Men, seriøst, det blir mindre simplistisk etter kvart, i "Magician" og forsåvidt i resten av Riftwar skin det veldig gjennom at dette er satt i ei verd som Feist og hans kameratar opprinneleg konstruerte for å spele rollespel i, det aspektet blir mindre tydeleg med tida.
Hva leser du for tiden?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki
Jepp, Feist er litt simplistisk, særleg i dei tidlegare bøkene sine, men god og engasjerende likevel - som kombinert med småsimplistisk skrivemåte gjer at bøkene hans er fantastisk fort gjort å lese, og det er jo eit pluss.
Men, seriøst, det blir mindre simplistisk etter kvart, i "Magician" og forsåvidt i resten av Riftwar skin det veldig gjennom at dette er satt i ei verd som Feist og hans kameratar opprinneleg konstruerte for å spele rollespel i, det aspektet blir mindre tydeleg med tida.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Akkurat nå leser jeg The Historian. Stilig bok! Leser også for første gang Ringenes Herre selv.. Merkelig at jeg ikke har lest den siden Pappa leste den høyt for meg.. Dessuten er jeg midt oppe i Haikerens Guide til Galaksen og Jordens Barn.. Også leser jeg mange fine tyske verb ting til prøve! Ikke det artigste lesestoffet i verden.. Men, men.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
-
Stine
- Den Fortapte

- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
akkurat nå leser jeg norsk :/
men sånn bortsett fra disse muntligdagene, leser jeg en novellesamling som heter Diskrete kulisser.
ble ferdig med Elvene vasker klovnene rene av Tore Tveit i går, og den likte jeg godt. og før det igjen Modellen av Saabye Christensen, som jeg likte enda bedre. men jeg svelger som regel alt fra den kanten med liv og lyst, så det var ikke noe sjokk.
men sånn bortsett fra disse muntligdagene, leser jeg en novellesamling som heter Diskrete kulisser.
ble ferdig med Elvene vasker klovnene rene av Tore Tveit i går, og den likte jeg godt. og før det igjen Modellen av Saabye Christensen, som jeg likte enda bedre. men jeg svelger som regel alt fra den kanten med liv og lyst, så det var ikke noe sjokk.
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

Leser faktisk Tidshjulet oppatt nå. Har kommet til TGH.
Det er stas og lese en serie eller en bok igjen, for man ser ting fra en litt annen synsvinkel, men det gir også fra seg en eim av bortkastet tid. En har jo tross alt lest det fra før, og det fins jo sinnsykt mye bra litteratur der ute, sant?
Gøy er det uansett.
Det er stas og lese en serie eller en bok igjen, for man ser ting fra en litt annen synsvinkel, men det gir også fra seg en eim av bortkastet tid. En har jo tross alt lest det fra før, og det fins jo sinnsykt mye bra litteratur der ute, sant?
Gøy er det uansett.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Skjønner godt hva du mener, men en vakker dag blir jeg vel nødt til å lese igjennom hele serien igjen..
Akkurat nå leser jeg på siste delen av Sagaen om Belgarion, som forsåvidt har vært litt skuffende...
Akkurat nå leser jeg på siste delen av Sagaen om Belgarion, som forsåvidt har vært litt skuffende...
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Leste "Gardens of the Moon" nyleg, byrja på "American Gods" i går, er over ein tredjedels ferdig alt, herleg lesning. Ikkje like engasjerende karaktermessig og plottmessig som GotM, men til gjengjeld er den langt meir lettlest og smart skreve - eg blir avhengig av å lese i den, og tek meg sjølv i å lese i den i timesvis på dagtid, noko eg ytterst sjeldan gjer med bøker lengre. (Eg tilbrakte heile mellomskulen, ungdomsskulen og mesteparten av videregåande med å lese bøker heile dagane, men etter VKI har det blitt smått... hovudsakeleg lesing på båttur, togtur, og på senga etter det)
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Jeg leser også American Gods nå, og må si at jeg er oppslukt.
Det er ei bok som flyter, hvis dere skjønner. Du bare setter deg ned i stolen og lar deg rive med. Ikke som om du sitter på en berg-og-dal-bane, men mer som ei strømmende elv som drar deg under. Absolutt å anbefale.
Jeg stakk innom Outland og kjøpte The Bonehunters, Anansi Boys og Neverwhere. Jeg har derfor mye å se fram til på litteratur fronten
Takk til Terje som ga meg ideen til å lese Gaiman og Erikson. Tusen, tusen takk
Det er ei bok som flyter, hvis dere skjønner. Du bare setter deg ned i stolen og lar deg rive med. Ikke som om du sitter på en berg-og-dal-bane, men mer som ei strømmende elv som drar deg under. Absolutt å anbefale.
Jeg stakk innom Outland og kjøpte The Bonehunters, Anansi Boys og Neverwhere. Jeg har derfor mye å se fram til på litteratur fronten
Takk til Terje som ga meg ideen til å lese Gaiman og Erikson. Tusen, tusen takk
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Må sei eg er veldig overraska over kor bra den heller uortodokse kapittelbruken fungerar - kvart kapittel har fyrst ein del om hovudplottet, så ei lita overskrift, og etter den følgjer ei sjølvstendig lita historie som ofte fungerar fint som frittstände noveller men har vidare betydning i historia.
Og kva uvettig pengebruk angår...
Hadde ei liknande liste. Bestilte nyleg fire bøker av Malazan (ikkje den siste) pluss Narnia. Vart berre 551kr for meg.Loki wrote:Og kva uvettig pengebruk angår...
So når berre Bokkilden får sendt meg alle bøkene (fekk Midnight Tides i dag. Trur eg venter litt med den...) vert det ein liten Malazan-periode. Før den tid må eg gjere meg ferdig med Naturens Kode, som eg fekk til jul.
-
Lothair Mantelar
- Kaptein-General

- Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.
Dette er da slettes ikke uvettig, Loki. Det er fullt forståelig og hadde du ikke gjort det så ville du vært gal!Loki wrote:
Si gjerne ifra om bøkene om Broach er bra eller ikke. Jeg lurer på om jeg skal lese dem i sommer...
Jeg håper du er heldigere enn meg. Jeg bestilte House of Chains og Mignight tides fra Bokkilden, og det tok f*** **** ###&&% over en ****** måned før HoC kom fram. MiT tok derimot nærmere en uke. Sykt irriternde!incanus wrote:
Hadde ei liknande liste. Bestilte nyleg fire bøker av Malazan (ikkje den siste) pluss Narnia. Vart berre 551kr for meg.
So når berre Bokkilden får sendt meg alle bøkene (fekk Midnight Tides i dag. Trur eg venter litt med den...) vert det ein liten Malazan-periode. Før den tid må eg gjere meg ferdig med Naturens Kode, som eg fekk til jul
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov