Så pass altså. Trodde ikke det var mote innen røyking...Ajah! wrote:Det som gjelder er gass-lightere med ren flamme (Colibri, Porsche), indirekte antenning med en bit sedertre eller fyrstikker der alt svovelet er helt borte.
Røyking
Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Jeg er passiv røyker selv og vet at du får i deg mye mer enn bare oksygenStine wrote:hmnei. jeg ombestemte meg.
men nå har alle mine medrøykende venner har flyttet sin vei, så nå slipper jeg å stå og glane på at de røyker, mens jeg selv puster inn noe så simpelt som oksygen.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

- Posts: 2715
- Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
- Contact:
Bedre sent enn aldri!Sauegjeteren wrote:Flink jente. Selv om du strengt tatt kunne vært flink allerede i vårStine wrote:nuh har jeg sluttet helt. gikk med en 20-pakning på fredag, trappet ned til 8 på lørdag, og nå har jeg vært røykfri siden i går.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
Det har ikke med mote å gjøre, det har med at disse Zippo-lighterne gjør at sigaren får en viss smak av lighter-bensin, noe som ikke er særlig gunstig for røkeren. På samme måte skal man heller ikke drive å slikke/patte på sigarene, og heller ikke la de befinne seg utenfor en humidor (oppbevaringsboks med 60-70% luftfuktighet) i lengre enn tre-fire dager, siden sigaren mister mange av sine aromaer når den blir tørr...Princess wrote:Så pass altså. Trodde ikke det var mote innen røyking...Ajah! wrote:Det som gjelder er gass-lightere med ren flamme (Colibri, Porsche), indirekte antenning med en bit sedertre eller fyrstikker der alt svovelet er helt borte.
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

- Posts: 838
- Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
- Location: Tinn
Har alltid irritert meg over at jeg ikke liker sigar, siden en ekte cubaner hører med i enkelte anledninger.
Etter Ajah!s opplysende innlegg ser jeg at jeg har begått endel generaltabber. Hvor får man kjøpt en humidor? Er det de "metallrørene" tjukke sigarer har rundt seg?
Etter Ajah!s opplysende innlegg ser jeg at jeg har begått endel generaltabber. Hvor får man kjøpt en humidor? Er det de "metallrørene" tjukke sigarer har rundt seg?
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Nå lærte jeg noe nytt ja. Jeg viste ingen av disse tingene før nå...(kansje fordi jeg ikke røyker...)Ajah! wrote:Det har ikke med mote å gjøre, det har med at disse Zippo-lighterne gjør at sigaren får en viss smak av lighter-bensin, noe som ikke er særlig gunstig for røkeren. På samme måte skal man heller ikke drive å slikke/patte på sigarene, og heller ikke la de befinne seg utenfor en humidor (oppbevaringsboks med 60-70% luftfuktighet) i lengre enn tre-fire dager, siden sigaren mister mange av sine aromaer når den blir tørr...Princess wrote:Så pass altså. Trodde ikke det var mote innen røyking...Ajah! wrote:Det som gjelder er gass-lightere med ren flamme (Colibri, Porsche), indirekte antenning med en bit sedertre eller fyrstikker der alt svovelet er helt borte.
I believe in the Golden Rule. The man with the gold...rules.
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
"Makt er den eneste lyst man ikke blir lei av." -Oscar Wilde
De metallrørene hjelper til på å holde fuktigheten etter man har tatt sigaren ut av humidoren, men en humidor er et skrin av tre eller metall (helst belagt med sedertre på innsiden) med luftfukter og hygrometer (fuktighetsmåler) i. De fås kjøpt på f.eks. http://www.sigar.com eller lignende butikker. De koster ofte en del, da (Jernia hadde dog en til 400,- for en stund siden, men vanligvis koster de fra 1500,- opp til 100 000,-...)...stefan_hoy wrote:Har alltid irritert meg over at jeg ikke liker sigar, siden en ekte cubaner hører med i enkelte anledninger.
Etter Ajah!s opplysende innlegg ser jeg at jeg har begått endel generaltabber. Hvor får man kjøpt en humidor? Er det de "metallrørene" tjukke sigarer har rundt seg?
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
-
Moiraine Sedai
- Den Fortapte

- Posts: 834
- Joined: Tue Mar 28, 2006 19:24
- Location: Tønsberg
- Contact:
-
stefan_hoy
- Den Fortapte

- Posts: 838
- Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
- Location: Tinn
-
Sauegjeteren
- Sauegjeter

- Posts: 2715
- Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
- Contact:
