Onde stemødre, myte eller fakta?
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
-
Nynaeve Sedai
- Mørkefrende

Onde stemødre, myte eller fakta?
Stammer konseptet onde stemødre fra barn som er sjalu på sin "nye" mor (eller omvendt, stemoren er sjalu på oppmerksomheten barnet får fra faren) eller er det et fakta at stemødre generelt er "ondere" enn vanlige mødre... Og hvor er prinsen min...
Mitt tilfelle (i følge min mor) er at min "onde" stemor er sjalu på meg fordi jeg er pappas førstefødte...
Hva mener dere?
Mitt tilfelle (i følge min mor) er at min "onde" stemor er sjalu på meg fordi jeg er pappas førstefødte...
Hva mener dere?
Det kan jo være, men det hadde ikke vært like gøy med "den onde stedatter". (selv om det vel er en gammel skrekkfilm.Stefan wrote:Min erfaring er at det ofte kan bli litt anstrengt mellom stemor og stedatter ja. Men dette kan være like mye stedatteren som stemorens "skyld".
Who's that riding into the sun.
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
Who's the man with the itchy gun.
Who's the man who kills for fun!
Psy-cho Dad. Psycho Dad. Psycho Dad!
He sleeps with a gun, but he loves his son.
Killed his wife 'cause she weighed a ton... Psycho Dad!
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

Ta og grisebank han, så han finner sin plass. Kanke tolerere drittoppførsel fra uekte foreldre vettu. Da er det bare fram med hammer, sag, balltre, skrutrekker og boksåpner.hansito wrote:Jeg har ikke så mye erfaring med stemødre, men jeg har selv stefar, og jeg kan bekrefte denne myten helt og holdent.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
her har jeg så mye på hjertet at jeg skal spare dere for det
helt kort - ny dame inn, ny dame liker ikke ida, ida ut.
jeg kan derfor bekrefte det.
men, om en ser litt lenger enn akkurat til nesetippen, tviler på at jeg gjorde så mye for å få henne til å like meg da. tror det ofte er snakk om gjensidig hat.
men, om en ser litt lenger enn akkurat til nesetippen, tviler på at jeg gjorde så mye for å få henne til å like meg da. tror det ofte er snakk om gjensidig hat.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Du burde også grisebanke henne, ta noen skikkelige rugbytaklinger så hun lærer hvem som ruler i kongsberg.Faile wrote:her har jeg så mye på hjertet at jeg skal spare dere for det![]()
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
-
Stine
- Den Fortapte

- Location: Second star to the right, then straight on 'till morning!
jeg har ingen steforeldre, men jeg forstår godt at en fremmed inn i hjemmet - det stedet hvor man kan helt og holdent være seg selv uten å tenke på å måtte forholde seg til andre enn de som kjenenr deg godt - kan ses som en slags "inntrenger" og sette i gang forsvarsmekanismer.
tja, jo, kanskje det.
sitter for den blå ajah.
sitter for den blå ajah.
Stefaren min var ikke så ille når han flyttet inn, da var jeg 5år og enebarn, men to år senere, når jeg fikk en søster, ble det verre, og når jeg i tillegg fikk en bror, det var da det ble virkelig ille. Så det ser ut som det er på grunn av at jeg ikke er sønnen hans at han hater meg og ikke stoler en tøddel på meg, men først etter at han selv fikk snørrunger.
Så hvis steforeldre skal inn må de ikke ha unger selv...
Så hvis steforeldre skal inn må de ikke ha unger selv...
Min signatur er sterkere enn din signatur!
-
Wolfbrother
- Den Fortapte

Har ingen problemer med stemoren min overhode, og da snakker vi om at hun allerede hadde en datter som er 4 måneder eldre enn meg å at de fikk enda en unge. Jeg kommer helt fint over med far, mor, stemor, stesøster og halvsøsteren min.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter