Skolestart!

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Moghedien
Sitter
Sitter

Post by Moghedien »

Jeg er den fjerde som skriver i denne tråden som har begynt i 10. klasse :D Men til forskjell fra dere, små bortskjemte barn, begynte jeg på skolen den 16. Sukk..
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Moghedien wrote:Jeg er den fjerde som skriver i denne tråden som har begynt i 10. klasse :D Men til forskjell fra dere, små bortskjemte barn, begynte jeg på skolen den 16. Sukk..
Jeg tror det er en del av oss her. Supergirls er vel såvidt jeg vet av den samme årgangen.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte
Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!

Post by Stine »

jeg fikk skolestarten fra andre siden av kateteret, i andre klasse på barneskolen. definitivt å foretrekke.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Stine wrote:jeg fikk skolestarten fra andre siden av kateteret, i andre klasse på barneskolen. definitivt å foretrekke.
Er du blitt lærer?
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Stine »

Akira wrote:
Stine wrote:jeg fikk skolestarten fra andre siden av kateteret, i andre klasse på barneskolen. definitivt å foretrekke.
Er du blitt lærer?
nei, jobber som assistent.
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Det er jo stilig. Jeg tror man nesten lærer like mye som lærer som om når man er elev. :wink: (Dette er nok en gang noe JEG tror. Ingen andre trenger å ha samme mening).
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Stine »

ja, jeg begybnner å få skikkelig dreisen på alfabetet nå! ;)
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Princess
Sitter
Sitter

Post by Princess »

Stine wrote:ja, jeg begybnner å få skikkelig dreisen på alfabetet nå! ;)
Stå på du! Det er ikke så mange bokstaver som du tror :P
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.

"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Princess wrote:Det er jo stilig. Jeg tror man nesten lærer like mye som lærer som om når man er elev. :wink: (Dette er nok en gang noe JEG tror. Ingen andre trenger å ha samme mening).
For en gangs skyld er jeg enig med deg. Men jeg trenger ikke gjøre det til noen vane heller. En lærer må jo absolutt kunne stoffet sitt, en elev må kunne det ei lita stund. Lite sitter igjen etter endt skolegang uansett.

Men hvordan er det å være lærerassistent stine? Og har du tenkt å bli ekte lærer senere?
Stine
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Stine »

Sauegjeteren wrote: Men hvordan er det å være lærerassistent stine? Og har du tenkt å bli ekte lærer senere?
det er faktisk kjempeartig. jobber mye på SFO også, og der stortrives jeg også. det er begrenset hvilke jobber en 19åring kan få, og det skal noe til å få en jobb man faktisk trives i. stå i kassa på meny høres liksom ikke så veldig interessant ut.

men lærer? nei, det skal jeg ikke. det får holde at resten av familien er/blir det. jobber nå på samme skole som mamma og pappa, og storebror (som nå går lærerskolen) jobbet der i fjor. lillebror tenker også på lærerutdanninga. så nei.
skal derimot søke utdanning til rideinstruktør på norsk hestesenter på starum til neste vinter. vanskelig å komme inn, da..
tja, jo, kanskje det.

sitter for den blå ajah.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Stine wrote: skal derimot søke utdanning til rideinstruktør på norsk hestesenter på starum til neste vinter. vanskelig å komme inn, da..
Som man sier oppe hos oss (og sikkert flere andre steder også) : Hest er ikke den raskeste veien til konkurs, men definitivt den sikreste.

Menmen, er vel få som har dødd av det. Lykke til med det hvertfall.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Haha, ingen skulestart på meg dette året.
Litt synd igrunn. :?
Kjem nok til å ta meir/anna utannelse etter lærlingetida.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Ashaman wrote:Haha, ingen skulestart på meg dette året.
Litt synd igrunn. :?
Kjem nok til å ta meir/anna utannelse etter lærlingetida.
Innen hva? Og hvorfor ikke ta det med en gang, lærling kan du vel alltids bli senere også? Det kan da ikke være bedre betalt å være student enn lærling?
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Hva er du lærning som? Oops postet samme minut som sauegjeteren.

Og det skal være sagt at det kan være ekstremt vanskelig å få seg lærnings plass :?
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Ashaman
M’hael
M’hael

Post by Ashaman »

Er lærling som tømrar, driver å laftar og slikt.
Har følelsen av at eg ikkje liker yrket, men me får sjå.
Veit ikkje heilt kva det blir, men angrar no sjukt på at eg ikkje tok almen, har liksom hjerne til det og. :P Er ikkje stokk dum.

Det fyrste halvåret er det nok hipp som happ om ein er student eller lærling:P Tener 1680,- i veka.

Grunnen til at eg ikkje tek utannelse no er at eg ikkje søkte på skule, tenkte på å skaffe plass i sommar, men blei ikkje noko av.
Er jau kjekkt å ha svennebrev på at ein faktisk er noko då, så kan eg velge seinare.

Edit: var ikkje vanskleg å skaffe lærlingeplass for meg, eg sente ikkje søknad eller CV eigong, og no er med fire lærlingar i bedrifta.
Bare du er tidleg ute og viser at du kan noko så er det lett å skaffe plass. Eg starta allereie i haustferien siste åerte på skulen.
"There's always another battle. I suppose that will be the case until the whole world turns Tinkers"
- Davram Bashere
Post Reply