Musikk

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

Arandal
Hengiven
Hengiven

Post by Arandal »

RHCP er veldig bra...liker at de har holdt på "sounden", ikke er like mainstream som så mange andre band er...men for all del ikke noe galt i mainstream pop, får det foten til å gå så...
-----------///M-----------
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Nynaeve Sedai wrote:Johnny Cash, Marit Larsen
Johnny Cash hører jeg også mye på for tida. American IV- og V-albumene hans er storslagne; mange påstår at de er deprimerende, men det er jeg uenig i. Greit nok, noen av dem kan ikke akkurat kalles partysanger, og de fleste har en sørgmodig stemning. Men de blir ikke deprimerende på grunn av det; snarere tvert imot. Kan du sitte ned og høre om de sjebnene Cash skildrer i et par timer, vil du føle deg mye bedre etterpå.

Og Marit Larsen har jeg skikkelig sansen for, men jeg har ennå ikke fått tak i "Under the surface"...
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Oh himmelske svartmetall. Idag kjøpte jeg meg to albumer av det legendariske norske svartmetallbandet Emperor. In The Nightside Eclipse og Anthems To The Welkin At Dusk. Dette er seriøst pene saker. Vel verdt å sprenge øra med.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Hmm velvel, siden vi har ørten metal-fans her på forumet, syns dere sikkert det er kjempeinteressant at jeg har fått opp øynene for metal. Ikke de store sakene assa. Hørt litt på Judas Priest, Manowar og Iron Maiden, og det er ikke dumme greiene assa:P

En ting skal sies da, baladene til metal-band finnes det ikke maken til! Å, jeg bare digger det. Det er nydelig musikk uten den der: "Ooh My boyfriend, hates me, but I will kick him in the but. Your all to my baby" *Sukk* Lenge leve Metal-balader<3
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Shallis wrote:Hmm velvel, siden vi har ørten metal-fans her på forumet, syns dere sikkert det er kjempeinteressant at jeg har fått opp øynene for metal. Ikke de store sakene assa. Hørt litt på Judas Priest, Manowar og Iron Maiden, og det er ikke dumme greiene assa:P

En ting skal sies da, baladene til metal-band finnes det ikke maken til! Å, jeg bare digger det. Det er nydelig musikk uten den der: "Ooh My boyfriend, hates me, but I will kick him in the but. Your all to my baby" *Sukk* Lenge leve Metal-balader<3
Så innigranskauen kjempeflott. Håper dette blir en port for deg inn til de tyngre og mørkere delene av metall. Men siden du er så ny og gjerne vil ha litt blautere saker for å venne deg til så kan jeg anbefale Bullet For My Valentine, Funeral For A Friend, Fall Out Boy, Lostprophets, Aiden og Yellowcard for eksempel. Disse er vel hva man kan kalle Metalcore og emoband, ikke la emo skremme deg, man trenger på ingen måte å bli det man hører på hvis man ikke vil.

Og angående det med metallballader så er jeg så saktens enig med deg. Metallballader er noe av det vakreste man kan finne på å høre.
"Destiny is not a matter of chance, it is a matter of choice. I choose my own destiny."
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Akira wrote:Og angående det med metallballader så er jeg så saktens enig med deg. Metallballader er noe av det vakreste man kan finne på å høre.
Pussig det der, de rockeballadene jeg vet om er også noe av det fineste jeg har hørt av de gruppene.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Sauegjeteren wrote:
Akira wrote:Og angående det med metallballader så er jeg så saktens enig med deg. Metallballader er noe av det vakreste man kan finne på å høre.
Pussig det der, de rockeballadene jeg vet om er også noe av det fineste jeg har hørt av de gruppene.
Men må nok skuffe deg med at rockeballader ikke når opp til metallballadenes supreme fantastiske kvalitet og vakre lyd.
Nynaeve Sedai
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Nynaeve Sedai »

Akira wrote:
Sauegjeteren wrote:
Men må nok skuffe deg med at rockeballader ikke når opp til metallballadenes supreme fantastiske kvalitet og vakre lyd.
Når det gjelder denne diskusjonene så sier jeg som Ole Brumm, ja takk, begge deler (og det er noe jeg gjør ofte:lol:)
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Nynaeve Sedai wrote:
Akira wrote:
Sauegjeteren wrote:Pussig det der, de rockeballadene jeg vet om er også noe av det fineste jeg har hørt av de gruppene.
Når det gjelder denne diskusjonene så sier jeg som Ole Brumm, ja takk, begge deler (og det er noe jeg gjør ofte:lol:)
Amen
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Akira
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Akira »

Sauegjeteren wrote:
Nynaeve Sedai wrote:
Akira wrote: Men må nok skuffe deg med at rockeballader ikke når opp til metallballadenes supreme fantastiske kvalitet og vakre lyd.
Amen
Blasfemi.
Nynaeve Sedai
Mørkefrende
Mørkefrende

Post by Nynaeve Sedai »

Akira wrote:
Sauegjeteren wrote:
Nynaeve Sedai wrote: Når det gjelder denne diskusjonene så sier jeg som Ole Brumm, ja takk, begge deler (og det er noe jeg gjør ofte:lol:)
Amen
Blasfemi.
:roll: :lol:
Arandal
Hengiven
Hengiven

Post by Arandal »

Heavy Metal er fett...men hva i kl-elvete er poenget med metal der vokalen høres ut som et langt brøl...? Kall meg inkompetent , men jeg kan ikke med beste vilje forstå hva de prøver å formidle. Og da er noe av vitsen borte for min del. Kan forøvrig nevne at jeg så Metallica i Roskilde med 70000 andre...det var en opplevelse. Der har du metal som jeg skjønner...
Faile
Krønikenes Bevarer
Krønikenes Bevarer

Post by Faile »

noen mennesker(som meg) synes de brølene utfyller musikken på en helt herlig måte. jeg for min del synes det er vakkert.
Loke: Odin, kvifor blir eg alltid med-offer for din svinaktig dårleg karma?
Odin: Min teori? Fordi du sparker svære, øksebærende sumerere i skrittet.
Terje
Den Gjenfødte Dragen
Den Gjenfødte Dragen

Post by Terje »

Personlig tar jeg både growl, scream og hva annet pussig disse metalhodene måtte finne på å kalle synginga si, framfor den klassiske Heavy-vokalen, representert av f.eks. Iron Maiden, og "prefeksjonert" av Jorn Lande.

Denne sangstilen er så pompøs og ekkel at jeg nesten brekker meg når jeg hører den.

Nei, gi meg heller ei skikkelig punklåt, hvor vokalistene ville blitt kasta ut av en Idol-audition, men i det minste vet hva faen det er de synger, og høres ut som de faktisk mener det. ;)

(For referanse, sjekk ut Stiff Little Fingers' "Alternative Ulster", eller The Clashs "I'm so bored with the USA".)
"Vivo equidem vitamque extrema per omnia duco!"
- Verg., Aen., 3.315.
Arandal
Hengiven
Hengiven

Post by Arandal »

Ja, ingenting er som litt politisk og samfunnskritisk punk...både av nyere og eldre dato...
Post Reply