incanus wrote:
Til trådens emne: Har byrja opp att på A Song of Ice and Fire no. Går litt seint, so eg er ikkje ferdig med A Game of Thrones.
Har du lest ferdig The Bonehunters? Jeg syntes du sa du ikke hadde gjort det...
Men kanskje er det smart å ikke gjøre det før Reapers Gale kommer ut neste år.
Jeg har en litt annen innkjøpstaktikk til vanlig. Siden jeg bor utenfor alt som med hell kan kalles vanlig sivilasjon, så må jeg enten bestille alle mine fantasybøker på internett eller låne de på bibliotekene. Som oftest låner jeg den første i serien, og hvis jeg liker den så kjøper jeg resten av serien. Da unngår jeg å kjøpe serier jeg ikke liker.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Loki wrote:Kor langt er du kommen? Kva skjer i boka der du er no?
Det fremmede skipet har strandet, Kulgan er på beina igjen etter å ha lest brevet, alvedronningen er i Crydee.
Det er nå, ihvertfall. Da jeg skrev det forrige innlegget, var jeg ikke kommet lengre enn til den første gangen Pug red med prinsessen og Pug brukte magi for første gang på en bemerkelsesverdig måte. Hadde vel egentlig ikke lest langt nok til å anbefale boken, men jeg hadde en god følelse
Jeg hadde også en sånn god følelse fra nesten begynnelsen av boka, og det tar seg skikkelig opp etterhvert. Så hvis du liker det nå, kommer det bare til å bli bedre.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Det fremmede skipet har strandet, Kulgan er på beina igjen etter å ha lest brevet, alvedronningen er i Crydee.
Det er nå, ihvertfall. Da jeg skrev det forrige innlegget, var jeg ikke kommet lengre enn til den første gangen Pug red med prinsessen og Pug brukte magi for første gang på en bemerkelsesverdig måte. Hadde vel egentlig ikke lest langt nok til å anbefale boken, men jeg hadde en god følelse
Jeg hadde også en sånn god følelse fra nesten begynnelsen av boka, og det tar seg skikkelig opp etterhvert. Så hvis du liker det nå, kommer det bare til å bli bedre.
Å, jeg kan nesten ikke vente *finner fram boken og begynner å lese*
Boka er absolutt god. Feist er generelt sett ein solid, men ikkje eksepsjonell, forfattar, om du skjønner. Han er meir ein særs dyktig handverkar enn ein inspirert kunstnar, i alle fall er det slik eg oppfattar bøkene hans. Det elementet han dog har som kan kallast inspirert er verdsoppbygginga - den er fabelaktig.
Obdormio wrote:Eg må stå opp og gå på skulen i morgon.
Det veit eg slett ikkje om eg er mentalt førebudd på.
WoTle wrote:Meir av dette og mindre av Lan som pissar medan Alanna ser på, takk!
Lothair Mantelar wrote:Har du lest ferdig The Bonehunters? Jeg syntes du sa du ikke hadde gjort det...
Nei, eg har ikkje kjøpt den ein gong. Veit du tilfeldigvis om paperbackversjonen er i storleiken 10*18cm (eller deromkring)?
Sist jeg var innom en litt bedre bokhandel, var det bare den digre paperbacken ("trade paperback"? ) som var i salg...
Sorry, Incanus. Min er 15*23cm, trade paperback, og jeg har ikke sett at Bantam har publisert de mindre utgavene ennå. De er jo litt billigere og Bantam vil vel suge så mye blod som mulig før RG kommer ut.
Selv liker jeg trade paperback bedre enn de vanlige. De er litt tunge, men har større skrift og er mer solide. Min MT var i vanlig paperback og i den kunne man skrape av gullskriften til STEVEN ERIKSON. Det var irriterende (ikke at jeg prøvde når jeg fant det ut).
Last edited by Lothair Mantelar on Fri Aug 11, 2006 10:28, edited 1 time in total.
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Har akkrat kjøpt meg 'Cosa Nostra: Historien om den italienske mafiaen', av John Dickie.
Veit ikke om det er noen som interreserer seg for denslags her, men jeg må innrømme jeg er rimelig spent.. Ikke tilfeldigvis noen som har lest den her..?
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Lothair Mantelar wrote:Sorry, Incanus. Min er 15*23cm, trade paperback, og jeg har ikke sett at Bantam har publisert de mindre utgavene ennå. De er jo litt billigere og Bantam vil vel suge så mye blod som mulig før RG kommer ut.
Jaja, eg venter litt, og ser kva eg finn i bokhandlarar i Bergen utover hausten.
Lothair Mantelar wrote:Selv liker jeg trade paperback bedre enn de vanlige. De er litt tunge, men har større skrift og er mer solide.
Ja, men når ein har dei fem fyrste i vanleg paperback... Har hatt eit par slike før. Den verste var Sword of Truth, der eg etter åtte bøker i vanleg paperback fekk Chainfire i trade paperback. Dét var irriterande (og dum som eg var returnerte eg den ikkje).
Goodkind er en forfatter jeg ikke gidder å ødelegge symmetrien for; hans bøker venter jeg med å lese til de kommer i skikkelig paperbackstørrelse. Med Martin, Erikson og Jordan er det imidlertid noe annerledes...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Akkurat nå holder jeg på med Tery Pratchetts Sære søstre og etter mye om og men The Adventures of Tom Bombadil..
Som den lille Ringenes Herre nerden jeg er ble jeg meget lykkelig da jeg fant ut at det fantes en bok om Tom Bombadil, men da jeg sjekket bibliotekets nettside hadde de den bare på russisk.. Men så fikk biblioteket fjernbestilt den
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."