Hva leser du for tiden?

Diskuter andre bøker dere leser

Moderators: Lothair Mantelar, Sauegjeteren, Loki

Locked
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

Moiraine Sedai wrote:
Wolfbrother wrote:
Ble ferdig med Magician i helgen Very Happy Jeg likte slutten Laughing Amos minner meg om Jack Sparrow (positivt). 8(sterk Very Happy) /10.

Og du ville gitt eksempel tgh, og foh fra wot?
I don't know what that means...
TGH=The Great Hunt (Den store jakten). FOH=Fires of Heaven (Himmelens Flammer)
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Sauegjeteren wrote:
Moiraine Sedai wrote:
Wolfbrother wrote:
Og du ville gitt eksempel tgh, og foh fra wot?
I don't know what that means...
TGH=The Great Hunt (Den store jakten). FOH=Fires of Heaven (Himmelens Flammer)
Den gode Herr Sau har det riktig.

Grunnen til at jeg spør er for å se om jeg personelig skal ta karakteren på Magician på alvor.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Takk :D

For å svare på spm ditt, Wolfie, så må jeg dessverre si at jeg ikke greier å skille mellom bøkene i WoT. Det jeg husker derimot, er inntrykket av serien generellt, og jeg trenger vel ikke si hva det er, det er vel nok bare å være medlem på denne siden :wink:

Men jeg merker at jeg har endret sysnpunkt på serien. Fra stum beundring til, nja, ikke fullt så stum beundring. Boken har altfor laaange beskrivelser av uvesentlige ting (noe jeg husker jeg likte veldig godt før), at kvinnene er altfor like (før så lo jeg høyt av Nynaeve og de andre damenes PoV), osv, osv...

Det er deres skyld :evil:
. . .
Wolfbrother
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Wolfbrother »

Jaja, slik er livet :?
Last edited by Wolfbrother on Thu Aug 24, 2006 21:16, edited 1 time in total.
For once you have tasted flight you will
walk the earth with your eyes turned skyward;
for there you have been,
and there you long to return.
hansito
Hengiven
Hengiven

Post by hansito »

Noen som har lest "Artemis Fowl: Lost Colony" her, og var den isåfall bra?
Min signatur er sterkere enn din signatur!
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

Okay, jeg vet hva dere tenker. Nå har Lotta kranglet seg til både en tråd om anmeldelser og han har til og med hatt en finger med for å bestemme hvordan den skal fungere. Så hvorfor benytter han seg ikke av den? Hvorfor ingen anmeldelser av deres opplyste Mantelar?

Slutt å mase! :x :lol:

Jeg leser for øyeblikket The Farseer Trilogy av Robin Hobb og skal starte med bok nr. 3, som er den siste, i dag. Jeg kunne selvsagt ha anmeldt hver enkelt bok, men velger i dette tilfellet å vente til jeg har lest ferdig hele serien, slik at jeg kan anmelde den i sin helhet. Da får jeg forhåpentligvis et mest mulig komplett inntrykk av denne hittil meget gode bokserie.

Før dem igjen leste jeg Neverwhere av Neil Gaiman. Hva kan jeg si? Den var skuffende, rett og slett skuffende. Ikke at den var dårlig, men jeg måtte sammenligne den med AG og Good Omens, og da var ikke boken særlig god lenger. Gaiman fortjener en bedre første-anmeldelse (Brækar, kor bli du av?) og jeg venter derfor til jeg har fått lest flere bøker av ham, og gitt ham mange gode anmeldelser før Neverwhere-anmeldelsen utgis.

Så det kommer, folkens. Det kommer!
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Jeg lover: Jeg skal anmelde Magician. Bare ikke akkurat nå... :roll: Eh, kanskje til helgen? Ja, jo, da sier vi det. Til helgen.
. . .
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Lothair Mantelar wrote:Før dem igjen leste jeg Neverwhere av Neil Gaiman. Hva kan jeg si? Den var skuffende, rett og slett skuffende. Ikke at den var dårlig, men jeg måtte sammenligne den med AG og Good Omens, og da var ikke boken særlig god lenger. Gaiman fortjener en bedre første-anmeldelse (Brækar, kor bli du av?) og jeg venter derfor til jeg har fått lest flere bøker av ham, og gitt ham mange gode anmeldelser før Neverwhere-anmeldelsen utgis.
Hvorfor det? Blir ikke litt av poenget med å anmelde bøker borte da? Om en forfatter har skrevet en (etter anmelderens synspunkt) dårlig bok, så fortjener han en dårlig anmeldelse.

