Tråden for kvinnelige problemer av ymse art

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Locked
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

akkurat nå holder jeg på å lese for det er det jævlige med kjærligheten av nicole müller, som jeg liker godt. den er jo romantisk på sin måte, og spennende eksperimentelt skrevet.

hm. for at en skal virkelig like en bok, bør den helst bevege deg, og det skjer helst når det er noe du kan relatere til. kjærlighetslivet mitt er et heller trist kapittel, og derfor har jeg en tendens til å falle for heller depressive skildringer av kjærlighet.

(og ang den forrige diskusjonen: en såkalt "rundbrenner" er ikke nødvendigvis sammen med noen/har sex med noen/whatever bare for moro skyld. ser man nærmere etter, ligger det nok ofte noe mer bak. ie et behov for kjærlighet, men redsel for å binde seg; eller frykt for å la andre komme for nær innpå en; etc.)
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
the black wind
Hengiven
Hengiven

Post by the black wind »

hva med tidstunelen?
Den synest jeg ar bra og den handler om kjærlighet og spenning
like a butterfly i fly
like a rock i fall
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Romeo og Julie? :roll:
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Lieungh wrote:Romeo og Julie? :roll:
Absolutt ett kjærlighetsstykke. En gang må jeg få somla meg til å få lest det, eller er det bare skrevet som teater, ikke i romanform?
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Stine »

Sauegjeteren wrote:Absolutt ett kjærlighetsstykke. En gang må jeg få somla meg til å få lest det, eller er det bare skrevet som teater, ikke i romanform?
Shakespeare skrev det kun som drama, men det finnes sikkert diverse forsøk på å gjengi historien i romaner der ute. *grøsse*
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Lieungh
Sitter
Sitter

Post by Lieungh »

Forresten så prøvde jeg hårfjerningsvoks igjen (Veet Strips), og denne gangen funket det egentlig ganske bra. Det var bare noen veldig få hår igjen noen ganger der voksen hadde vært. Tror jeg må ha gjort noe feil sist gang.
Jeg forstår ikke. Jeg er en katt.
Ceres
Amyrlin
Amyrlin

Post by Ceres »

Nytt topic:

Hvordan kvitte seg med "venner"? Helst på en god måte...
Urban tilværelse
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Kjetil »

Er det ikke bare å la være å ta kontakt, så går det av seg selv, eventuelt være motbydelig.
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Jeg har nå som en liten oppgave å "kvitte" meg med en venninnde men jeg har hittil ikke funnet noen gode måter å gjøre det på så nå "poffer" jeg bare for henne. ("Poffing" er når du ikke svarer på noen måter når den andre personen prøver å få kontakt...)
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Simen
Ta’veren
Ta’veren

Post by Simen »

Har hatt litt problemer med det. Har vært nokså avvisende, men føler jeg ikke helt har lykkes.
Kneel and swear to the Ta'veren, or you will be knelt.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Noen fatter det bare ikke, og andre nekter å fatte det.

Var en som ble unngått fra andre klasse, og helt opp til... Vel enda etter skolen. Så jeg tok opp ansvaret med å være litt grei, i motsettning til alle andre. Tja han trodde vi var bestevenner bare ved at jeg snakket med ham, og etter det ble det vannskelig å bli kvitt han. I det hele, og store :?

Går bedre nå, var bare å være mer i med alle han hatet, og si at de å er venner jeg ville være i lag med. Ellers bare ungikk jeg ham gradvis.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Stine »

si at du har pest eller sars eller fugleinfluensa eller hva enn som er it-sykdommen i år.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Stine wrote:si at du har pest eller sars eller fugleinfluensa eller hva enn som er it-sykdommen i år.
Hehe, ser det for meg;
"Desverre men jeg kan ikke være sammen med deg lenger, jeg har fått fugleinfluensa." *Går vekk fra personen og bort til noen andre og begynner å snakke med i samtalen deres*
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Stine »

Princess wrote:
Stine wrote:si at du har pest eller sars eller fugleinfluensa eller hva enn som er it-sykdommen i år.
Hehe, ser det for meg;
"Desverre men jeg kan ikke være sammen med deg lenger, jeg har fått fugleinfluensa." *Går vekk fra personen og bort til noen andre og begynner å snakke med i samtalen deres*
neineinei, det blir for åpenlyst. man må heller fortelle det i all fortrolighet.
"du, det er noe jeg må si deg. men du må love å ikke si det til noen andre, ok? du skjønner det at jeg... jeg har fått en veldig smittsom versjon av fugleinfluensaen. jeg kan ikke si det til noen egentlig, for da kommer jo alle til å unngå meg som pesten, men jeg måtte bare få det ut til noen.. og du er den eneste jeg stoler nok på."
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Ayreon
Asha’man
Asha’man

Post by Ayreon »

Du skal ikke bare si "jeg hater deg"?
Jeg og en venn sa noe liknende til en felles "venn" på barneskolen, kanskje ikke like sterkt.

Vi tok ikke jentemåten, Altså utfrysning, baksnakking osv.
Vi var så domme, at vi sa rett ut: Vi liker deg ikke.

Han var også gullungen til lærerne, så det ble noen problemer etterpå.
Purken den er bare slem, vi skal tagge på dem med kulepenn!!
Locked