et par pils.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Kjetil wrote:
Ta deg et par pils.
Barn tilstede her Kjetil! Hvitekappenes gamle leder blant dem.
Urban tilværelse
Falya
Hengiven
Hengiven

Post by Falya »

Tenker at man tømmer hodet for tanker og stenger alt ute slik at du bare sitter igjen med seg selv. Få fram en indre ro, noen av det samme som på yoga, men uten selve øvelsene. Ikke fokuser på problemet, men løsningen. Yoga fokusere på å få sansene til å komme fram med den indre ronen, som igjen skaper velvære.
Falya daughter of Rembold
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Hvem har sagt at hvitekapper ikke får drikke? Synes å huske at de tar seg et glass vin både i ny og ne. :D

Er jeg den eneste som har prøvd å komme in i enheten?
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Lothar
Asha’man
Asha’man

Post by Lothar »

Jeg har prøvd.. uten å lykkes nevneverdig..
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Har liten tro på den. Skulle heller ha brukt tiden på å overvise folk om at jeg er ta'veren 8)
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Wolfbrother wrote:Har liten tro på den. Skulle heller ha brukt tiden på å overvise folk om at jeg er ta'veren 8)
Et triks som virker som folkene i WoT gjerne skulle vært foruten.

Dessuten liker ikke vi hvitekapper slike ta'verener. :D
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Funkar fett for meg. Er bare å mate alle tankar, også nye som dukkar opp, inn i flamma, så sit ein igjen med...ingenting...
*kripe saidin*
:twisted:
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General

Ashaman wrote:Funkar fett for meg. Er bare å mate alle tankar, også nye som dukkar opp, inn i flamma, så sit ein igjen med...ingenting...
*kripe saidin*
:twisted:
Kanskje det bare er det at jeg ikke har gnisten...
:(
the black wind
Hengiven
Hengiven

Post by the black wind »

jeg tror du bare må øve..
det stod jo det i bøkene også at man må øve seg vis jeg ikke tar helt feil nå da..

Lan kan jo gjøre dette så jeg tror ikke det har noe med gnisten ;)

jeg tror jeg vet om følelsen... omtrent den samme når jeg skal gå en kata*
på treningen vårs. jeg fokusrere på oppgaven foran meg og konsentrerer meg bare om det. Er i et med kroppen :lol:

* ting vi gjør i karaten
like a butterfly i fly
like a rock i fall
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Kjetil wrote:
Ta deg et par pils.
Eller, hvis du for eksempel er mindreårig eller avholdsmann, napp løken. Bidrar til å løse opp spenninger og sånt.
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Hvis du er jente da?
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Få deg et ligg. Er mange bra karer der ute..nei faen, blir annerledes med jenter. Kjøp duftlys.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Neinei, dere er helt på jordet. Spis sjokolade, hør på rolig musikk, tenn på noen stearinlys og ta et bad. Helst alt samtidig. Eventuelt med ansiktsmaske.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Locked