Og om andre er uenige kan vi få en fruktbar diskusjon.

Uansett er det ingenting som er så gøy å lese som en ekte anmelderslakt!
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Sauegjeteren
Sauegjeter
Sauegjeter

Post by Sauegjeteren »

stefan_hoy wrote:Uansett er det ingenting som er så gøy å lese som en ekte anmelderslakt!
Ikke av Gaiman :P De 400 sidene jeg har lest så langt i den 600 sider lange boka er kjempebra. Men jeg vet da ikke hvordan Newerwhere er...
Moiraine vet svært mye, sauegjeter.
Lothair Mantelar
Kaptein-General
Kaptein-General
Location: Østenfor Nord og Vestenfor Sør, og om natten gjemmer jeg meg bak din dør.

Post by Lothair Mantelar »

stefan_hoy wrote:
Lothair Mantelar wrote:Før dem igjen leste jeg Neverwhere av Neil Gaiman. Hva kan jeg si? Den var skuffende, rett og slett skuffende. Ikke at den var dårlig, men jeg måtte sammenligne den med AG og Good Omens, og da var ikke boken særlig god lenger. Gaiman fortjener en bedre første-anmeldelse (Brækar, kor bli du av?) og jeg venter derfor til jeg har fått lest flere bøker av ham, og gitt ham mange gode anmeldelser før Neverwhere-anmeldelsen utgis.
Hvorfor det? Blir ikke litt av poenget med å anmelde bøker borte da? Om en forfatter har skrevet en (etter anmelderens synspunkt) dårlig bok, så fortjener han en dårlig anmeldelse.

Og om andre er uenige kan vi få en fruktbar diskusjon.

Uansett er det ingenting som er så gøy å lese som en ekte anmelderslakt!
Det hadde ikke blitt slakt, det hadde blitt en: "Var den bra?" *trekk på skuldrene*, anmeldelse. Det er den værste typen av dem alle, og jeg nekter å gi Gaiman en slik anmeldelse. Så det så! :)
But neither the conductress nor the passengers were amazed by the most important thing of all, namely, that a cat was not merely getting on a streetcar, which wasn't so bad, but that he intended to pay his fare! - Mikhail Bulgakov
stefan_hoy
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by stefan_hoy »

Da så :wink: Er enig i det.
..ellers kan De kalle meg Hoy.
Azumiel
Asha’man
Asha’man

Post by Azumiel »

Er snart ferdig med Verdens Øye...
Siri Sedai
Den Eldste
Den Eldste

Post by Siri Sedai »

Sliter med de siste 100 sidene av Den mørke materien. De to første bøkene var bra, men uti siste halvdel av den 3. ble jeg lei.

Det er jo Fantasy, men likevel bør det være en viss form for logikk og troverdighet for at en skal leve seg inn i det. Her synes jeg det var godt ute og sykla!! Bokstavelig talt he-he

Så er det bare slutten igjen...
Shallis
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Shallis »

Siri Sedai wrote:Sliter med de siste 100 sidene av Den mørke materien. De to første bøkene var bra, men uti siste halvdel av den 3. ble jeg lei.

Det er jo Fantasy, men likevel bør det være en viss form for logikk og troverdighet for at en skal leve seg inn i det. Her synes jeg det var godt ute og sykla!! Bokstavelig talt he-he

Så er det bare slutten igjen...
De siste hundre sidene forklarer jo hele logikken i bøkene? Jeg grein meg gjennom dem, og syns de er fantastiske. Litt overdrevne, men det må det jo :P
"Det er en usynlig homse på ryggen til Terje!"
Moiraine Sedai
Den Fortapte
Den Fortapte

Post by Moiraine Sedai »

Jeg ble så lei meg da serien var slutt at jeg nesten begynte å grine. Nå kom jeg jo ikke til å se mer av karakterene (med mindre jeg leste serien på nytt, og det er jo ikke det samme)!

Men jeg er fremdeles skuffet over slutten. Eller, den er grei nok i seg selv,
Spoiler
med assosiasjoner til Adam og Eva, men jeg syns de var for unge til å drømme om å få barn sammen og slikt
. . .
Locked