Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Så det er det han spør etter ja. Men da kan vi svare på og delvis lure det inn i topic også da. Jeg vil lese den både fordi det er ganske bra eventyr der, fordi det er gøy å vite hva folk snakker om og for å finne logiske brister og lignende jeg kan skrive "morsomme" blogger om.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

incanus wrote:Ho spør om grunnen til at du vil lese bibelen er at den omtalar gjetarar. (trur eg...)
Hva har skjedd her? Jeg er en han! Og jeg lurte på hvorfor d ville lese bibelen.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Torbjørn
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Torbjørn »

Oops, det var ikkje meininga. Kanskje eg i farten tenkte det var Shallis som hadde spurd (ho hadde innlegget rett før deg).
Eivind
Ta’veren
Ta’veren

Post by Eivind »

Nå har jeg bestilt bok 2 av ASoIaF på den lokale bokhandleren. Kommer om to uker, gleder meg :D

edit: Wow, snakk om service. Mens jeg var på vei hjem, så ringte de meg og la igjen beskjed på mobilsvaren at de hadde funnet boka og at jeg kunne komme å hente den. Når jeg kom tilbake, så var det litt kø i den ene kassa. Ekspeditøren jeg hadde snakket med bladde igjennom en perm med en kunde foran seg. Kunden, en 55+ årig dame, hevdet at hun hadde bestilt en bok flere ganger, men de kunne ikke finne noen bestilling. Hun ble veldig sur, og kalte ekspeditøren en sur kjerring. Jeg følte at jeg måtte si noe, for jeg hadde et helt motsatt inntrykk av henne. Bedre service har jeg knappt fått i en butikk før, og jeg sa dette og da forlot kunden åstedet med raske steg, og det ble endelig min tur foran kassa :roll:
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Hehehe, veldig bra, godt at nokon lekser opp for dei sure kundene, for dei ansatte sjølve kan jo ikkje akkurat gjere det.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Asphyxiate wrote: #justice4Glûg!!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

For øyeblikket leser jeg Legendene om Narnia, lest tre eller fire av dem nå. Og du hvor morsomt det er å lese barnebøker. Mange gode sitater der gitt.

Men siden vi nå fikk besøk av noen som skulle på studiereise etter å ha lest boka Mors og fars historie av Edvard Hoem bestemte jeg meg for å pløye gjennom den så jeg kunne følge med i praten som skjer nå. For boka handler da om foreldrene til Edvard Hoem, faren fra Hoem i Romsdal, mora fra en gård i bygda her, Øyer. Da jeg satte meg ned med boka trodde jeg at det skulle bli artigst med litt lokalhistorie, men saken er at boka er skrevet kjempebra med, som de sier på baksiden, "renskåret, god nynorsk" og ei kjempefin romantisk historie om hvordan to par møttes, begge med sine bakgrunner.

Så er det vel tilbake til Narnia da :P
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

I dag fikk jeg A Feast For Crows. Skal få startet på den nå.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Og eg har mottatt "Deadhouse Gates", så no blir det Malazean igjen.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Kjøpte meg A Feast for Crows idag, skal begynne på den i kveld tenker jeg.
Det mer spennende var at jeg fant The Hedge Knight av G. R. R. Martin, en prequel til sagaen som jeg ikke har hørt om før.

Noen som vet noe om den?
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Joda, den var opprinneleg skreve til fantasy-novellesamlinga "Legends" og har vel sidan blitt utgitt i eige bind, trur eg. (Eg har "Legends"-boka den er i, så sikker er eg ikkje) Den finst dessutan i teikneserieform òg. Martin har skreve ein oppfølgjar til "Hedge Knight" i "Legends II"-samlinga, "The Sworn Sword", og har vel meir eller mindre lova at det vil bli minst ein til.
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Hmm, jeg vet at jeg har noen legendssamlinger, men finner dem ikke for øyeblikket, litt rotete her for å si det mildt. Har i det minste legendsboka som NS er på.

The Hedge Knight som jeg kjøpte, så så pen ut, at jeg trodde det var noe nytt og tøft, innbundet i plast til og med, men kanskje jeg har den alt. Tøft :O
Loki
Nae’blis
Nae’blis

Post by Loki »

Er forresten ein del småreferanser til "Hedge Knight"-karakterer i "Feast". :D (Stort sett av typen "tilfeldig detalj kun dei som har lese Hedge Knight og/eller Sworn Sword vil tenkje over")
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Jeg savner mange karakterer i boken, og mange nye kommet inn som vi går POVs på. Men hvorfor står det " The drowned man" isteden for navnet hans? Er en del nytt, men ser bra ut. Brienne liker jeg faktisk.
for there you have been,
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Fordi han er en drowned man?
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Og Samwell er feit, men det står ikke "The fat good guy," eller Ser piggy."
Tror det var et kapittel som heter "The captain of the guards" eller noe slikt, enda en gang avstand fra det som er blitt brukt i de tidligere bøkene.
for there you have been,
Locked