Jeg sjekket overskriftene på trådene i dette forumet og oppdaget til min forferdelse at ingen av dem omtaler Enders spill av Orson Scott Card!
Dette er en liten litterær katastrofe etter min mening, siden den er regnet som en klassisker innen Sci-Fi-miljøet, og av meg.
Noen bøker greier du ikke å legge fra deg før du er ferdig, slik er Enders spill. Har du ikke lest den, så løp og kjøp!
Har noen andre lest denne boken eller andre bøker av Orson Scott Card?
Jeg har lest hele Ender-serien, i tillegg til bøkene om Bønna og broren. De er også veldig gode og anbefales på det sterkeste.
Enders spill
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
-
- Kaptein-General
- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Enders spill
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Jeg har bare lest Ender spill, men har veldig lyst til å lese mere av serie, får bli et sommerproskjet. Du har rett Orson Scott Card er en fantastisk forfatter og bøkene er kjempe gode!!!! Leste Ender Spill på kort tid. For dere som ikke har lest denne er den til å anbefale 

Falya daughter of Rembold
-
- Den Fortapte
Ender's Game (1985) is the best-known novel by Orson Scott Card, set in a future where mankind is facing annihilation by an alien society, the insectoid "Buggers" (more formally known as "Formics"). Having barely survived two separate Bugger invasions, humanity institutes a program for the breeding and training of military geniuses from a very young age to supply commanders for their fleets in hopes of surviving a projected third invasion.
The book originated as a science fiction novelette in Analog magazine (1977) and Card later expanded the novel into the Ender's Game series, dealing with the long-term results of the war
The original novelette is merely a snapshot of Ender's experiences in Battle School and Command School; the full-length novel is a more encompassing work dealing with Ender's life before, during, and after the war, and it also contains some passages describing the political exploits of his older siblings back on Earth. Card has stated that Ender's Game was written specifically to establish the character of Ender for his role of the Speaker in Speaker for the Dead, the outline for which he had written before novelizing Ender's Game.
Books by Card:
Ender's Game
Speaker for the Dead
Xenocide
Children of the Mind
Second series:
Ender's Shadow
Shadow of the Hegemon
Shadow Puppets
Shadow of the Giant
Shadows in Flight
Other:
First Meetings
The book originated as a science fiction novelette in Analog magazine (1977) and Card later expanded the novel into the Ender's Game series, dealing with the long-term results of the war
The original novelette is merely a snapshot of Ender's experiences in Battle School and Command School; the full-length novel is a more encompassing work dealing with Ender's life before, during, and after the war, and it also contains some passages describing the political exploits of his older siblings back on Earth. Card has stated that Ender's Game was written specifically to establish the character of Ender for his role of the Speaker in Speaker for the Dead, the outline for which he had written before novelizing Ender's Game.
Books by Card:
Ender's Game
Speaker for the Dead
Xenocide
Children of the Mind
Second series:
Ender's Shadow
Shadow of the Hegemon
Shadow Puppets
Shadow of the Giant
Shadows in Flight
Other:
First Meetings
Falya daughter of Rembold
Jeg har også lest Enders Spill. Anbefales på det sterkeste.
Jeg leste den i begynnelsen av 8. klasse, så jeg husker ikke alt som skjedde, men handlingen utspilte seg i verdensrommet.
Selv likte jeg slutten veldig godt.
Jeg har bare lest denne boka, jeg også. Har ikke hørt at det var flere bøker.
Jeg leste den i begynnelsen av 8. klasse, så jeg husker ikke alt som skjedde, men handlingen utspilte seg i verdensrommet.
Selv likte jeg slutten veldig godt.
Jeg har bare lest denne boka, jeg også. Har ikke hørt at det var flere bøker.
Don't have sex. You'll get pregnant and die!
-
- Kaptein-General
- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Det er dessverre slik at ikke mange kjenner til at det er flere bøker i serien. De finnes alle i Norge, men hvis ditt lokale bibliotek er som mitt, så må du nok bestille.
Jeg anbefaler alle å lese disse bøkene. De står ikke tilbake for noe, så kjør i vei og prøv!
Jeg anbefaler alle å lese disse bøkene. De står ikke tilbake for noe, så kjør i vei og prøv!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
-
- Kaptein-General
Jo, men jeg tror ikke alle de bøkene holdt så høy kvalitet. Men jeg skal ikke være for sikker, siden jeg bare har lest om serien.Terje wrote:Er det ikke Card som har skrevet om (Alvin?) Maker også?