Røyking

For deg som har noe annet på hjertet

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren

stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 838
Joined: Fri Apr 21, 2006 2:24
Location: Tinn

Post by stefan_hoy »

Pipe er tøft, men på visse betingelser. Det å uten videre tro at man er tøff når man røyker pipe er ikke tøft.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

stefan_hoy wrote:Pipe er tøft, men på visse betingelser. Det å uten videre tro at man er tøff når man røyker pipe er ikke tøft.
Men du verden så kultivert man kan virke med det. Oioi!
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Adelaid
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 71
Joined: Thu Jun 01, 2006 17:55
Location: Oslo
Contact:

Post by Adelaid »

Kjetil wrote:Jepp, sigaren er kun for show. Mannejuggel.
Syns dere det hadde virka litt rart om en jente røkte skikkelige sigarer? Er det på en måte noe macho, som helst er for menn? Bare lurer :wink:

(ikke at jeg røyker det assa :lol: )
The truth is rarely pure and never simple.
Oscar Wilde
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

Adelaid wrote:
Kjetil wrote:Jepp, sigaren er kun for show. Mannejuggel.
Syns dere det hadde virka litt rart om en jente røkte skikkelige sigarer? Er det på en måte noe macho, som helst er for menn? Bare lurer :wink:

(ikke at jeg røyker det assa :lol: )
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
hansito
Hengiven
Hengiven
Posts: 248
Joined: Thu Mar 16, 2006 18:33
Location: Øyer

Post by hansito »

Når jeg hører ordet sigar tenker jeg lange kubanske sigarer som røykes av rike amerikanske forettningsmenn. :D
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter
Posts: 2715
Joined: Wed Feb 15, 2006 19:59
Contact:

Post by Sauegjeteren »

hansito wrote:Når jeg hører ordet sigar tenker jeg lange kubanske sigarer som røykes av rike amerikanske forettningsmenn. :D
Med dollarglis og knapper som truer med å sprette ut av jakka. Jeg så forøvrig bilde av ei dame på over 80 år som røyket sigar en gang. Den [sigaren] så litt malplassert ut. Men dama virket tøff.
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Ajah!
Hengiven
Hengiven
Posts: 135
Joined: Fri Nov 18, 2005 23:33

Post by Ajah! »

Min bestemor på 74 røyker sigar på julaften og sånt. Hun ser temmelig middelhavsk ut, og kunne passet godt inn som kvinnelig italiensk mafiaboss. Av en eller annen grunn ser det ikke malplassert ut i det hele tatt (ikke minst siden hun er temmelig genial generelt sett, oppførsel-/språkmessig)...

EDIT: Det er uansett kulere å røyke sigar enn sigaretter, uavhengig av om man er kvinnelig eller herrelig.
I still remember the dream there, still remember the time you said goodbye...
hansito
Hengiven
Hengiven
Posts: 248
Joined: Thu Mar 16, 2006 18:33
Location: Øyer

Post by hansito »

Uansett hvordan du vrir og vender på det er det ikke "kult" å røyke. Det er avskylig :x
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

hansito wrote:Det er avskylig :x
Og dyrt, usunt, tidkrevende..
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

hansito wrote:Uansett hvordan du vrir og vender på det er det ikke "kult" å røyke. Det er avskylig :x
Det er nok mange som synes det er kult, om du ikke tror det er du ignorant.
hansito
Hengiven
Hengiven
Posts: 248
Joined: Thu Mar 16, 2006 18:33
Location: Øyer

Post by hansito »

Selvfølgelig er det mange som synes det er tøft, for alle har sin egen mening, men generelt tror jeg de fleste ikke synes det.
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Kjetil
Den Fortapte
Den Fortapte
Posts: 2854
Joined: Fri Dec 16, 2005 21:49
Location: USA

Post by Kjetil »

Snakker vi pipe, sigar eller sigaretter nå?
Tror det er flere som synes det er kult å røyke sigar enn det er som synes det er ukult.
Folk flest har ikke noe imot det, men samtidig blir det glorifisert på film og av rike mennesker.
Nynaeve Sedai
Mørkefrende
Mørkefrende
Posts: 83
Joined: Sun Aug 20, 2006 1:46
Location: Otta
Contact:

Post by Nynaeve Sedai »

Moghedien wrote:
hansito wrote:Det er avskylig :x
Og dyrt, usunt, tidkrevende..
Jeg er enig med dere begge, røyking er forferdelig...

Og for de av dere som påstår at de med foreldre som røyker er mer utsatt til å begynne, så er jeg en av de som går mot strømmen.
Både foreldrene mine og steforeldrene mine røyker, mens jeg er røykfri og jober for å holde søsknene mine det samme :D
''Jeg tenker ikke for mye,
for da blir jeg helt satt ut''
- Pamela Anderson
hansito
Hengiven
Hengiven
Posts: 248
Joined: Thu Mar 16, 2006 18:33
Location: Øyer

Post by hansito »

Jeg snakker generelt, men de som synes det er "tøft" å røyke mener jeg er folk med et ønske om å begynne, men som av en eller annen grunn ikke vil eller kan.
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Moghedien
Sitter
Sitter
Posts: 442
Joined: Sun Apr 16, 2006 18:16
Location: Nangijala

Post by Moghedien »

Den eneste grunnen til å begynne å røyke er at det er tøft. Eller fordi man er liten å svak. Jeg syns det er tøft å røyke, men hvis jeg begynner å røyke kommer jeg helt sikkert til å finne ut det motsatte.. Altså begynner jeg ikke å røyke i frykt for at det skal ødelegge mitt bilde av røyking.
"Når vi ikke selv kan tenke, kan vi alltids sitere."
Post Reply